Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De la inceputul anului tot vreau sa pun bateria pe redresor. Ultima data nu mai stiu cand am circulat cu mobra, cred ca a trecut (deja) o luna. Azi am reusit si agregatul de la Lidl arata 11.7V, ce-i drept conectat pe firul care alimenteaza alarma. Bateria fiind sub rezervor mi-a fost lene sa demontez ca sa ma conectez direct, eventual sa mai scot si o borna. Mobra sta in garaj, temperatura nu a scazut sub 5℃ nici o secunda, alarma nu a stat activata (consuma cevasilea oricum, dar infim zic eu). Sa-mi fac oare griji pt tensiunea scazuta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la inceputul anului tot vreau sa pun bateria pe redresor. Ultima data nu mai stiu cand am circulat cu mobra, cred ca a trecut (deja) o luna. Azi am reusit si agregatul de la Lidl arata 11.7V, ce-i drept conectat pe firul care alimenteaza alarma. Bateria fiind sub rezervor mi-a fost lene sa demontez ca sa ma conectez direct, eventual sa mai scot si o borna. Mobra sta in garaj, temperatura nu a scazut sub 5℃ nici o secunda, alarma nu a stat activata (consuma cevasilea oricum, dar infim zic eu). Sa-mi fac oare griji pt tensiunea scazuta?

 

Salut,

Trebuie sa-ti faci griji daca doresti sa ai un acumulator in stare buna de functionare! In functie de tensiunea la borne in gol se poate aproxima starea de incarcare a unui acumulator, astfel:

12,6 V = acumulator incarcat 100 % ;

12,4 V =acumulator incarcat 75 %

12,2 V = acumulator incarcat 50 %

12,0 V = acumulator incarcat 25 %

11,9 V =acumulator descarcat

 

Se poate, ca avand 12,6 V la borne in gol, totusi capacitatea acumulatorului sa nu fie functionala, adica acumulatorul sa nu furnizeze curentul necesar pentru pornire. Exemplu_ daca acumulator este incarcat la minimum 75% si este solicitat pentru pornire, tensiunea masurata la borne( in sarcina) nu trebuie sa scade sub 9,5 V pentru (8-10) secunde cat conectezi demarorul.Mentinerea acumulatorului pe perioade insuficente de incarcare (sub 50%) are ca rezultat sulfatarea acumulatorului si scoaterea acestuia din uz. Monteaza un incarcator(de preferinta unul 'inteligent') si o sa vezi ca tensiunea echilibrata la borne este mai mare de 13V.

 

Numai bine,

post-74268-0-44606000-1484372344_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la inceputul anului tot vreau sa pun bateria pe redresor. Ultima data nu mai stiu cand am circulat cu mobra, cred ca a trecut (deja) o luna. Azi am reusit si agregatul de la Lidl arata 11.7V, ce-i drept conectat pe firul care alimenteaza alarma. Bateria fiind sub rezervor mi-a fost lene sa demontez ca sa ma conectez direct, eventual sa mai scot si o borna. Mobra sta in garaj, temperatura nu a scazut sub 5℃ nici o secunda, alarma nu a stat activata (consuma cevasilea oricum, dar infim zic eu). Sa-mi fac oare griji pt tensiunea scazuta?

Salve!

Acel "infim" la unele alarme iti poate descarca complet bateria intr-o luna de "stat".

DAca acum "se incarca" o sa fie ok, parere mea.

