Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Mulțumesc pentru explicații! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 7, 2019 Admin Share Postat Martie 7, 2019 Acum 40 minute, easy ride on! a spus: P.S. Silver Arrow are perfectă dreptate. Este preferabil să deconectezi bornele bateriei (una din ele) de instalaţia motocicletei când pui acumulatorul la încărcat pe redesor. O eventuală supratensiune din reţea introdusă în instalaţia motocicletei îţi poate prăji (străpunge) semiconductorii din CDI, regulator, instrumente. Mai ales dacă bateria are rezistenţă internă mărită (sau e întreruptă electric prin coroziune) şi nu poate prelua ea supratensiunile de încărcare, ci restul instalaţiei electrice. O.K.? Nu ma pricep la chestiile electrice, dar BMW urile au prize cu dublu rol, poti alimenta ce ai nevoie pe motor, dar poti incarca si acumulatorul cu un charger cand motorul este oprit. Eu asa incarcam bateriile la ale mele si nu am patit nimic. Este evident ca daca dadeam jos o borna nu le mai puteam incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 7, 2019 Admin Share Postat Martie 7, 2019 Comentariul tau nu reuseste sa ma lumineze. Este ceva gresit in priza care exista pe fiecare model BMW de 25 de ani?. Cum sta treaba atunci cu deconectarea bornei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 (editat) Da-o-n plm! Mobra mea are bateria sub prezervor, demontezi 30 min ca sa poti scoate o borna! Pana anul asta conectam redresorul pt intretinere (iarna) la siguranta alarmei, sub șa. Anul asta, de fapt in decembrie anul trecut, am conectat la baterie cablajul special venit impreuna cu unul dintre redresoarele intelijente pe care le detin si am lasat mufa afara ca sa fie accesibila, astfel acum pot conecta redresorul in 2 timpi si 3 miscari, sau mai bine zis intr-o singura miscare Redresoarele proaste cred ca pot avea niste varfuri de tensiune care pot sa deranjeze vreo napolitana electronica, astea inteligente n-ar trebui. Oricum am folosit de multe ori redresorul fara sa deconectez bateriile, la auto si moto, n-am avut nici o problema pana acum. Si da, priza de la moto bmw e gandita sa poata fi incarcata bateria prin ea, doar ca, la astea mai moderne cu cancan, trebuie un redresor care sa "vorbeasca" pe limba unitatii care gestioneaza treburile cu incarcarea si consumatorii! Dar de, azi am aflat ca la 30k trebe sa schimbi burdufele cardanului bavarez, operatie pe care o presupun (cel putin) la fel de oneroasa ca schimbarea unui kit de lant. Avantaj bavarezu', ca mai are si grupul care poate sa crape Editat Martie 7, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 7, 2019 Admin Share Postat Martie 7, 2019 Acum 29 minute, easy ride on! a spus: Iartă-mă că nu mă pot abţine să nu fac mişto când aud de BMW, fie acelea autoturisme sau motociclete. Este o mica diferenta, tu ai timp sa faci misto, in timp ce foarte multi posesori de BMW nu au timp de asta de0arece sunt ocupati sa invarta rotile prin toate colturile lumii. Acum 13 minute, john17 a spus: Si da, priza de la moto bmw e gandita sa poata fi incarcata bateria prin ea, doar ca, la astea mai moderne, cu can, trebuie un redresor care sa "vorbeasca" pe limba unitatii care gestioneaza treburile cu incarcarea si consumatorii! Da, trebuie un incarcator care "sa stie" CAN BUS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 eu stau si ma minunez de unde scoateti unele teorii. Incarcatorul de la lidl incarca pana la 14.2, apoi intra in regim de intretinere, scade acumulatorul sub 12,8, baga iara pana la 14.2, oricate zile, ore, saptamani sau luni il lasi conectat. In mod de iarna incarca pana pe la 14,8v sau 15v, vb din amintiri si nu am manualu la indemana, ideea e ca cica e mai indicat pt agm chiar daca amperajul e mai mare. Cum sa scrii ca incarci acumulatorul cu 16V ?! Pe bune ? Ce se intampla cu electrolitu ala cand ajunge la peste 50 de grade, simplu se evapora... Daca nui agm e ok, mai completezi apa, dar daca i agm si e bine sigilata e aproape imposibil de completat, mai sunt la care merg fara distrugere desigikate capacele, dar putine modele. Ce conteaza daca e pe motor sau nu. Exceptand