Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

38 minutes ago, Cap0ne said:

Cel putin daca nu se inventeaza vreo baterie minune sau se schimba modul de "alimentare"

 

Bateriile și-au cam triplat capacitatea în aproximativ un deceniu, iar timpii de încărcare s-au redus semnificativ. O electrică de generație actuală se încarcă 70-80% în 20-30min. Autonomiile se vor mări (următoarele modele de EV se vor apropia de 1000km) iar stațiile de alimentare se vor diversifica până în punctul în care mulți posesori nu vor avea practic nevoie să meargă la unități de încărcare dedicate; vehiculul se va putea alimenta la orice oprire: acasă, loc de muncă, supermarket, restaurant, hotel, parc, etc. Opririle specifice pentru alimentare se vor face în mare parte pe autostrăzi, o dată la câteva sute de km, când nu vei fi deranjat de faptul că trebuie să faci o pauză de ~30min. Nu sunt invenții, ci programe de dezvoltare concrete susținute politic.

 

Bineînțeles, cele de mai sus se aplică "emisferei vestice" (UE, SUA, JP, AUS, etc.). Motoarele cu combustie internă și hibridele vor dăinui (și vor rămâne majoritare) decenii de acum încolo în țările mai sărace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin
Acum 2 ore, SONYC a spus:

Sambata am fost la targul de Craciun din Craiova (tura de o zi) si nu-mi ajung toate cele 10 degete de la maini sa numar cate masini electrice am depasit. Nimeni nu mergea cu mai mult de 120 km/h cu ele. Oare de ce?

Cetățenii care își permit mașini electrice sunt ponderați și merg în limitele legale.

Chiar dacă au 500+ cp nu o să meargă decât cu 120..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Încă un aspect legat de autonomia pe care mulți o blamează: nu va dura mult și electricele vor avea autonomii mai mari decât cele cu motoare cu combustie internă. Ăla va fi moment de doliu.

 

Și ca să se înțeleagă (am mai spus, dar repet): nu sunt iubitor de EV și nici nu-mi iau. Nu le apreciez ca "automobile", ci ca "aparate de uz casnic". Pentru majoritatea celor care conduc zilnic, de nevoie, sunt perfecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, PzKpfW a spus:

programe de dezvoltare concrete susținute politic

Alea sunt cu orașe de 15 minute, abolirea proprietății etc.! Voi credeți că se dorește ca toată pwlimea să dețină câte un ev?!? :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, SONYC a spus:

 

Desi nu vad relevanta, Bucuresti - Pitesti (A1), la ora 13.45 am intrat pe autostrada. Te gandesti la calitatea asfaltului? Acelasi lucru se intampla pe toate. Pur si simplu oamenii merg incet cu ele.

ma gandeam ca la craiova ajungi pe nationale si ca 120 e prea mult pe nationale

Acum 1 oră, SONYC a spus:

 

Desi nu vad relevanta, Bucuresti - Pitesti (A1), la ora 13.45 am intrat pe autostrada. Te gandesti la calitatea asfaltului? Acelasi lucru se intampla pe toate. Pur si simplu oamenii merg incet cu ele.

ma gandeam ca la craiova ajungi pe nationale si ca 120 e prea mult pe nationale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Cetățenii care își permit mașini electrice sunt ponderați și merg în limitele legale.

Chiar dacă au 500+ cp nu o să meargă decât cu 120..

 

De ce ar fi ponderati? Doar pentru ca o masina electrica costa? Intreb pentru ca si un M de la Bmw, sau AMG de la Mercedes, sau S de la Audi sunt masini scumpe. Cu toate astea, oamenii aia nu merg deloc incet cu ele. M-am "jucat" multi km cu unul din asta pe DEx12 si n-avea nicio grija, nici de cat ii consuma masina, nici de amenda aferenta vitezei pe care, apropo, amandoi o primeam.

 

Nu cred ca asta e factorul care face diferenta, nu, autonomia dicteaza in situatii de genul asta. Nimeni nu ar alege in mod benevol sa parcurga in sapte ore un drum de doua.

