Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

motorina e mai "light" pt oringuri decat benzina(nu ca ar conta, oricum producatorul lantului iti recomanda sa speli cu kerosen care e mai al dracu' decat ambele).

 

Clateala aia e overkill.. daca te grabesti si vrei sa ungi instantaneu dupa ce ai curatat, poate ca e ok.. dar daca stergi lantul cu o carpa si il lasi 5 min sa se evapore tot, poti sa ungi linistit fara niciun dezavantaj.

 

 

Eu aici vorbesc din perspectiva utilizatorului amator, nu in regim de service unde trebuie sa termini rapid operatiunea si nu iti permiti sa tii elevatorul ridicat sau mai stiu eu ce. In schimb pe mine nu ma deranjeaza sa fumez o tigara 2m mai incolo de motor pana se "zvanta" combustibilu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate face un amestec 1/3 motorina si 2/3 benzina.

Dar tot exista riscut sa ramana unsoare de la motorina pe lant.

Apoi cand se da cu spray pe el,n-o sa mai adere cum trebuie si dupa 2-300 km trebuie iar uns.

Atat timp cat se sterge repede dupa,nu prea are ce rau sa faca benzina.

Spray-urile de curatat oare ce au in compozitie??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa mai pun una "impotriva" sprayurilor de lant, in manualul de la mobra mea apare chestia asta la pag 2-25:

 



post-27956-0-11216500-1425039091_thumb.jpg

Heavyweight e exact uleiul de transmisie sau uleiul de motor mai gros.. cum e si T90-ul.

 

GBV - daca e "gresat" lantul de la motorina...nu mai adera stratul de grasime care tre' sa-l unga?

non comprende.. daca ziceai ca nu trebuie sa ramana solvent din benzina/motorina(adica sa stergi si sa lasi sa se usuce, sau cum zicea cesar sa il clatesti cu ceva care se evapora de 5 ori mai repede), intelegeam :)

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa mai pun una "impotriva" sprayurilor de lant, in manualul de la mobra mea apare chestia asta la pag 2-25:

 

 

 

attachicon.gifSV650.jpg

Heavyweight e exact uleiul de transmisie sau uleiul de motor mai gros.. cum e si T90-ul.

 

GBV - daca e "gresat" lantul de la motorina...nu mai adera stratul de grasime care tre' sa-l unga?

non comprende.. daca ziceai ca nu trebuie sa ramana solvent din benzina/motorina(adica sa stergi si sa lasi sa se usuce, sau cum zicea cesar sa il clatesti cu ceva care se evapora de 5 ori mai repede), intelegeam :)

Ti-ai raspuns singur.

Asta vroiam sa zic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost discutia asta despre motorina. Parerea mea este ca nu e o solutie prea buna. Eu folosesc benzina si apoi clatesc abundent cu spray de frane.

 

In afara de faptul ca s-ar putea sa nu adere spray-ul dupa ce a fost spalat lantul cu motorina, mai este si un alt dezavantaj?

 

Ca eu am V-strom-ul de 6 ani, 62oookm cu lantul original si l-am spalat doar cu motorina si perii, in schimb pentru uns am folosit ulei T90 la inceput si de vreo 4 ani ulei de lant de drujba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este iincredeibil ca s-au scris 123 de pagini despre spalarea si ungerea unui lant. Nepotu' de 15 ani l-a spalat cu sapun lichid si furtunul din gradina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa mai pun una "impotriva" sprayurilor de lant, in manualul de la mobra mea apare chestia asta la pag 2-25:

 

aia la SV, la fel scria si la Bandit

 

si acelasi lucru scrie si la CB500 si la VTR

pan' la urma e un consumabil lantul si candva tot il schimbi, problema e ca la V2-urile mari se duce mai repede si e mai scump asa ca cu cat il intretii mai bine cu atat iesi mai bine, dar sa nu devii fanatic :P

mie imi pare bine ca am gasit bidonul ala de detergent de aragaz sau ce-o fi, detartrant. E f util ca tine o gramada de ulei si capacul are pensula, f practic - pus sub sa impreuna cu cateva servetele si ai "autonomie" mare a lantului oriunde si oricand, indiferent de vreme + ca un lant uns cu T90 nu se jegareste ca unul uns cu spray, nu mai zic de janta/bascula/codita

post-9738-0-19648100-1425046288_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

In afara de faptul ca s-ar putea sa nu adere spray-ul dupa ce a fost spalat lantul cu motorina, mai este si un alt dezavantaj?