ducati bmw si io mai stiu ce nave extraterestre, cu cheia pe blocat ghidon e deconectat totul. Nu credeti? Bagati un ampermetru in serie si convingetiva, consum 0 mAh. Mai degraba baga spaicuri un releu care e pe duca decat un redresor din ziua de azi. La fel si cu incarcatul prin priza, daca e circuit direct nu are nici o treaba, ca pui pe borna sau prin prelungirea bornei (priza) nu are nici o teaba. Prelungirea bornei poate sa fie si cablu cu mufa aia speciala de la unele incarcatoare... Ani de zile bagam in priza de la masina o baterie moto ca sa pot folosi alarma si inchiderea centralizata cand era la incarcat bateria. Ca nu toate prizele sunt pe direct ci pe contact e alta discutie. Partea buna cu cu rentul este ca nu e lichid asa ca acea comparatia cu incarcatul rezervorului prin pompa este total deplasata. Cei care incarca direct pe mobra trebuie sa fie un pic atenti. Cei care au ungatoare de lanturi care se activeaza la peste 13,5V (adica atunci cand e moto pornit) trebuie sa fie atenti sa scoata siguranta de la el caci altfel vor avea o balta de ulei la roata iar cei cu manere incalzite ar fi bine sa le puna pe 0 ca altfel s ar putea sa consume mai mult decat incarca incarcatorul. Deasemenea daca nu i chiar un incarcator inteligent e pacat sa se scurga electrolitul pe mobra, chiar nu arata bine Cat despre incarcatorul de la lidl, e atata de prost, nu, incat am desulfatat baterie de masina de 3 ori in 2 ani, ultima oara acum un an si ceva de la 0V si surpriza, noul proprietar al autovehiculului meu abandonat inca merge cu bateria veche de 5 ani, varta black. Ca am inceput incarcarea cu o baterie in paralel pana a mai crescut tensiunea si apoi a stat la incarcat 2 zile in modul moto, e alta discutie, dar treaba a facut. Indiferent de ce baterii am incercat sa incarc, nu a reusit sa incalzeasca nici una, spre deosebire de fostul redresor bosh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 No, si eu chiar ma gandeam uneori sa-mi iau un Optimate 5 (sa-l am si pentru bateriile de masina)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Martie 8, 2019 Share Postat Martie 8, 2019 2 hours ago, easy ride on! said: În China s-a inventat o nouă unitate de măsură: Ţianul Ai face bine sa incerci sa glumesti pe pagina de fun. De multe ori prin topicuri mai serioase cand unii se considera sarcastici, ironici sau mai grav, cand unii abereaza sunt luati de clovni. Cazul tau Exemplu de aberatie: "Pe la tensiunea de 15,5-16V bateria ar fi complet încărcată". Undeva pe la 14,5 V o baterie cu electrolit lichid la 20 si un pic de grade C (cam cat are lumea prin casa) incepe sa produca gaze care se duc spre ceruri, iar temperatura care va ajunge va fi undeva intre 50 si 60 de grade C cea ce nu va face altceva decat sa creasca sansele coroziunii chimice a uneia dintre placi care devina o problema mecanica prin scurtcircuitarea unei celule. Probabil ar trebuie sa iti explic ca nu orice aparat de masura poate masura curentul de ordinul miliamperilor ( no ca ti am scris ne prescurtat). Dar vad ca esti pasionat de inJinerie ielectrica, ar fi trebuit sa afli pana acum de "circuite deschise," iar daca te jucai cand erai mic cu dacia 1300 ai fi aflat ca acel butuc in care intorduci cheia cand este rotit in pozitia 0 este un circuit deschis, cazul si multor motociclete, multe din ele, printre ele chiar mai noi inclusiv cu chipuri prin chei. Cat despre "fisurarea" cristatelor.... Ma faci sa rad. Faptul ca unele redresoare inteligente au fost gandite sa dea impulsuri de 100-120hz, e mai degraba o anomalie a faptului ca pe vremuri redresoarele vechi si foarte ieftine nu aveau condensatoare pe circuitul de incarcare, si conform efectului placebo, e mai bine asa. O desulfatare in adevaratul sens al cuvantului se face la alte tensiuni si la cu totul alte frecvente. Iar toata teoria se bazeaza pe afirmatii de genu "cam asa pare sa le placa". E plin netul de tot felul de teste si incercari. Pana acum nu s-a gasit o formula magica de desulfatare nici macar aplicand frecventele de rezonanta a placilor sau a sulfului sau ce a mai incercat lumea. Pe langa faptul ca unele baterii se pot recupera si