 

Acum 1 oră, Pop Mihai Lucian a spus:

ma gandeam ca la craiova ajungi pe nationale si ca 120 e prea mult pe nationale

 

Depinde de ruta pe care o alegi, in linii mari ar fi doua variante. Cea aleasa de mine includea A1 (limita de 130km/h pe care doar masinile modeste si Tesla o respectau) si apoi drumul expres DEx12 (limita de 120 km/h pe care doar masinile modeste si Tesla o respectau) care inca nu e finalizat in totalitate.

 

Nu dati cu pietre, asta este realitatea din teren.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

 

Bateriile și-au cam triplat capacitatea în aproximativ un deceniu, iar timpii de încărcare s-au redus semnificativ. O electrică de generație actuală se încarcă 70-80% în 20-30min. Autonomiile se vor mări (următoarele modele de EV se vor apropia de 1000km) iar stațiile de alimentare se vor diversifica până în punctul în care mulți posesori nu vor avea practic nevoie să meargă la unități de încărcare dedicate; vehiculul se va putea alimenta la orice oprire: acasă, loc de muncă, supermarket, restaurant, hotel, parc, etc. Opririle specifice pentru alimentare se vor face în mare parte pe autostrăzi, o dată la câteva sute de km, când nu vei fi deranjat de faptul că trebuie să faci o pauză de ~30min. Nu sunt invenții, ci programe de dezvoltare concrete susținute politic.

 

Bineînțeles, cele de mai sus se aplică "emisferei vestice" (UE, SUA, JP, AUS, etc.). Motoarele cu combustie internă și hibridele vor dăinui (și vor rămâne majoritare) decenii de acum încolo în țările mai sărace.

Nu te supara pe mine, dar suna ca manifestul unui politician :) Se vor, se va face, se va drege, se va...  Om trai si om vedea. Eu zic ca viitorul e altul, nu bateria, dar na, doar parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Cap0ne a spus:

Nu te supara pe mine, dar suna ca manifestul unui politician :) Se vor, se va face, se va drege, se va...  Om trai si om vedea. Eu zic ca viitorul e altul, nu bateria, dar na, doar parerea mea.

Parerea mea e ca viitorul vor fi hibridele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Cap0ne said:

Se vor, se va face, se va drege, se va...  Om trai si om vedea.

 

Se întâmplă deja. Vezi cum au răsărit stațiile de încărcare până și în România.

 

1 hour ago, Cap0ne said:

Eu zic ca viitorul e altul

 

Și anume? Nu întreb condescendent.

 

1 hour ago, Kristian K said:

Parerea mea e ca viitorul vor fi hibridele.

 

Au apărut de aproape 20 de ani și nu au avut succesul scontat. Mai mult, până și cel mai mare promotor al sistemului (Toyota) recunoaște că este un pas intermediar spre full electric, unul util pentru țările mai slab dezvoltate mai ales.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, PzKpfW a spus:

 

...

 

 

Au apărut de aproape 20 de ani și nu au avut succesul scontat. Mai mult, până și cel mai mare promotor al sistemului (Toyota) recunoaște că este un pas intermediar spre full electric, unul util pentru țările mai slab dezvoltate mai ales.

Romania ce e,tara dezvoltata?Daca spui ca da,ma faci sa rad...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, PzKpfW a spus:

Au apărut de aproape 20 de ani și nu au avut succesul scontat.

Și electricele au apărut de vreo sută de ani și succesul a fost = 0 până să fie împinse de politic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Kristian K said:

Romania ce e,tara dezvoltata?Daca spui ca da,ma faci sa rad...

 

Locul 44/213 la PIB și 36/213 la PIB PPC. Fiecare judecă singur.

 

În mod specific, cei de la Toyota se refereau la țări cu rețea electrică precară. Acolo este problema legată de VE.

 

5 minutes ago, ENEOS said:

Și electricele au apărut de vreo sută de ani și succesul a fost = 0 până să fie împinse de politic!

