Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, Nguyen a spus:

Bateria costa mai mult decat masina:

Uitandu-ma la filmulet, abia acum mi-a aprins un beculet pe care nu il luasem in seama - partea de consumerism. Cel putin momentan masinile astea par a fi folosibile cat sunt in garantie, apoi pa, la casat, iei alta. Versus majoritatea celor clasice care trec prin 7 proprietari si 10-20 de ani de folosinta. Sau gresesc si imi scapa ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Penetru a spus:

Nu automobilul poluează, poluatori mari sunt cei 1% şi corporaţiile.

2023-12-04_18-18-52.jpg

Pozițiile 1 și 2 din grafic mie îmi pare greu de crezut că stau așa, și nici cu ultimelenu sunt împăcat... Doar dacă sunt emisii calculate pe km și cap de 🐮 transportată.

 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Cap0ne said:

Cel putin momentan masinile astea par a fi folosibile cat sunt in garantie, apoi pa, la casat, iei alta.

 

Asta se întâmplă de ani buni deja și nu este ceva specific electricelor. Orice vehicul de generație nouă este foarte complex și ajunge destul de repede (după expirarea garanției) să fie nejustificat de scump de întreținut. La fel ca în software, orice bun se va transforma în serviciu. Asta vine cu avantaje și dezavantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord ca multe din chestiile noi nu mai sunt la fel de fiabile si usor de intretinut ca cele mai old school, dar "nejustificat de scump" e totusi oarecum relativ. Una e sa schimbi un ECU, niste servo chestii, o segmentare etc, alta e sa platesti inca o data masina doar pt baterie... Pe piata sh de ex nu stiu cati s-ar baga sa cumpere in conditiile astea o electrica iesita din garantie. Pe cand un bmw si d'asta nou il mai faci si cu o sarma romaneasca :)) Oricum ar fi, pt ambele categorii, o directie proasta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Cap0ne said:

alta e sa platesti inca o data masina doar pt baterie...

 

Nu vreau să fiu avocatul diavolului, dar cred că asemenea defecte sunt totuși destul de rare. Iar băiatul ăla din clip a și mers: ~30.000/an timp de 6 ani.

 

1 hour ago, Cap0ne said:

Pe piata sh de ex nu stiu cati s-ar baga sa cumpere in conditiile astea o electrica iesita din garantie.

 

Ai fi surprins (și eu am fost). Model S-uri cu vechime de 10 ani și care se apropie de jumătate de milion de km se vând cu aproape 20.000€. Este drept că mașina aia nouă era vreo 100k. Dar asta era acum 10 ani. Și 4-500.000km. Iar în țările nordice am văzut destule pe taxi, tot cu sute de mii de km la bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cap0ne a spus:

De acord ca multe din chestiile noi nu mai sunt la fel de fiabile si usor de intretinut ca cele mai old school, dar "nejustificat de scump" e totusi oarecum relativ. Una e sa schimbi un ECU, niste servo chestii, o segmentare etc, alta e sa platesti inca o data masina doar pt baterie... Pe piata sh de ex nu stiu cati s-ar baga sa cumpere in conditiile astea o electrica iesita din garantie. Pe cand un bmw si d'asta nou il mai faci si cu o sarma romaneasca :)) Oricum ar fi, pt ambele categorii, o directie proasta...

ultima concluzie defineste situatia actuala

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, danypop said:

Noroc ca nu avem autostrazi... mare noroc.... asa, doar in regim strict urban s-ar justifica o electrica, dar numai daca stai la casa, fiindca la bloc...tre' sa stai la coada la un super/hipermarket care mai incarca gratis... deci mai bine la casa, adica la tara...:scratch:...CLAR!! Romania nu este pregatita pentru asaltul electricelor si SURPRIZA! Nici EUROPA! Electrica este eficienta in oras, unde sunt multe BLOCURI, cum pana mea poti sa alimentezi atatea electrice cand nici locuri de parcare nu sunt?????

revenind la link-ul de mai sus... oricine isi permite o garsoniera in Bucuresti isi poate lua un 540 .... nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Lup69 a spus:

Noroc ca nu avem autostrazi... mare noroc.... asa, doar in regim strict urban s-ar justifica o electrica, dar numai daca stai la casa, fiindca la bloc...tre' sa stai la coada la un super/hipermarket care mai incarca gratis... deci mai bine la casa, adica la tara...:scratch:...CLAR!! Romania nu este pregatita pentru asaltul electricelor si SURPRIZA! Nici EUROPA! Electrica este eficienta in oras, unde sunt multe BLOCURI, cum pana mea poti sa alimentezi atatea electrice cand nici locuri de parcare nu sunt?????

revenind la link-ul de mai sus... oricine isi permite o garsoniera in Bucuresti isi poate lua un 540 .... nu?

taci din gura ca acum vin BAROSANII cu vila plina de voltaice sa ti explice ce bine e sa ai helectrica…. in CURTE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

36 minutes ago, ianachim said:

taci din gura ca acum vin BAROSANII cu vila plina de voltaice sa ti explice ce bine e sa ai helectrica…. in CURTE

Sa vina... eu stau la casa, pe pamant, undeva langa Nurburgring, cand cei  din zona care sunt full de fotovoltaice, nu doar pe casa ci pur si simplu pe ditamai terenurile, si isi pun prize prin curti ca sa isi ia electrice, va anunt...fac un poster mare aici pe forum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, danypop a spus:

 

Sursa e asta - https://www.recurrentauto.com/research/winter-ev-range-loss

 

Si oamenii descriu cum la temperaturi ideale majoritatea au range mai mare decat cel dat de producator, ca la temperaturi sub 0 sa fie mai mic decat cel dat de producatori. Tesla pare ca are probleme mai mari fiindca ar limita recuperarea din franare la frig (si fiindca mint din prima legat de range).

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, danypop a spus:

ia vezi care a scos mai mult decât zice producătorul. În condiții ideale 🤔

 

Autostrada nu e wltp. Daca eu merg cu dieselul in oras nu o sa ma plang de consum 15 in loc de 10, cat zice producatorul ca e consumul mediu. Ca am avut la ultimul plin consum 13 in loc de 10 in regim mixt e alta poveste, fiindca toti mint.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, prafrau a spus:

 

Autostrada nu e wltp. Daca eu merg cu dieselul in oras nu o sa ma plang de consum 15 in loc de 10, cat zice producatorul ca e consumul mediu. Ca am avut la ultimul plin consum 13 in loc de 10 in regim mixt e alta poveste, fiindca toti mint.

Da, toți mint! Sa dai consum de 4. la un 2.2d de 200+cai pus pe o mașină de 1.7t e clar o minciuna. Eu nu am spus ca restul sunt sfinți și ăștia cu electricele mint. 

Acum 13 minute, pepsi a spus:

Kona :)

Producătorul da consum ext de 9.7 la 4.4le meu iar eu am scos consum de 8 pe vreo 300km mers pensionăreste. Deci da, poți scoate consum mai mic însă... ala e doar un test și nu o folosire în condiții reale. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 9 minute, danypop a spus:

Da, toți mint! Sa dai consum de 4. la un 2.2d de 200+cai pus pe o mașină de 1.7t e clar o minciuna. Eu nu am spus ca restul sunt sfinți și ăștia cu electricele mint. 

Producătorul da consum ext de 9.7 la 4.4le meu iar eu am scos consum de 8 pe vreo 300km mers pensionăreste. Deci da, poți scoate consum mai mic însă... ala e doar un test și nu o folosire în condiții reale. 

pt un 4.4 si consumul de 10 as zice ca e foarte bun...


dar ca idee, Kona-ul meu primavara - toamna scoate simtitor consum sub cel dat de productator (14.8 kWh / 100km), cu stil de condus relativ normal (nici agresiv nici pensionareste )

insa lucrurile se schimba iarna, aceasi drumuri, aceasi still de condus, de la medie de 13 kWh sar spre 17 - 18, adica fix acei 30% despre care se vorbea intr-un link mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am observat in oras cel putin e ca atat timp cat temperatura e de +3..+4 grade diferenta de consum nu e chiar mare, 19-20KWh fata de 17-18 normal. Cand scade sub -2,-3 apare diferenta mai mare si atunci creste consumul la 22-23 kWh/100 km datorita sistemului de incalzire al bateriei.

 

Pentru mine in oras consumul la temperaturi negative creste cu 25-30%, in afara orasului cu 15-20% fata de cel din primavara-toamna.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...