Sari la conținut

Ce ai invatat din accidentul tau ? Cauze, descriere, mentalitate..


dj.marten
 Share

Postări Recomandate

Offf... intre timp am patit-o si eu urat de tot... Accident in Letonia - langa Riga -  lovit/omorat un elan, noaptea! Nu aveam viteza dar...l-am vazut in 2 metri-fara reactie am ramas !

Splina rupta, 7 coaste rupte, mana rupta, deget rupt, nervi intinsi...Recuperare foarte grea, operatii...etc ...

Motor distrus, echipament distrus, action cam distrus, casca lovita! 3 luni de stat prin spitale...

M-am aruncat la prea multi km in ziua aia Riga-Tallinn si inapoi la Riga, m-a prins noaptea . Adica pe la 23 30 ca la ei la 20 00 e lumina ca ziua afara...Concluzia: nu e de mers noaptea...

Cand am deschis topicul asta...nu stiam ca pot sa o patesc asa rau ! Aveti grija !

 

Editat de dj.marten
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 248
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

On 07.12.2018 at 8:54, Adrian M. said:

Un gs cu paralever telelever iti permite sa mergi destul de agresiv, ajuta mult suspensia aia

Dar telelever-ul ala te poate pacali grav daca nu esti familiarizat . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, DKW a spus:

Dar telelever-ul ala te poate pacali grav daca nu esti familiarizat . 

Asa i. Cum spunea intr un review Bacila,  gs ul a devenit atat de popular deoarece permite unui motociclist amator, sa mearga mult mai agresiv decat ar face o cu o motocicleta cu suspensii clasice. Lipsa feedbackului imediat si dive in a suspensiei fata ajuta, dar si incurca, daca nu stii pana unde sa impingi lucrurile. Mie imi place maxim, imi permite sa merg cu mistretul mai bine decat o faceam cu mobra anterioara. @dj.marten, citisem despre patania ta... Urata. Cum mai esti? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers vreo 50 km cu un GS1200 si nu mi-a venit sa cred cat de usor se poate conduce , incredibil, foarte manevrabil, o placere sa-l conduci. In afara de propulsor, care mi s-a parut lipsit de vlaga pt capacitatea lui, restul mi s-a parut extraordinar si foarte distractiv. Acum inteleg de ce este un model asa popular in ciuda pretului premium. 

 

Se poate oare inlocui pinionul ca sa castigi zvac cum o faci la cele cu transmisie finala pe lant?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, Adrian M. said:

Asa i. Cum spunea intr un review Bacila,  gs ul a devenit atat de popular deoarece permite unui motociclist amator, sa mearga mult mai agresiv decat ar face o cu o motocicleta cu suspensii clasice.

Da, cica GS-ul ar scoate din tine varianta a' mai buna, din mine a scos ce-i mai rau, i-am descoperit cam repede limitele. Ca dovada, anul trecut m-am tavalit ''usor'' cu un 1200GS (in niste condinditii in care nu aveam ce cauta pe motocicleta la momentul respectiv) avand cam prea multa incredere in motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai am o singura mentiune, o aproape ca ... la fel cu Metal Heart, doar ca la mine nu ar fi fost cu o alta mobra, ci cu un tir pe centura ..... am o casca care "ATRAGE" musculite, si nefiind viziera schimbata la timp, avea o multime de microfisuri care in acea noapte difuzau lumina groaznic (printre blana de muste), nu mai vedeam aproape nimic.

Un sofer de masina a lasat geamul jos (cind m-am repliat paralel cu el), si mi-a spus "baiete nu-i ok ce faci, risti prea mult", si acum imi pare rau ca nu i-am luat nr de inmatriculare sa-i pot multumii pentru grija neconditionata ... mi-a bagat mintile'n cap si am schimbat urgent viziera cu pinlock cu tot.

Am vrut s-o schimb cu un an inainte, dar dup-o cautare sumara, am lasat-o pe mai .... tirziu, bine c-am apucat s-o schimb.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ‎08‎.‎12‎.‎2018 la 17:49, Paca a spus:

Pfff..cum mah elani ...ca io am gasit numa borduri si stanci  :crack:...saraci bulgarii astia ...saraci .

