Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pune-l linistit Emilio! Uleiul ala a stat in baie ca si intr-un bidon. Nu s-a evaporat nimic,si daca merge pentru un motor sa zicem r6 la 18ooo nu cred ca nu reuseste sa unga un motor de dacie.

Cat de "mizeria" din apa din cada....

Ps. Pentru baiatul cu floriol poate esti amabil sa ne spui si noua cum.scoti 300 ml de floriol din motorul de hayabusa ce ramane dupa ce scurgi uleiul din baie? Poate ai o solutie ingenioasa sa rasucesti motocicleta in toate unghiurile pana se scurge tot....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-l linistit Emilio! Uleiul ala a stat in baie ca si intr-un bidon. Nu s-a evaporat nimic,si daca merge pentru un motor sa zicem r6 la 18ooo nu cred ca nu reuseste sa unga un motor de dacie.

Cat de "mizeria" din apa din cada....

Ps. Pentru baiatul cu floriol poate esti amabil sa ne spui si noua cum.scoti 300 ml de floriol din motorul de hayabusa ce ramane dupa ce scurgi uleiul din baie? Poate ai o solutie ingenioasa sa rasucesti motocicleta in toate unghiurile pana se scurge tot....

 

alta era idee, n am spus sa puna floriol in motocicleta :)

 

cauta pe net ce solutii s-au folosit cand s-a ramas fara ulei in baie la diverse jucarele motorizare ( si nu exista ulei prin preajma ) - ex - africa, dakar..etc

 

solutie ceruta de el era de criza , mai cititi un pic ce a intrebat

 

ca sa rezum si sa poate inchide, dincolo de tot offtopicul - SE POATE PUNE in contextul descris de el, fara nici o problema

 

petnru alte abordari de "troll"se poatre deshide alt topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am glumit cu" floriolul" alta a fost esenta.Cer scuze daca am fost inteles gresit!

Din pacate nu pot folosi emoticoane pe mobil ca mai fi inteles din prima

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este exagerat sa pui 10w60 la o motocicleta care are racire pe apa. Chiar si 10W 50 este mult pt un motor nou , racit pe apa si cu care mergi exclusiv pe asfalt si nu-l duci la limita in conditii de clima foarte calda.

Ha ha ha ha, nu poate decat sa ma bufneasca rasul la asemenea afirmatii :lol: Documenteaza-te mai bine inainte de a afirma asemenea lucruri.

 

Cred ca mai bine te-ai documenta cu privire la proprietatile uleiurilor si ce inseamna mai exact cifrele, poate atunci te-ai convinge. Intotdeauna V-urile au nevoie de un ulei superior calitativ, ptr ca au tendinta de a distruge pelicula, iar un ulei cu cat e mai aditivat cu atat va rezista mai bine. Cel mai simplu daca vreti sa va mearga motocicleta, bagati cel mai scump ulei si nu va mai zgarciti si atunci nu veti mai avea probleme.

Uite ca a zis bine Bogdis. Foarte corect.

 

Respecta indicatia 10 w 40 si pune ce vrei...nu o sa se intample nimic...crede-ma. Eu am Bandit din 1997 si de cand e in ro nu a vazut altceva in afara de mobil 10w40 si are 56000. Tine cont ca este racit exclusiv pe aer

Tine cont ca habar nu ai cum e racita motocicleta ta (Banditul). Are RADIATOR DE ULEI si fusta pistonului e racita cu JET de ulei (Suzuki Advanced Cooling System). E un sistem de racire foarte complex si eficient.

Noroc ca i-ai pus uleiul pe care-l recomanda manualul si nu te-ai luat dupa vreun "injiner" care sfatuieste la 20W50 :lol:

 

La obiect, Motorex ala full sintetic 10W60 isi pastreaza excelent proprietatile la cald si unge bine si la rece, prin urmare e un ulei superb; singura problema a lui ar fi costul ceva mai ridicat dar pentru cineva care are de unde si tine la motor... I'd say go for it.

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tin minte ca Motul 5100 10W40 este un ulei mineral !

De asemenea Motul 7100 10W40 este semisintetic (un amestec de mineral cu sintetic)

Motul 300V este un ulei sintetic.

 

Motorul de Intruder 1800 banuiesc ca e ceva mai "curat in interior" cu ulei sintetic fata de un ulei mineral.

Ar trebui sa scrie undeva in carte, pe langa 10W40 daca poate sa fie mineral, sintetic sau semisintetic.

