Jump to content

Autostrada A1, 13.06.2015, motocicletă răsturnată a luat foc


Recommended Posts

 

In primul rand, multa sanatate si tarie sa treaca peste evenimentul asta neplacut

 

Din cate stiu eu este obligatoriu sa anunti acidentul. De bun simt si uman este sa si opresti si sa incerci sa acorzi ajutor daca esti primul la fata locului. In Romania se intampla exact pe dos. Se strange lumea ca la urs de abia dupa ce vine salvarea / politia / pompierii

 

E destul de ciudat accidentul asta. Cel putin foarte putin obisnuit. Cred ca ar fi binevenite mai multe amanunte / explicatii poate reusim sa invatam ceva din el.

pai ...

primul lucru de retinut si INVATAT

este

inainte sa ti iei o PANarama din asta de bobeaza"

cacand" trece tirul pe langa ea sa te gandesti de 2ORI ce 2ROTI iti cumperi.....

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Expresia asta de motocicleta rasturnata este din basme, numai cei de la TV o pot pune pe post...a rasturna=a intoarece cu partea de sus in jos, asa au vazut-o cu rotile in sus??....a derapat, a cazut pe o parte si a luat foc, etc dar titlul trebuie sa fie traznet! Din cate stiu motocicleta asta are cateva sute de kg , cred ca peste 300 kg, si nu cred ca pe autostrada se deplasa cu 50 km/h ... Si chiar daca, nu te pune asa de usor jos o rafala de vand sau curentul unui tir daca circuli cu viteza redusa, mai ales la buldozerul de 300kg. Altceva s-a intamplat, alta a fost cauza....

Link to post
Share on other sites

Eu stau linistit. Toata viata o sa am choppere asa ca nu imi fac griji pentru voblaj.

 

Dar as vrea sa inteleg ce se intelege prin voblaj cand bate vantul (mai ales din lateral). Ca asa si motocicleta mea se clatina atunci cand trec pe langa tiruri. Daca e si incarcata cu bagaje... Dar ghidonul sta bine. Nu se intampla de fapt niciun voblaj.

Link to post
Share on other sites

O pala laterala puternica prin surprindere, in acelasi timp cu turbulenta unui Tir te poate baga in parapet la anume viteza...Sa avem rabdare si ne povesteste Bunu cum s-a intamplat...

Link to post
Share on other sites

Nu se poate invata nimic, pur si simplu in anumite circumstante (ceva greutate in gentile laterale, o anumita viteza de deplasare - peste 130 - in conditii de vant lateral in rafale, Paneuropeanul intra intr-un voblaj care de cele mai multe ori nu poate fi salvat. Au murit motopolitisti din state si din multe tari, s-au facut anchete si para-anchete, concluzia a fost ca este un viciu de proiectare. Si au retras Pan-urile din dotarea fortelor politienesti de peste tot.

Link to post
Share on other sites

Eu sunt doar semimotociclist nu din ,aia vechi' cum zicea cineva... undeva...si totusi stiu ca in conditii de vant lateral cand vantul vine in rafale unori stanga- dreapta, trebuie sa reduc viteza pentru a o putea controla, dar nu stiu cum e la Paneuropean ca nu am condus...asemenea scula eu am condus doar CB500 Ne povesteste Bunu poate a fost altceva, sa avem rabdare sa nu dam cu presupusul, cine stie ce s-a intamplat acolo...poate a fost un caine...altceva...

Edited by fast_arrow
Link to post
Share on other sites

Nu se poate invata nimic, pur si simplu in anumite circumstante (ceva greutate in gentile laterale, o anumita viteza de deplasare - peste 130 - in conditii de vant lateral in rafale, Paneuropeanul intra intr-un voblaj care de cele mai multe ori nu poate fi salvat. Au murit motopolitisti din state si din multe tari, s-au facut anchete si para-anchete, concluzia a fost ca este un viciu de proiectare. Si au retras Pan-urile din dotarea fortelor politienesti de peste tot.

 

... iata raspuns mai mult decat pertinenent .

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Nu se poate invata nimic, pur si simplu in anumite circumstante (ceva greutate in gentile laterale, o anumita viteza de deplasare - peste 130 - in conditii de vant lateral in rafale, Paneuropeanul intra intr-un voblaj care de cele mai multe ori nu poate fi salvat. Au murit motopolitisti din state si din multe tari, s-au facut anchete si para-anchete, concluzia a fost ca este un viciu de proiectare. Si au retras Pan-urile din dotarea fortelor politienesti de peste tot.

Foarte corecta observatia, exact asta s-a intamplat!

Pentru cine este curios gaseste pagini intregi de explicatii ale fenomenului aici, pe Google

Eu nu reusesc insa sa inteleg cum o motocicleta care costa de noua 15-16.000 euro s-a nascut cu asa un viciu si mai mult de atat, de ce a fost fabricata atat de multi ani cu aceasta problema!

Link to post
Share on other sites

Multa sanatate Bunu. Imi pare rau de ce s-a intamplat, recuperare grabnica, sa vii sa ne povestesti patania ca sa nu mai dam cu presupusu'.

Link to post
Share on other sites

Case closed. Recuperare rapida omule!

 

The two separate things get mixed up all the time. The so-called Pan Weave is a side to side weave where the rear of the bike is oscillating and occurs over 110 mph or more. It may or may not ever occur on your bike and seems to be influenced by crosswinds, accessories, and loading. The dancing around or light steering "happy feet" effect in traffic or turbulent air is not the weave. All ST1300's do this as do many other bikes in dirty air. This is aerodynamic and can happen at legal freeway speeds. Lighten up on the grips and get on down the road. Most of this internet buzz would go away if hand grips were called hand rests.