Sper sa fi avut asigurare ...ca eu m-am ingalbenit cand am vazut factura la Bg....noroc cu asigurarea .

Sper ca te-ai recuperat  ✌️

Deci... nu am avut nici un fel de asigurare ! Am avut noroc mare ca m-au dus intr-o clinica universitara de top din Riga ( ce am vazut in spitalul ala nu am vazut nicaieri - dotari si medici de top !!! ) Pentru 3 saptamani de spitalizare si 3 operatii ( embolizare de splina, pus mana rupta la loc cum trebuie si microchirurgie la deget - mi l-au facut perfect la loc ! ) am platit 1 200 euro ! Nu mai spun de RMN-uri, medicamente la greu, etc, etc... Da, ati citit bine ! Nu stiu de ce a costat doar atat, sigur este ceva care imi scapa aici. Pot sa va arat fara probleme factura, credeti-ma nu fac baza cu chestiile astea ! Cand am venit in tara, am stat internat in spitalul din Craiova cam doua luni si jumatate . la iesire, mi-au dat factura si m-au pus sa semnez o hartie conform careia accidentele si automutilarile nu se  deconteaza de catre casa de asigurari de sanitate !! As fi semnat si pe mama, numai sa imi dea drumul din infectia aia de spital.

Editat de dj.marten
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dj.marten mai ai pe undeva hartia? Sunt curios cum arata. Bineinteles, secretizate informațiile personale.

Ca idee, accidentarile, inclusiv autoaccidentarile, le platese vinovatul daca se demonstreaza culpa (sau intentia). Daca nu ti se poate demonstra culpa, nu platesti tu ci statul. Ia-ti un avocat! Cat e suma?

P.s. cand ti-a sarit un animal in fata, NU este culpa ta. Decat daca se poate demonstra ca ai depasit viteza legala sau ca ai incalcat legea in vreun alt fel. In Romania o mai baga pe aia cu "viteza neadaptata la conditile de drum" dar regula nu se aplica unde ai avut tu accidentul, ca nu erai in Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
La 07.12.2018 la 12:18, Just_John a spus:

Hai sa ne intoarcem la ideea de baza a topicului.
Ma bag si eu in gura lupului, cu primul accident serios avut in 11 ani de mers year round. Link catre iutub.

Clarificari: nu aveam viteza, 45, poate? odata cu traficul. Eram pe stanga benzii nu pentru ca faceam filtering, ci pentru ca depasisem niste masini parcate pe dreapta, si una care tocmai franase ca sa traga pe dreapta. Embeveu' a intors la scuar, cu cativa metri inainte, direct pe banda a doua, apoi a tras de volan si s-a urcat pe frane (coloana din fata oprita), pentru ca voia sa parcheze.

Cu toate ca a fost foarte din scurt, poate as fi avut timp sa il observ si sa fandez dreapta, daca nu aruncasem un ochi in oglinda sa vad daca cel pe care tocmai il devansasem chiar opreste. Astfel, mi-am redus si mai mult timpul de reactie avut la dispozitie. Gest de nici juma' de secunda care POATE ca a fost motivul principal pentru care evenimentul nu a ramas doar o alta serie de injuraturi. Daca nu m-as fi uitat in oglinda sa ma asigur ca cel din spate nu mai este un pericol, daca embeveu' ar fi fost cu 2-3m mai in fata, sau daca macar nu s-ar fi urcat pe frane cand a tras de volan, nu ajungeam in situatia asta.

Invataturi? Pai.. nimic nou, pentru mine. Intotdeauna ma uit alternativ in oglinzi (stanga juma' de secunda, apoi scanat in fata pentru potentiale pericole, apoi dreapta juma' de secunda). Intotdeauna ma uit la rotile masinilor sa vad cand incep manevre, iti acorda cateva zecimi de secunda timp de reactie, care se pot dovedi esentiale. Incerc sa nu filtrez niciodata cand masinile sunt in coloana (atunci nu a fost filtrare, a fost o situatie diferita, din cauza soferului care a tras pe dreapta sa parcheze), miscarea lor de a schimba banda este mult mai lenta cand trebuie sa plece de pe loc, vs cand sunt deja in miscare.