Daca pui la autoturisme ulei mineral in motor care necesita sintetic, dupa vreo 2 schiburi vei observa depusa o "mazga" subtire depusa in motor.

Dupa mai multe schimburi, mazga devine mai consitenta, nu mai e la nivel de pelicula.

Pe de alta parte, daca intr-un motor de conceptie veche, care necesita ulei mineral bagi ulei semisintetic, nu se intampla nimic neplacut.

 

Ca sa fii linistit, mai bine schimba uleiul. Vezi daca poti sa il schimbi de unde l-ai luat, daca nu, incearca sa-l vinzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

andreicos, pe cata lume ai sa intrebi despre ulei moto, atatea pareri diferite vei auzi. Si partea amuzanta e ca fiecare se crede doxa in alegerea uleiului potrivit. Si fiecare crede ca are dreptate. Cand citesc topicurile astea despre uleiuri, nu ma pot abtine sa nu "zambesc"

Asa ca respecta specificatia ceruta de producator, si incearca sa achizitionezi uleiul respectiv dintr-un magazin care se respecta, astfel incat sa elimini riscul ca acel ulei sa fie unul contrafacut.

Ca si idee: si eu folosesc Motul 5100 10W40. Am un amic cu Hayabusa 2007, si el foloseste acest ulei. Si inca nu au crapata motoarele noastre. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ce ce ciudat> ca te zgarcesti la un ulei bun de masina, dar cand e vorba de iernare, bagi in motor un ulei de calitate. Practic schimbul de iarna (in afara faptului ca multi nu practica acest obicei si nici nu li s-a stricat mobra, deci il considera un mit) are drept scop protectia motorului impotriva oxidarii. La fel de bine poti sa ti pui si ulei economic de la Petrom, sau o marca moto ieftina, daca tot il dai jos la primavara. Asa ti ar ramane bani si sa-ti pui un ulei bunicel in Cielo.

Reciteste-ti amprenta aia cu motocicleta ca amanta si masina ca sclava si ai sa intelegi.Motorul de cielo il poti lua complet si bun la cateva milioane,pe cand unul de busa de la 1500-2000 de euro in sus.Am inteles si o sa ai pun acest ulei pe masina de sacrificiu dispus chiar si sa crap ceva in motor desi nu cred dupa atatea pareri pro.Si da...baiatul nu merge cu benzina din peco de 6 lei...ci cu benzina la jumatate de pret.Si culmea ca masina chiar merge-recent a facut un drum de 1100km fara capota ridicata. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tin minte ca Motul 5100 10W40 este un ulei mineral !

De asemenea Motul 7100 10W40 este semisintetic (un amestec de mineral cu sintetic)

Motul 300V este un ulei sintetic.

 

Motorul de Intruder 1800 banuiesc ca e ceva mai "curat in interior" cu ulei sintetic fata de un ulei mineral.

Ar trebui sa scrie undeva in carte, pe langa 10W40 daca poate sa fie mineral, sintetic sau semisintetic.

Daca pui la autoturisme ulei mineral in motor care necesita sintetic, dupa vreo 2 schiburi vei observa depusa o "mazga" subtire depusa in motor.

Dupa mai multe schimburi, mazga devine mai consitenta, nu mai e la nivel de pelicula.

Pe de alta parte, daca intr-un motor de conceptie veche, care necesita ulei mineral bagi ulei semisintetic, nu se intampla nimic neplacut.

 

Ca sa fii linistit, mai bine schimba uleiul. Vezi daca poti sa il schimbi de unde l-ai luat, daca nu, incearca sa-l vinzi.

 

Motul 5100 este semisintetic.

7100 si 300V sunt sintetice.

Mineralul de la Motul este 3000 4T, se face numai in varianta 20W50 si iese din discutie.

 

La Intruderul in cauza se recomanda ulei sintetic, mai mult ca sigur e precizat si in manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reciteste-ti amprenta aia cu motocicleta ca amanta si masina ca sclava si ai sa intelegi.Motorul de cielo il poti lua complet si bun la cateva milioane,pe cand unul de busa de la 1500-2000 de euro in sus.Am inteles si o sa ai pun acest ulei pe masina de sacrificiu dispus chiar si sa crap ceva in motor desi nu cred dupa atatea pareri pro.Si da...baiatul nu merge cu benzina din peco de 6 lei...ci cu benzina la jumatate de pret.Si culmea ca masina chiar merge-recent a facut un drum de 1100km fara capota ridicata. :bigstar:

 

Tot respectul pentru grija ce o porti motocicletei. Norocos urmatorul proprietar al busei :ok:

Si eu donez uleiul scos dupa schimb 5-6000km unui vecin si ii merge masina "brici", dupa spusele lui. (are o dacie si un alfa, sper ca in dacie il pune :) A fost de fata cand schimbam uleiul si parca-l aud cu striga la mine: "ba de ce dai uleiu afara daca nu e negru! ia uitel doamne cum arunca asta bunatate de ulei"

Parerea mea este ca merge sa-l pui in masina si nici nu risti sa strici ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze... scrisesem din amintiri stravechi :)

Stiam ca 5100 este "cu o clasa mai jos ca 7100" dar nu mai tineam minte delimitarea.

Deci 5100 semisintetic iar 7100 si 300V sintetic. Multam... sper sa nu mai uit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt emylyo

Ai acum in moto un ulei f bun.Lunile care au trecut nu l-au afectat.Lasa-l in motor,si mergi cu el.Pt linistea ta,jumatate din cat mergi tu inainte sa-l schimbi in mod normal.De rest v-a beneficia Cielo sau cine vrei tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat.Faptul ca dupa 2800 km cu schimbul anterior(si stat in motor 9 luni) am gasit pe surubul de la baie cu magnet cat negru sub unghie mal decantat.Practic santul din jurul magnetului era plin cu acea depunere.Mi s-a spus ca din cauza ca am folosit 10w60 si ca este prea gros pentru mobra mea.Eu cand am pus acel ulei m-am gandit ca este recomandat pt busa deoarece este un motor mare care se supraincalzeste imediat,temperaturi mari vara la noi,momente in care merg cu viteza o perioada mai lunga pe autoband,ulei mai gros si pelicula mai stabila la temperaturi ridicate in functionare.Acest schimb de tranzit are rolul de a curata motorul si de a mai elimina din cele 3-400 grame de ulei 10w60 ce mai raman in motor la un schimb.In plus tin foarte mult la agregatul meu si ai dau ce este mai bun.Ce m-a facut sa bag ulei la masina?Asta iarna aveam in Cielo Ecotec euro 3 ulei Aral 5w40.A fost primul si ultimul schimb de ulei Aral pe care l-am facut si il voi mai face la o masina.Dupa 5000km dimineata la -1 grad bateau culbutori 10-20 secunde.Dupa 3 zile de repetari am scos cu seringa 200ml ulei si am completat cu ...ce am gasit in garaj.Am mai gasit doar Motul 300v 15w50.Toata iarna nu mi-a mai clantanit nimic desi am pornit motorul si la -22 grade si pe benzina a pornit la a treia cheie.Am mai facut 4000 km si motorul merge ca uns.Acum urmeaza experimentul.O sa las uleiul pana va incepe sa consume din el.Sunt curios dupa cati km se va intampla asta.Tinand cont ca mi-am mai luat o masina sunt dispus sa vad cat de bun este Motulul si sa sacrific chiar motorul la aceasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello,

 

V-as ruga un sfat la o problema care nu ma lasa sa dorm linistit :).

 

Am comandat ulei Castrol 20W40, conform cartii tehnice. In motor intra 5 litri, prin urmare am primit un bidon de 4 litri si unul de 1 litru. Pana aici toate bune.

 

Problema (daca e o problema !) este ca bidoanele nu sunt identice, iar uleiul din ele difera putin si in specificatii. Nu am luat bidonul de 1 litru si l-am comandat din nou, gandinduma ca ar putea fi o greseala ...insa a venit la fel.

 

Specificatiile inscrise pe cele doua bidoane sunt :

 

Bidonul de 4 litri : SAE 20W-40; API SG; JASO T 903:2006 - MA - 2

Bidonul de 1 litru : SAE 20W-40; API SJ; JASO MA - 2 (T 903:2006)

In plus, pe bidonul de 1 litru este inscriptionat APM (active protection molecules), pe cel de 4 litri nu este inscriptionat acest lucru.

 

 

Atasat si foto cu bidoanele respective.

 

Multumesc

Marcel

post-68256-0-72289000-1331577113_thumb.jpg

Editat de marcelm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello,

 

V-as ruga un sfat la o problema care nu ma lasa sa dorm linistit :).

 

Am comandat ulei Castrol 20W40, conform cartii tehnice. In motor intra 5 litri, prin urmare am primit un bidon de 4 litri si unul de 1 litru. Pana aici toate bune.