Am patit la fel la mobra acum o vreme cand s-a descarcat de la un fir de la alimentatorul de bricheta care "fura" curent. Am reusit s-o resuscitez si a mai mers 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci. Am pus aseara "the Lidl intelligent device" pe ea. M-am conectat pe firul alarmei ca sa nu demontez nik - lenea. N-am prevazut ca nu voi mai iesi cu mobra atata amar de timp, as fi scos naibii siguranta alarmei. Desi tot mai consuma cativa mA, cu ceasul si ce memorii o mai tine, ledul de immo vad ca dupa un timp se potoleste si nu mai licareste. La transplant daca luai contactul nu mai era nik care sa suga, astea moderne au tot felul de k@kturi. Griji nu-mi fac oricum, o baterie de ~19€ parca a tinut 6 ani si am dat mobra cu ea functionals. De vreo 2 ori am lasat-o pana s-a sleit, de alte 2 x am gasit-o cu nivelul electrolitului scazut mult si a rezistat eroic. Asta e bateria cu care am luat mobra, daca o crapa asta e, nu e o avere una noua ca nu iau "avioane". Am experiente pozitive cu Tab, niste baterii din Slovenia parca, am vandut si auto si moto si toata lumea a fost multumita, pretul e omenesc spre ieftin (sau era, ca nu am mai verificst recent).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tensiunea se masoara direct la bornele bateriei pentru a da un verdict clar. Altfel poti avea o cadere de tensiune pe firele pana la locul tua de masura (a mentionat bine john17 ca a masurat pe firul de alarma, fara sa spuna in clar ca nu e sigur pe metoda) sa nu mai mentionam precizia unor aparate de masura. O verificate in conditiile astea e pur orientativa, nu decisiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar nu era sa dau rezervativul jos pt atata lucru! Uite, se topeste zapada afara, maine-poimaine ies cu ea :D

Acu' nu'sh ce sa zic, alarma e alimentata de la un + permanent de la cutia cu sigurante, mai sunt ~30 cm de fir pana la siguranta. Aparatul de masura in cazul de fata a fost cel incorporat in Lidl machine pe care nu l-am confruntat niciodata cu altceva mai profi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am incercat azi sa pornesc motorul (nu l-am mai pornit din noiembrie) si nu am reusit. Am dat de vreo 5-6 ori si degeaba. Am ramas fara baterie... Nici claxonul parca nu mai are putere. Cum as putea sa pornesc motorul acum (fara incarcat pe redresor ca n am de unde sa fac rost asa repede) sa imping motorul sau sa iau curent de la masina ? bateria de la masina este prea puternica pt motor ? exista posibilitatea sa prajesc ceva pe la motocicleta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei musai sa pornesti - curent luat de la masina. Cablul de - il pui pe borna bateriei donatoare si pe cadrul mobrei sau pe motor, cel de + pe bornele pozitive ale bateriilor.

Pleci undeva? Ca altfel mai bine (si pt mobra si ptbaterie) mai bine cauti un redresor!

Am scris pe topicul lui @Cap0ne ca alarma consuma 4.6mA atat in standby cat si armata, cat mai e zapada afara am lasat siguranta scoasa.


» Post actualizat in 01 Feb 2017 19:19
Astazi am conectat iar bateria la Lidl profi chargerul din dotare, arata - pe acelasi fir de la alarma - 12.7V. Deci mobra cu echipamentul standard e prietenoasa, nu consuma mai nimic. Am pus pe programul cu fulg si o las un timp. Sper sa se incalzeasca afara si timpul sa fie sssssscurrrrrrt :P Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Vreau sa cumpar in curand un redresor/incarcator pentru auto-moto si nu sunt hotarat ce.

Am avut experiente placute cu Pro Charger (Saito) XL in trecut.

Ce recomandati din experienta si cercetari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc asa ceva: http://www.motoboom.ro/redresor-incarcator-tecmate-optimate-6-ampmatic.html

 

Asta merge inclusiv la masina. Sunt foarte multumit de el. Am recuperat doi acumulatori pana acum.

Mai folosesc si modelul Optimate 2 si 3, exlusiv pentru moto. Satisfactie completa si in acest caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.......

3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C(garaj), AGM este o alegere mai buna!!. De asemenea, incarcarea statica/incarcator cu unui acumulator GCB trebuie sa fie controlata, tensiunea la borne nu trebuie sa depaseasca 13,8 V, de altfel mai toate incarcatoarele inteligente sunt adaptate si la GCB.