Dar astea sunt parerile si concluziile mele. Lupii ce au de zis?

 

Wow, aproape identic cu accidentul meu din toamna, mergeam pe B1 iesind de la Arc catre Victoriei pe Kiseleff si eram in spatele unui MCV, MCV-ul cel mai probabil avea in fata o masina care mergea incet si eu nu am observat asta, am trecut pe B2 fix dupa trecere si cand am ajuns paralel cu el a tras de volan stanga...am incerca sa ma departez in timp ce ma impingea insa mi-a furat ghidonul si am cazut intre masina si motor, pe partea mea dreapta. Bafta mea e ca am alunecat catre sosea, nu prea a fost cazatura 100% si am scapat doar cu vanatai si un buzunar rupt la panatalonii de kevlar. Motorul a alunecat si s-a rotit apoi s-a pocnit cu rotile de bordura. 

 

Lectia invatata, sa fac manevrele mai putin brusc, cel mai probabil eram in unghiul lui mort pt ca impactul a fost corpul meu cu usa lui din spate, ghidonul cu usa lui din fata.  Omul venea de la o inmormantare, era cu capul in nori, nu am hate pt el, a fost un accident stupid, ceasu' rau pisica neagra. Am fost preluat de ambulanta pt ca nu stiam daca am ceva si am ajuns la Elias, oamenii s-au comportat exemplar cu mine, radiografii, ecografie abdominala, m-au tratat "occidental", nu am ce sa le reprosez.  A fost fix ziua in care aveam bateria de la camera descarcata.... 

accident.jpg

Verde sunt eu, rosu el. Punctul e pe unde a ajuns motorul. 

Editat de 9470m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Aprilie 2018...

 

Sos Dristorului sector 3, ma întorceam către casa după o zi la serviciu.  Linistit cum ma stiu de o viață, mergeam aproape de centrul drumului, pe dreapta fiind parcate masini .... Imi place sa merg usor si precaut sa ma bucur de drum .... totul era linistit ... 50km/h... nimic nu anunta ca din dreapta un băiat cu un bmw seria 3 vrea sa traverseze intersecția fără să se asigure ... a intrat în intersecție cu 20-30 km/h la 5 metri în fața mea .... franez puternic spatele  apoi fata  ... Nu ma opresc ... ce se întâmplă... si la câțiva cm de roata lui trag maxim de frâna fata.... spatele se ridică, eu simt ca sunt aruncat de pe motor .... simt ca ma lovesc cu picorul stang de ghidon... ma invart in aer si cad pe sosea dupa bmw.... intins pe spate si cu inima plina de adrenalina.... mișc mâinile... picioarele ... par in regula... Nu este real... Nu cred ca am ghinionul asta ... si cu toate astea sunt întins pe sosea ... oamenii se strâng ca la bâlci... mi se da apa de către o doamnă... se filmează întreaga scenă de către trecători... ma ridic după 30 de secunde....  par functional... geaca de piele este ruptă... mănușile julite .... casca cu viziera rupta ... pantalonii sifonati... insa picorul pulsa si ma electrocuta ... honda mea insa avea roata sparta... carenele sparte si mai tarziu am aflat si de cadru ca este stramb .... toate la 30-35kmh din momentul impactului....  aveti grija..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Nu exista reguli pentru ce vrei tu. 

Poti sa pici la 150 la ora si sa te duci sanie, sa jupoi doar combinezonul. Poti sa zbori in cap la 30 la ora si pa clavicula. Daca mai intervine un copac, o bordura, un camion, e si mai la ghici. Fireste, de ce mergi mai repede, de aia e mai mare probabilitatea sa se intample buba. Intrebarea pe forum nu prea-si are rostul, absolut toti care or sa-ti raspunda au supravietuit. Vrei statistici, cauta la politie, IML, samd. 

 

Daca vrei sa vezi aproximativ cam ce se poate intampla la viteze relativ mici, ia-o la fuga si arunca-te pe jos. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti-o fi norocul...