 

Și diesel-ul a fost împins politic în UE acum 20 de ani. Era plin pe drumuri de ele. Acum au ajuns la noi. De ce? Pentru că (în ciuda oricărui alt motiv invocat) sunt ieftine la exploatare. Exact la fel ca electricele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

Și diesel-ul a fost împins politic în UE acum 20 de ani.

Mai degrabă aș zice că pe-atunci a devenit competitiv dpdv performanțe, agrement, confort ceea ce, coroborat cu consumul redus, i-a creat un avantaj pe piața liberă! Chestie care, deocamdată cel puțin, le lipsește electrocarelor care s-au înmulțit cât de cât numai datorită măsurilor încurajatoare.

Utilizarea dieseluluiape autoturisme a trebuit descurajată pt că dintr-un galon de petrol se face x benzină, y motorină și z alte produse. Dacă merge toată lumea doar cu motorină benzină nu se mai vinde, iar cum vehiculele de transport sunt toate diesel trebuia forțat cumva undeva.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, ENEOS said:

Mai degrabă aș zice că pe-atunci a devenit competitiv dpdv performanțe

 

...pentru că a fost susținut implicit de UE ca urmare a IP/98/734 în 1998. Pe scurt s-a decis reducerea emsiilor de CO₂ (motoarele pe benzină emițând mai mult dioxid de carbon decât diesel-urile). Benzină = rău, motorină = bun. Bineînțeles, acea decizie nu ținea cont de faptul că diesel-urile emiteau oxizi de azot, care sunt toxici în mod direct pentru plămâni. Când au descoperit (prin anii 201x) că asta este o problemă mai urgentă și mai gravă decât efectul de seră legat de CO₂, au început să dea și în diesel-uri cu taxe, filtre de particule și altele, dar răul era deja făcut.

 

Alte câteva surse interesante despre fenomen:

 

Normal că producătorii europeni au investit masiv în diesel în acea perioadă (motorsport, promovare, eficientizare, tehnologie, etc.). Dacă te plimbai la începutul anilor '00 prin Europa observai o majoritate covârșitoare de diesel-uri printre printre mașinile noi pe străzi, fiind mai ieftine decât motoarele pe benzină la achiziție și la exploatare. În plus, fiind supraalimentate, dezvoltau puteri de vârf similare cu motoarele pe benzină din acea perioadă (majoritar aspirate natural) și cuplu mai mare.

 

37 minutes ago, ENEOS said:

Dacă merge toată lumea doar cu motorină benzină nu se mai vinde, iar cum vehiculele de transport sunt toate diesel trebuia forțat cumva undeva.

 

Ciudat cum americanii nu au avut niciodată problema asta, cu 97% dintre automobile pe benzină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, smar2 said:

Offtopic:
Nu e cam mult cu remorca la vitezele alea? Nu stiu cum e in Romania, dar in tarile civilizate cu remorca ai voie maxim cu 80-100 km/h, inclusiv pe autostrada. Cel putin pentru remorci fara suspensie si franare...

NU, nu e mult, atat timp cat mergi cu toata lumea odata si nu te transformi in "dop", tocmai ca sunt civilizati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Se întâmplă deja. Vezi cum au răsărit stațiile de încărcare până și în România.

 

Și anume? Nu întreb condescendent.

 

Ca au aparut cateva statii nu inseamna ca asta este viitorul. De asemenea pt ca in ultimii 10-20 de ani bateriile au evoluat multicel nu inseamna ca in urmatorii 10 vor evolua la fel de rapid. Mama fizica si elementele pe care le avem la dispozitie ne cam limiteaza.

Ce anume se va folosi in viitor nu stiu pt ca nu am vreun glob de cristal, dar asa la fler tind sa cred ca vor fi combustibili artificiali/sintetici.

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, Cap0ne said:

De asemenea pt ca in ultimii 10-20 de ani bateriile au evoluat multicel nu inseamna ca in urmatorii 10 vor evolua la fel de rapid.