 

Problema (daca e o problema !) este ca bidoanele nu sunt identice, iar uleiul din ele difera putin si in specificatii. Nu am luat bidonul de 1 litru si l-am comandat din nou, gandinduma ca ar putea fi o greseala ...insa a venit la fel.

 

Specificatiile inscrise pe cele doua bidoane sunt :

 

Bidonul de 4 litri : SAE 20W-40; API SG; JASO T 903:2006 - MA - 2

Bidonul de 1 litru : SAE 20W-40; API SJ; JASO MA - 2 (T 903:2006)

In plus, pe bidonul de 1 litru este inscriptionat APM (active protection molecules), pe cel de 4 litri nu este inscriptionat acest lucru.

 

 

Atasat si foto cu bidoanele respective.

 

Multumesc

Marcel

 

pune fara griji.....nu baga etichetele in seama prea mult....la acelasi tip de ulei

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul fiind de la acelasi producator este compatibil unul cu altul. Chiar si vascozotatile diferite sunt compatibile, adica poti amesteca un 10 w 40 cu un 15 w 50 (sa zicem sintetice amandoua). O sa ai un ulei mixt care are vascozitatea cuprinsa intre cele doua vascozitati. Repet, uleiuri de la acelasi producator si acelasi tip (sintetic/semisintetic/mineral)

Concluzie- baga fara grija!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat.Faptul ca dupa 2800 km cu schimbul anterior(si stat in motor 9 luni) am gasit pe surubul de la baie cu magnet cat negru sub unghie mal decantat.Practic santul din jurul magnetului era plin cu acea depunere.Mi s-a spus ca din cauza ca am folosit 10w60 si ca este prea gros pentru mobra mea.Eu cand am pus acel ulei m-am gandit ca este recomandat pt busa deoarece este un motor mare care se supraincalzeste imediat,temperaturi mari vara la noi,momente in care merg cu viteza o perioada mai lunga pe autoband,ulei mai gros si pelicula mai stabila la temperaturi ridicate in functionare.Acest schimb de tranzit are rolul de a curata motorul si de a mai elimina din cele 3-400 grame de ulei 10w60 ce mai raman in motor la un schimb.In plus tin foarte mult la agregatul meu si ai dau ce este mai bun.Ce m-a facut sa bag ulei la masina?Asta iarna aveam in Cielo Ecotec euro 3 ulei Aral 5w40.A fost primul si ultimul schimb de ulei Aral pe care l-am facut si il voi mai face la o masina.Dupa 5000km dimineata la -1 grad bateau culbutori 10-20 secunde.Dupa 3 zile de repetari am scos cu seringa 200ml ulei si am completat cu ...ce am gasit in garaj.Am mai gasit doar Motul 300v 15w50.Toata iarna nu mi-a mai clantanit nimic desi am pornit motorul si la -22 grade si pe benzina a pornit la a treia cheie.Am mai facut 4000 km si motorul merge ca uns.Acum urmeaza experimentul.O sa las uleiul pana va incepe sa consume din el.Sunt curios dupa cati km se va intampla asta.Tinand cont ca mi-am mai luat o masina sunt dispus sa vad cat de bun este Motulul si sa sacrific chiar motorul la aceasta.

 

5w40 la cielo? cartea tehnica ce viscozitate recomanda ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

API SG este un standard "vechi", de pe vremea cand normele de poluare nu erau atat de restrictive si nu se impusese inca folosirea exclusiva a benzinei fara plumb, respectiv a convertizoarelor catalitice.

 

In ceea ce ne priveste, standardele mai noi au impus producatorilor de uleiuri limitarea drastica a continutului de fosfor (care distruge metalele nobile din compozitia covertizoarelor catalitice) astfel ca, pentru a compensa, a trebuit marit continutul de molibden (incompatibil cu ambreajul in baie de ulei al motocicletelor). De altfel se poate observa usor ca majoritatea uleiurilor etichetate ca dedicate moto apartin standardelor SG/SH.

 

Ride Safe!

 

 

L.E. APM (active protection molecules) se refera probabil la procedeul de la Castrol (Magnatec) de a amesteca un ulei mineral cu o oarecare cantitate de ulei sintentic de grupa V (esteri), care are caracteristica de a adera la metal mai bine decat celelalte si de a oferi astfel o pelicula film mai rezistenta in timp, ce reclama o protectie sporita la pornirile dupa intervale lungi.

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...