Un prieten este in coma din 2008. Un politist i-a intors in fata. S-a speriat, a blocat frana si a cazut. Viteza de 30-40km/h. N-avea nicio ruptura doar ceva julituri si motocicleta a fost dusa acasa pe roti, perfect functionala. Cu toate astea sunt deja 11 ani de cand e in coma :(

Editat de zo10000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii au inteles gresit intrebarea mea!

Nu caut statistici ci pur si simplu vreau doar sä aud cine dintre noi, cum si de ce a cäzut si ce a pätit.

Era vorba de experienta träitä de unul si de altul dintre cei care au fost “aruncati“ de Mobrä.

 

@zo10000 

Exact la asa ceva mä refeream.

Merci

Editat de hidric
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alte 2 patanii de ale mele de pe vremea cand eram tanar: cazut cu Voshod pe asfalt ud la vreo 40km/h (am blocat frana si poata a ajutat si faptul ca eram putin baut :P). Am alunecat pe asfalt cu motor cu tot vreo 10-15m. Rezultatul: geaca de piele s-a cam julit, jeansii juliti si rupti un pic, eu julit putin si maneta de ambreiaj si oglinda rupta. A fost un caz fericit.

Celalta patanie a fost tot prin tinerete cand am scapat ETZ-ul in intersectie(2km/h). Mi-a prins piciorul sub motor si vreo 2 saptamani m-a durut destul de tare. Problema mea cea mai mare a fost ca nu puteam da la kick-starter :)) a trebuit sa ma reprofilez pe celalalt picior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten cu anvelope destul de roase + ploaie torentiala + neadaptarea vitezei la conditiile de drum = acvaplanare + cazatura la 100+ km/h pe autostrada(A1). A avut un noroc extraordinar si doar a alunecat pe partea carosabila o buna distanta fara sa fie lovit de masini sau sa intre in parapetii despartitori de benzi.

Urmarile la el au fost ceva textile rupte (nu s-a ajuns la piele) poate o vanataie sau doua iar la motocicleta, rezervor indoit, comenzi picior rupte , ghidon stramb si cadru codita indoit parca (motoru s-a oprit in parapeti)

 

Morala: Atentie la gume si la viteza de deplasare in raport cu vremea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca ai deschis acest topic pentru ca esti incepator si treci printr-o perioada in care iti pui intrebari, incerci sa te convingi de niste lucruri, eventual ca tie nu ti se poate intampla, sau mai bine zis ce poti face ca sa nu ti se intample tie.

 

Ce pot sa iti zic eu din cunostintele si experienta mea de pana acum:

 

1. Fa in asa fel incat motocicleta sa fie in stare perfecta d.p.d.v. tehnic. Din ce am observat multi investesc in partea de estetic excesiv, insa fac compromisuri unde nu e cazul : cauciucuri, frane, etc. Deci motocicleta trebuie sa fie perfect functionala si cauciucuri cat mai "proaspete" si mai putin uzate.

 

2. Investeste in echipament cat mai vizibil. Este adevarat ca nu este la fel de "aratos" cel galben hiviz cu un negru misterios, insa crede-ma ca esti mult mai vizibil in trafic.

 

3. Eu pe cat posibil evit orasul. Cand ies fac drumuri in afara acestuia. Daca vrei statistici adevarate gasesti pe internet o sumedenie. Iar accidentele in intersectii si in general in oras sunt mult mai frecvente ca cele in afara lui.

 

4. Ca tot vorbeam de statistici, foarte multe accidente se intampla in curbe , cand se intra cu viteza peste nivelul de experienta, panicat, PF, luat mana din gaz, franat, low side, etc. Deci nu intra in curbe la risc.

 

5. Investeste cat mai mult in cunoastere. Daca poti ia cursuri de condus preventiv, daca nu macar studiaza pe net (sunt cursuri la greu pe youtube) si APLICA ce inveti acolo. Ideea este sa te sui pe motor cu gandul sa mergi preventiv nu sa bravezi.