 

Dacă-mi permiți, cel mai probabil evoluția viitoare va fi și mai rapidă. Acum 10 ani doar Tesla și chinezii (în liniște) investeau serios în tehnologia electrică. Majoritatea producătorilor erau ocupați să facă profit cu motoarele diesel (europenii) sau hibridele (americanii și japonezii). Acum, cei mai mari producători la nivel global sunt angajați formal în electrificare, iar majoritatea (VW, Ford, GM, Mercedes-Benz, Lexus, Fiat, Renault, Volvo) au afirmat chiar că vor avea o gama în întregime electrică în 10-15 ani. Ceilalți (BMW, Kia/Hyundai, Mazda, Porsche, etc.) vor avea o gamă majoritar electrică.

 

35 minutes ago, Cap0ne said:

tind sa cred ca vor fi combustibili artificiali/sintetici.

 

Din păcate prea puțini investesc formal în asta. Deocamdată doar BMW, Porsche și parțial Toyota o fac. Combustibilii în cauză există practic deja, problema este că sunt scump de produs. Se va rezolva problema asta în timp? Probabil. Dar faptul rămâne că motorul Otto este teribil de ineficient (randament stradal pe la 20-30%) pe lângă cel electric (peste 75%) și complex de produs. Comparativ, electricele sunt mult mai simple și ieftine în sine, elementul cel mai scump fiind bateria.

 

Combustibilul sintetic va exista și se va vinde, dar puțini sunt cei care își vor permite să-l cumpere - și să dețină automobile care să-l consume.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Per total: merita o masina electrica la momentul actual? Depinde de la utilizator la utilizator. Pentru mine a meritat. Pentru altii, probabil, ar fi un cosmar: cum o incarca, unde, cat sta la incarcat, etc.

Va merita in viitor? Probabil ca da, pentru ca infrastructura se dezvolta constant. Iar cele mai mari probleme ale celor ce acum nu s-ar plia pe un EV sunt infrastructura si timpul de incarcare. Din cate vad, si timpul de incarcare devine din ce in ce mai scurt, apar incarcatoare de 150KW, de 300KW....

@Lup69, intrebarea ta referitoare la cu ce ai putea sa inlocuiesti un diesel 1,4 din 2017 e prost pusa. La o electrica nu te gandesti decat atunci cand esti hotarat sa iei o masina noua, nu cand ai o masina de care esti multumit acum. Vrei masina noua?

Eu, daca ar fi sa aleg intre un Golf nou si un ID3, as alege ID3. Intre un Kona EV si un Kona hibrid as alege EV-ul. Intre un Fiat 500 hibrid si un Fiat 500 EV as alege EV-ul. Iar aici, m-as uita foarte atent la viteza de incarcare in defavoarea autonomiei. Adica as prefera sa am o masina ce duce doar 400km cu o incarcare, dar se incarca cu o viteza de 150kwh, fata de o masina cu autonomie de 500km, dar care e limitata la incarcare la 50kwh. Adica, daca faci 600-700km/zi, cu o masina cu fast charge 150kwh iti permiti ca odata la 200km sa tragi la un incarcator ultrarapid si sa stai la o tigara, 10 minute, timp in care mai incarci pentru inca 200km. Pe cand, daca ai limitare la incarcare de 50kwh, pentru incarcarea de 200km stai vreo 30 minute si te enervezi.

Normal, deocamdata chargere de 150kwh sunt destul de rare, dar incet-incet apar si ele. Majoritatea sunt chargere de 22 si de 50kwh. Si cred ca aici Tesla au un avantaj, din cate stiu eu mai toate superchargerele lor stiu de 150kwh.

 

P.S. Ma uitam acum, Ioniq 6 poate incarca cu pana la 232Kwh. In 15 minute incarca pentru inca 350 km. Dar pretul masini....oho.

Ma astept ca in viitor vitezele de incarcare  sa tot creasca, iar ceea ce vedem acum doar pe masini scumpe, 150-230kwh, sa fie standard si pentru masinile ieftine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...