altele nu. Sa dai sute de euro pe eu stiu ce redresoare inteligente cand o baterie care tine 1-5 sezoane incepe de la cativa zeci de euro nu prea are sens din punct de vedere economic in conditile in care cirucitul de incarcare de pe motor ii da in freza la bateria de nu se vede... Orice baterie maltratata va ceda mai repede decat una cu care te porti frumos, dar cam asa e cu toate lucrurile. Tinem teorii cu 10C xC si mai stiu eu ce, dar daca masori curentul de incarcare al unei beterii pe motor, acolo unde se incarca peste 90% din viata ei iti vine sa arunci toate manualele si teoriile la gunoi. Si cand te gandesti ca discutia a degenerat cu ajutorul unora, de la niste discutii simple care se rezolva simplu daca citesti manuale. Manualul de la baterie spune ca depozitarea se face la o temperatura medie, nu prea scazuta, nu prea mare si cand scade sub 12,2-12,6V (depinde de manual) ar cam trebui incarcata. In marea majoritate a manualelor de mototorete zice sa dai iarna jos bateria sa o duci la caldurica si sa o incarci in caz de nevoie. Concluzia e simpla, unele motociclete permit incarcarea pe oriunde si oricum, altele nu. Unele incarcatoare fac bateriile sa fiarba (sa produca gaze) altele nu. Cand o baterie e imbatranita exista o singura solutie magica, inlocuire. Am mai auzit pe unii spunand ca e bine sa ii faci cicluri de incarcare descarcare la bateriile cu plumb ca se regenereaza. Evident ca oamenii nu au nici o vina ca nu stiu un pic de chimie si fizica de baza si nu inteleg ca orice descarcare afecteaza durata de viata a bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Martie 8, 2019 Share Postat Martie 8, 2019 Acum 8 ore, john17 a spus: Dar de, azi am aflat ca la 30k trebe sa schimbi burdufele cardanului bavarez, operatie pe care o presupun (cel putin) la fel de oneroasa ca schimbarea unui kit de lant. Avantaj bavarezu', ca mai are si grupul care poate sa crape Daca imi aduc bine aminte in afara de acel burduf manualul spune ca trebuie sa cumperi si patru suruburi, cele care flansa cardanului. Sunt unele din otel negru ce vin date cu Loctite albastru din fabrica.Acolo se putea face burduf cu "fermoar" si nu trebuia sa mai demontezi nimic. Acum 2 ore, cooldeep a spus: Sa dai sute de euro pe eu stiu ce redresoare inteligente Imi spunea un electrician ca cel mai pun tip de transformator este cel facut pe bobina si cu comutatoare mecanice. E adevarat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Martie 8, 2019 Share Postat Martie 8, 2019 14 hours ago, Silver Arrow said: BMW-ul sau Goldwing-ul sau orice alta mobra cu tot felul de computere prin ea, daca le lasi mult timp nepornite se duc bateriile. Ca la masina doar ca de cateva ori mai repede pentru ca sunt acumulatorii mai mici. Daca mai este si frig se duc si mai iute. La japoneze nu au atata electronica. De ex. Shadow-ul nu are treaba. A stat din septembrie pina mai ieri in grajd si cum spui tu a pornit fara probleme. La fel si Transalp-ul. Probabil ca ti se aprinde martorul in bord intrucat la pornire scade tensiunea sub o limita de alerta care iti arata ca nu o mai duce mult acumulatorul. Cu un consumator de cativa mA ingenunchezi fara probleme peste iarna o baterie de 19 Ah cat are BMW-ul. Mersi frumos pentru explicatie. Oricum n-o arunc la gunoi..o mai tin pentru ca nu pare sa aiba probleme la pornire , iar daca o masor are 12,6 cu ea oprita. 13 hours ago, superbec said: ai ucis acumulatorii, chiar daca s-au incarcat aparent le-a scazut mult capacitatea k12s are baterie de 10AH acum probabil ca mai are 3 AH si amperajul de pornire in loc de ~200 CCA e pe la 100 te costa ~100ron o baterie moto noname de 10ah , mai usor de dat jos bateria decat la k12s nu e la nici un alt model moto ! in rest ... aberatii cu scos bornele cand se incarca bateria ....aberatii !!! Bine domnu derector ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 8, 2019 Share Postat Martie 8, 2019 Acum 7 ore, Ribo a spus: Mersi frumos pentru explicatie. Oricum n-o arunc la gunoi..o mai tin pentru ca nu pare sa aiba probleme la pornire , iar daca o masor are 12,6 cu ea oprita. Bine domnu derector ! stiu io daca e chiar bine ... daca ai model 2005-2006 cu I-abs2 ... eu n-as merge cu o baterie aproape moarta pe motocicleta , da las ca te-a sfatuit unu care stie el ca a citit un manual de charger chinezesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Martie 13, 2019 Share Postat Martie 13, 2019 La 11.05.2018 la 13:33, Speedy.K a spus: Niste mizerii. poti sa dai ceva detalii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 13, 2019 Share Postat Martie 13, 2019 Acum 52 minute, chv a spus: poti sa dai ceva detalii? Avand in vedere ca replica mea e de acum aproape un an, crezi ca mai tin io minte despre ce era vorba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupuflorin Postat Martie 28, 2019 Share Postat Martie 28, 2019 (editat) Si la scuter si la moto am cumparat baterii moto de la baietii astia ! II recomand si ma tine si-n ziua de azi dupa 4 ani cu Exide si Volton. Editat Martie 28, 2019 de lupuflorin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianserban Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 Salutare. Intreb pt un vecin. Are o baterie pe lithium si este cam lesinata, 9 - 9.8 (modelul Plfp-14bl). Se poate incarca cu orice redresor, gen Lidl sau Optimate pe astfel de baterii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pandy Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 (editat) Detele Editat Mai 9, 2019 de Pandy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 In locul vecinului as da un telefon la Caranda sa-i intreb, au si ei modelul asta. Baietii mi s-au parut tot timpul documentati si de treaba. La bateriile cu litiu electronica din ele e o variabila care tine de producator. https://www.caranda.ro/product/baterie-moto-12v-4ah-cu-lithiu-plfp-14bl/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianserban Postat Mai 10, 2019 Share Postat Mai 10, 2019 (editat) A tinut-o 1h pe un redresor normal si a pornit mobra. De ce doar o singura data? Daca peste iarna o pune la incarcat o data la 2 luni, sa zicem, i-ar dauna bateriei? Vad ca cei de la Caranda zic asa: Au o rata de autodescarcare foarte redusa. Pot fi pastrate fara incarcare aproximativ 12 luni. lui i s-a descarcat in 2 sapt. Probabil are ceva probleme la sistemul de incarcare... Editat Mai 10, 2019 de iulianserban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 10, 2019 Share Postat Mai 10, 2019 Sa schimbe si releul cu unul mosfet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianserban Postat Mai 10, 2019 Share Postat Mai 10, 2019 Daca al lui e defect, un mosfet i-ar face bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laurentiuftw Postat Octombrie 2, 2019 Share Postat Octombrie 2, 2019 Salut! Tocmai ce m-a lasat bateria la al meu Gpz500s(ca de obicei, te lasa cand ti-e lumea mai draga si departe de casa). Am avut pe ea o baterie Yuasa de 14ah cu acid si un prieten mi-a spus sa trec pe o baterie cu gel. Este ok sa fac asta? Vad ca au un curent de pornire mai mare astea pe gel si nu vreau sa stric ceva sau sa dau banii degeaba. Nu ma pricep deloc la baterii, e primul motor si invat pe parcurs si eu. Motorul este din 98' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 2, 2019 Share Postat Octombrie 2, 2019 Nu strici nimic. Decât banii pe care ii dai în plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laurentiuftw Postat Octombrie 2, 2019 Share Postat Octombrie 2, 2019 Acum 19 minute, john17 a spus: Nu strici nimic. Decât banii pe care ii dai în plus. Culmea e ca un Yuasa de 14 ah cu acid am gasit la 250 si una cu gel de la power road(asa scrie pe ea) la 200. E intradevar mai buna cea pe gel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 2, 2019 Share Postat Octombrie 2, 2019 Teoretic da. Are autodescărcare mai mică, dar aia pe acid o mai poți resuscita și dacă e sleită, asta cu gel nu prea. Eu nu recomand/cumpăr baterii scumpe nici la moto și nici la auto, în primul rand pt că șansele să fie vechi ținute în stoc sunt mai mari, cele ieftine sunt de regulă proaspete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laurentiuftw Postat Octombrie 2, 2019 Share Postat Octombrie 2, 2019 Ok, multumesc de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.