 

6. Investeste cat iti permite buzunarul in echipament pe care SA IL PORTI. Manusi de calitatea , combinezon, etc. Crede-ma ca nu exista cand vine vorba de eschipament "prea mult", pentru simplu fapt ca pe motocicleta nu poti fi "prea in siguranta"

 

7. Cumpara cat mai multa benzina in loc de alte briz-brizuri . Cu km si documentare vine si experienta.

 

Cam astea imi vin acum la viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trantele le-am luat cu Hoinar-ul. Deh, tanar, experienta minima, minte idem ....

Vineri am luat carnetul, sambata dimineata am cazut in fata la magazinul Bucur Obor din Bucuresti. Ceea ce parea apa de fapt era catran pe asfalt. Aluneca precum gheata. Urmari zero.

Ultima cazatura: 17.12. 1989 cand ne-a trimis acasa de la facultate ca sa nu ne vine idei cu demonstratii. Intr-o curba, pe jos piatra cubica + frunze. Cazut si mers taras pina in bordura. Urmari: eu nimica, la Hoinar s-a indoit schimbataorul de viteze si s-a indoit un amortizor fata.

Nu ti-am specificat vitezele pentru ca iti dai seama ca pe Hoinar probabil ca au fost pe la 50-60 km/h.

Cauzele cazaturilor: evaluarea gresita a starii drumului, mai precis ignorarea unor pericole posibile (cand vezi frunze pe jos la ce sa te astepti?)

 

Asa am mai scapat mobrele stand pe loc, de obicei din graba sau prostie.

Am avut noroc si de cazut deocamdata nu am mai cazut.

Am fost in situatii critice si cu motoarele mai noi si mai mari doar ca fie am scapat cu noroc (am intrat gresit intr-o curba si am ajuns pe contrasens noroc ca nu venea nimeni), fie am scapat datorita unor reflexe probabil datorate experientei, fie m-a salvat tehnica, adica ABS-ul.

 

Cum ti s-a recomandat: stare tehnica buna a mobrei, echipament de protectie de calitate. Ajuta, dar nu garanteaza.

In privinta urmarilor e foarte posibil ca nu noi sa decidem......  Sunt unii care cad la 30-40 km/h si se prapadesc, si altii care decoleaza precum o racheta cu mult peste 100 km/h si nu patesc mai nimica.

Unii ii spun noroc, altii soarta, altii interventia divina.

 

Ceea ce iti pot confirma este ca fie la cazaturi fie la incidente evitate la mustata, dupa niste minute, cand realizezi pe langa ce ai trecut si ce se putea intampla, ti se inmoaie genunchii precum macaroanele fierte. Motiv pentru care iti recomand dupa ce ai facut o nefacuta sa stai o leaca sa iti revii cum trebuie si apoi sa pleci mai departe.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toti stim de regula: Fereste-te de sinele de tramvai pe timp de ploaie. Stiam si eu aceasta regula, dar ce te faci cand un bizon iti taie calea in ultimul moment ocupand banda 1 la 45 de grade si oprindu-se acolo? L-am ocolit instinctiv intrand pe linia de tramvai dar ocolul s-a soldat cu o cazatura. Viteza nu a fost mare - 40 km/h.  Motocicleta a cazut pe stanga si mi-a prins piciorul stang sub ea. La motocicleta s-a indoit doar schimbatorul de viteze. Conservarul a disparut in timp ce ma eliberam de motocicleta si nu am apucat sa-i iau numarul. Am reusit sa plec de acolo pe 2 roti. Noroc ca purtam echipamentul. Lectia invatata: In apropiere de intersectii chiar daca ai prioritate cand ai ploaie+ sine de tramvai redu preventiv viteza.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completez cu nu depasi nicioadata o masina prin dreapta, fie ea si oprita. Am facut-o eu si soferul s-a hotarat sa intre intr-un loc de parcare fara sa semanlizeze. Mi-a prins piciorul intre motocicleta si roata lui virata, rupt metatarsian de la degetul mic si pierdut doua luni si jumatate din sezon (asta se intampla la inceputul lui Iunie). Viteza de deplasare 10 km/h.

 

A doua oara m-a daramat o vidanja care s-a gandit sa intre pe un drum lateral de pa banda 2. Viteza 20km/h, abia plecasem de la o bariera de cale ferata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...