Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nimic, doar ca nu ai avut bunavointa sa citesti putin din urma, e detaliat cam tot ce vrei sa stii despre intretinerea lantului. De curatat, se curata cu motorina sau kerosen (nu cu benzina, spray frane sau diluant), eventual cu spray special de curatare lant. De uns, producatorul recomand aulei de transmisie, eventual spray special pentru uns lantul. Dupa asta, fiecare foloseste ce sprayuri doreste.

Personal folosesc dispozitiv Kettenmax si motorina pentru curatare, iar de uns- doar cu ulei de transmisie (si ungatorul construit de mine). In viata mea nu am dat cu niciun spray de lant, nici de ungere, nici de curatare. Am facut 25k km cu doar 40 lei investitie pentru ulei si cred c-am consumat cativa litri de motorina (intre 200 si maaaaxim 500 ml la o operatiune de curatare, functie de cat de mazac era lantul). Mai departe, fiecare foloseste ce ii place.

 

Acum zi ca ai citit macar 10 pagini din urma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dreq sa-l ia, am ramas in pana zilele trecute (veneam de la Petru, eram pe la Spataresti, SV), am tras la Lukoil si am luat un bodon de 85w90, vreo 20 lei, altceva nu am gasit. Pare si ala gros, pana acum am folosit Hexol T90. Ieftin si bun. In tura de 5000 km prin UE doar ulei am bagat, spalat lantul abia in Budapesta, la o spalatorie cu fise, dupa 3400 km, cateva zile am prins si ploaie. Am mai facut aproape 2000 de atunci si parca nu imi vine cheful sa-l spal. Daca aveam spray, in 25k km bagam o galagie de bani si imi faceam o tona de nervi cu unsul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic, doar ca nu ai avut bunavointa sa citesti putin din urma, e detaliat cam tot ce vrei sa stii despre intretinerea lantului. De curatat, se curata cu motorina sau kerosen (nu cu benzina, spray frane sau diluant), eventual cu spray special de curatare lant. De uns, producatorul recomand aulei de transmisie, eventual spray special pentru uns lantul. Dupa asta, fiecare foloseste ce sprayuri doreste.

Personal folosesc dispozitiv Kettenmax si motorina pentru curatare, iar de uns- doar cu ulei de transmisie (si ungatorul construit de mine). In viata mea nu am dat cu niciun spray de lant, nici de ungere, nici de curatare. Am facut 25k km cu doar 40 lei investitie pentru ulei si cred c-am consumat cativa litri de motorina (intre 200 si maaaaxim 500 ml la o operatiune de curatare, functie de cat de mazac era lantul). Mai departe, fiecare foloseste ce ii place.

 

Acum zi ca ai citit macar 10 pagini din urma...

Cu motorina l-am curatat domnu' si cu putin spray pentru degresare.

 

Cum cativa colegi in spate sustin ca-i tot aia cel de frane cu cel de curatare lant, tin sa le dau dreptate.

Cum si la etrieri ai garnituri de cauciuc, deci nu contine etanol ca altfel ti le-ar face praf, nu vad de ce n-ar merge si la lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu acetonă iese bec lanţul.

Eu lucrez la o fabrica de chimicale (insecticide pesticide etc bla blA) avand laborator de teste am dus intro zi sa verific diferenta dintre un spray de curatat lantul si unul de frana ....si surpriza au aceeasi compozitie 99% adica un solvent pe baza de xilen ....deci sa ”nu aberam”” citez un coleg de mai sus

Ce are o compozitie mai ridicata de solvent este spray-ul de contacte ...deci s-ar putea el sa manance oringurile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu lucrez la o fabrica de chimicale (insecticide pesticide etc bla blA) avand laborator de teste am dus intro zi sa verific diferenta dintre un spray de curatat lantul si unul de frana ....si surpriza au aceeasi compozitie 99% adica un solvent pe baza de xilen ....deci sa ”nu aberam”” citez un coleg de mai sus

Ce are o compozitie mai ridicata de solvent este spray-ul de contacte ...deci s-ar putea el sa manance oringurile

I-ai stricat karma lui Lucian. :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul meu nu necesita nici un fel de intretinere. E protejat de praf prin carcasa din aluminiu si ghidat prin burdufe de cauciuc.

Si se mai si unge automat cu un picurator din cutia de viteze.

Treaba gandita de proiectant :)

» Post actualizat in 01 Sep 2017 01:12

https://www.motorradmeistermilz.de/Kettenschlaeuche-passend-fuer-IFA-MZ-RT-125#&gid=1&pid=1

 

Foarte destepti proiectantii aia... probabil au prevazut si o usa de iesire de urgenta in caz ca se rupe lantul?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

In general e bine sa fie mereu curat si uns. Ca idee, 4-500 km daca e frumos afara si imediat dupa fiecare ploaie. Se ung oringurile dintre zale, deci doar interiorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca trag o fuga dus intors de la Bucuresti pana la Timisoara, cand ajung acolo il ung si il ung iarasi cand ajung acasa? Eu am facut drumul asta si nu era lucios sau murdar nici laTimisoara nici la Bucresti. Il spal/ung daca observ ca e murdar, dupa orice drum prin ploaie ori daca devine lucios. Nu am verificat km, dar cam la 3 plinuri se intampla asta la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am testat metode lui Zidu ( izgonit de pe forum fara motiv) ung cu ulei lantul cu pensula ( am si Lobman dar nu isi face bine treaba) cam la 500 de Km. Si ultimul lant care nu a fost foarte scump a tinut peste 30k Km. Ulei cumpar pentru cutiille de viteza automate ca sa fie mai fluide. Uleiul ajunge la O ringuri care astfel sunt unse din ambele parti . Se curata foarte bine lantul deoarce uleiul cu mizeria este aruncata pe roata si motocicleta ( astfel nu rugineste asa de repede :crack: ) Acel spray daca nu se usca bine se lipeste de lant praful si functioneaza ca abraziv. Daca se usca bine O ringurile vor avea viata mai scurta. Stiu ca intre dintii pinioanelor si zalele de la lant nu ramane ulei ( dar nici spray) insa lanturile se rod in interior foarte repede daca O ringurile nu etanseaza si intra apa si mizerie. Si un ultim argument f. imp pentru mine este pretul mic al uleiului si mult mai putina munca. Uleiul care ajunge pe anvelopa ataca guma insa nu am avut probleme se roade inainte de a afecta guma. Arata f. rau roata din spate insa cand rulez eu nu o vad nici pe cea din fata :crack: Numai bine si sa vina mai repede timpul frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...