Bun gasit!

 

Mi-a placut prezentarea / explicatia!

Si multumesc penrtu detalii!

Din pacate nu am cunostinte tehnice, ... asa ca putin ajutor este oricand binevenit!

Multumesc mult!

 

In continuare sunt, insa putin derutat de textul de mai jos:

Exemplu practic/testat: Cu un AGM Yuasa intretinut in conditii normale/optime ai garantia a cel putin 6 ani!!, iar ca pret, in jur de 300-350 lei. Iar, GCB, mult mai mult ....

Am inteles ca un acumulator AGM ("intretinut in conditii normale/optime") are o garantie de cel putin "6 ani".

Insa enuntul de "iar, CGB, mult mai mult..." la ce se refera?!...

Ca are o perioada mai mare de utilizare decat AGM?!...

Atunci s-ar contrazice (cred...) cu exprimarea ca " AGM este o alegere mai buna!!."

 

Cred ca undeva am inteles gresit ceva, sau poate nu am reusit sa inteleg ceva subinteles.

 

Situatia mea, este ca am un acumulator Volton, cu gel, model YTX7L-BS(iGel), achizitionat acum un an de zile (februarie 2016).

Trebuie sa il reincarc.

(n-am mai mers cu motorul din 22.12.2016; l-am mai pornit in ianuarie, inainte de ger, dupa care am dat jos bateria si am tinut-o in casa;

acum nu mai merge; si imi indica faptul ca trebuie sa reincarc bateria)

Din pacate nu am un redresor si am tot cautat pe internet pareri despre modele si preturi pentru redresoare.

Fiind o persoana, mai putin tehnica (...de fapt, atehnica ...), cred ca un redresor automat, care are program de incarcare "inteligent", ar fi mai indicat.

Preturile pentru astfel de redresoare, sunt insa de cateva ori mai mari decat cele pentru un acumulator nou.

Clar ar fi util un redresor...

Insa, acum, ma gandesc daca este mai practic sa cumpar un redresor (si sa reincarc bateria Volton cu gel)

sau sa achizitionez un acumulator nou, si atunci sa ma orientez spre unul cu AGM (daca este mai bun decat cel cu gel).

"Mandra/manza" care o am este o Honda CBF600S din 2006, si ne petrecem timpul impreuna din iunie 2015.

Totodata, cititnd pe forumuri, am gasit si intrebarea altora, daca este util / practic / "sanatos" sa folosesc un acumulator de mai multi Ah;

pana acum am folosit modelul de 12V-7Ah.

 

Multumesc inca o data pentru informatiile oferite!

Tuturor celor de pe forum!

 

Toate cele bune tuturor!

Si astfalt uscat / drumuri uscate si cat mai multi kilometrii cu voie buna!

Editat de mihai29
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti lua un redresor inteligent - e bine sa il ai in orice conditii, poti lasa bateria conectata la el si ii va face mentenanta pe termen lung.

poti porni mobra cu cabluri de la masina si sa lasi releul ei de incarcare sa iti incarce bateria (faci si tu niste drumuri mai lungi asa :) )

Nu are sens sa iei baterie noua daca asta e inca in firea ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am o problema la un kawasaki zx9r 2000, am avut bateria pusa pe redresor la incarcat, dupa ce s a terminat incarcarea mi a aratat ca are 12,2V. Am pus pe motocicleta a invartit o data si a clacat, am pornit o cu cabluri, am mers cu motocicleta cativa km, am oprit o, am incercat sa o pornesc, bateria moarta! Am pornit o iar cu cabluri si am luat borna de la baterie, s a oprit motorul. Dilema este, bateria este moarta sau alternatorul nu imi incarca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand nu mai forta motorul cu o baterie moarta dupa spusele tale.

Primul pas, monteaza o baterie in conditii optime(imprumuta una daca nu vrei sa pui din start noua, dar vei ajunge si aici).

Pasul doi, fa masuratorile, vezi ce valori iti indica multimetrul. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...