Link to post
Share on other sites

... Poate il contacteaza pe proxi si ia de la el o chinezarie, alea nu vobleaza la viteze mici.

Chiar daca respectivul s-a comportat neonorabil fata de mine, eu ii doresc recuperare rapida si sa uite acest accident.

Link to post
Share on other sites
  • Admin

ST-ul asta este ca o amanta cu nabadai, cand nu-i convine ei da cu tine de pamant!

Pana la urma bine ca a fost numai atata!

Link to post
Share on other sites

Nu se pot monta amortizoare de ghidon pe asa ceva?

Insanatosire rapida! :peace:

Link to post
Share on other sites

Nu se pot monta amortizoare de ghidon pe asa ceva?

 

Nu e nevoie, trebuie doar să nu te lupţi cu ghidonul şi se linişteşte singur.

"Most of this internet buzz would go away if hand grips were called hand rests."

Link to post
Share on other sites

Nu e nevoie, trebuie doar să nu te lupţi cu ghidonul şi se linişteşte singur.

"Most of this internet buzz would go away if hand grips were called hand rests."

Nu cred ca Honda San care e vulpoi batran nu avea in sange treaba asta, mai degraba poate peste chestia cu voblajul nativ s-a suprapus un eventual joc la bascula spate ce a facut sa intre in rezonanta toata mobra si sa dea in weave.

Speram sa se insanatoseasca repede si sa ne povesteasca, bine ca e intreg, sunt curios cum o sa-i spurce pe cei de la Honda.

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Este impropiu denumit voblaj pentru ca toata problema porneste de la puntea spate si de acolo se transmite la toata motocicleta, practic un amortizor de ghidon este degeaba.

Se spunea la un moment dat ca singurul lucru care linisteste acest wave este sa accelerezi, dar se pare ca nu-i chiar asa!

Link to post
Share on other sites

Sanatate maxima riderului!

 

Ce se intampla la Pan European nu este un voblaj, ci o unduire usoara care apare doar in anumite conditii si la anumite viteze. Nu este nici pe departe atat de periculoasa cum suna. Am mers pe asa ceva cateva mii de kilometri si, desi unduirea se simtea pe la 140-160 km/h, nu prea afecta cu nimic mersul motocicletei. Nu cred ca ar putea fi cauza unui accident, cel putin nu singura cauza.

Link to post
Share on other sites

Ciudat comportament pentru un tourer. Intr-adevar, daca accelerezi te ajuta sa scapi de voblaj. Asa aliniezi rotile. Cel putin regula asta e valabila la majoritatea motocicletelor.

Link to post
Share on other sites

Eu detin un Pan pe care am facut din septembrie 2014 (cca 4 luni) peste 4000km, nu am experimentat si sper sa nu experimentez asa ceva (la viteza legala la care il conduc eu 99.9% din situatii). In ceea ce priveste vantul si camioanele din sens opus mie mi-a fost mai usor cu el (fiind mai greu) decat cu Transalp XL 700 V unde cele 80kg ale mele riscau sa fie aruncate in şanţ. Este drept ca vantul se simte mai tare in corpul motocicletei decat pe o vitezana (pe care am avut ocazia sa o testez).

 

In fine, ceea ce doream sa spun de la inceput este despre voblaj. Din ce m-am interesat eu motivul din care apare si motivul din care anumite departamente de politie au renuntat la Pan (ca mai apoi sa revina unele din Anglia) este ca modificarea pe care cei din politie o fac prin demontarea scaunului pasagerului si montarea de statii, girofar, acumulatori... aduce modificari ciclisticii motocicletei prin greutatea pe care o adauga.

 

Sunt curios ce anume s-a intamplat cu Honda San. Ma intereseaza sa aflu ce sa NU ii cer motocicletei mele ca pana acum ne-am inteles foarte bine. :)

Edited by keenon
Link to post
Share on other sites
  • Admin

nu am experimentat si sper sa nu experimentez asa ceva (la viteza legala la care il conduc eu 99.9% din situatii)

Daca mergi legal nu o sa ai niciodata probleme, unduirea respectiva se manifesta intre 140-170 km/ora.

 

In fine, ceea ce doream sa spun de la inceput este despre voblaj. Din ce m-am interesat eu motivul din care apare si motivul din care anumite departamente de politie au renuntat la Pan (ca mai apoi sa revina unele din Anglia) este ca modificarea pe care cei din politie o fac prin demontarea scaunului pasagerului si montarea de statii, girofar, acumulatori... aduce modificari ciclisticii motocicletei prin greutatea pe care o adauga.

Este clar o problema care tine de constructia motocicletei, la BMW nu sunt probleme de genul..

Link to post
Share on other sites

Nu se poate invata nimic, pur si simplu in anumite circumstante (ceva greutate in gentile laterale, o anumita viteza de deplasare - peste 130 - in conditii de vant lateral in rafale, Paneuropeanul intra intr-un voblaj care de cele mai multe ori nu poate fi salvat. Au murit motopolitisti din state si din multe tari, s-au facut anchete si para-anchete, concluzia a fost ca este un viciu de proiectare.

 

In cazul asta, nu numai ca nu inteleg de ce nu au retras motocicleta de pe piata total, sau sa remedieze cumva asta... dar cum naiba isi mai cumpara cineva asa ceva, si cu o caruta de bani??

» Post actualizat in 25 Jun 2015 09:57

Si au retras Pan-urile din dotarea fortelor politienesti de peste tot.

 

Dupa parerea mea, politia in Romania este oricum plina de incompeteni si ignoranti, platiti cam degeaba... dar sa inteleg ca acum vor cu tot dinadinsul sa o (re)dovedeasca?

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20249365-politia-romana-primit-cinci-motociclete-pot-atinge-225km-pentru-supraveghea-autostrazile-spre-mare-munte.htm

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...