 

Ca eu am V-strom-ul de 6 ani, 62oookm cu lantul original si l-am spalat doar cu motorina si perii, in schimb pentru uns am folosit ulei T90 la inceput si de vreo 4 ani ulei de lant de drujba.

Curata mizeria mult mai greu decat benzina. Se clateste greu. Daca nu ai o masina diesel mai faci si drumul pana la peco dupa ea. Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc la curatat motorina cu perii la Bandit . Uneori mai dau si cu putin spray de lant la sfarsit si in majoritatea cazurilor dupa curatat spal motorul (inclusiv lantul) si dupa ce se usuca dau cu spray. Asta se intampla uzual seara.

Am folosit spray S100 si in ultimul an Motul Road plus. Niciunul nu a zburat de pe lant. Lantul il ung intre 500 si 1000 km. Depinde pe unde merg si de vreme.

Ieie o "canistra"in masina pentru motorina si nu sunt probleme. Un gagiu de la peco mi-a zis ca aia nu e canistra si nu am voie cu ea. Cum apucasem sa pun vreo 2-3 litrii, l-am intrebat daca vrea sa-i platesc ce este in necanistra. S-a intors omu si eu am continuat pana la 5 litrii :)

Bineinteles ca exista un risc si recipientele cu combustibil nu trebuie tinute in soare

 

Lantul cel il am a fost un RK inchis, ca asa a fost oferta (50 euro). Si mecanicul l-a "spart" si l-a inchis apoi (sper ca a folosit un nit nou). Nu au fost probleme, in ultimii ~6000 km. Asta e de rau?

Eu am auzit tot felul de povesti cu desfacutul basculei si am fost de acord cu desfacerea lantului, recunosc, asa cum au recomandat si ei dealtfel (firma cu ceva palmares moto).

Editat de alinpa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am facut la fel cu za de legatura cumparata.. data viitoare imi iau lant inchis si desfac bascula.. cu ocazia asta mai umblii si la rulmentii basculei care au nevoie de ceva intretinere :) iar lantul e clar mai safe dintr-o bucata

 

manopera totusi o sa fie mai scumpa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zaua nituita in garaj nu va functiona niciodata ca cele nituite in fabrica

» Post actualizat in 01 Mar 2015 17:14

Crezi ca esti singurul care zice "nu e problema, rezolv eu"? :)))

Nici nu mai stiu cati curajosi au venit cu motoretele demontate in duba pt ca .... n-au putut :D

 

mai bine imi tai o mana, decat sa fac asta. :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema mea era, ca mecanicul care a desfacut lantul (spart) nu a folosit za de legatura, ci la renituit. Nitul ala nu o sa sara de acolo (nu stiu daca e acelasi pin), mai mult imi e teama sa nu il fi strans prea rau sau sa nu existe sa zicem, alte inconveniente. Cum spuneam, am facut deja cam 5-6000de km cu lantul asta, dar... o parere calificata e binevenita oricand.

PS: Lantul in cauza e un RK 530XSO.

Editat de alinpa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zaua nituita in garaj nu va functiona niciodata ca cele nituite in fabrica

» Post actualizat in 01 Mar 2015 17:14

 

ce motiv ai sa zici asta?

 

daca nu folosesti distantiere ca in filmuletul lui Cesar poti sa masori cu un subler cat de tare strangi zaua.

 

poti sa cumperi za de legatura plina si o presa speciala si chiar nu va mai exista nici o diferenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce motiv ai sa zici asta?

 

 

in zona zalei nituite lantul are o mica inflexiune "z" . Lantul inchis nu are asaceva. Probabil ca tensiunea aia rezultata la nituire nu este relevanta, zaua functioneaza, dar cert este ca nu isi da drumu' nici dupa mii de km. Despre nit gol zic. Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in zona zalei nituite lantul are o mica inflexiune "z" . Lantul inchis nu are asaceva. Probabil ca tensiunea aia rezultata la nituire nu este relevanta, zaua functioneaza, dar cert este ca nu isi da drumu' nici dupa mii de km. Despre nit gol zic.

hmm, inteleg, dar cred ca l-ai strans prea mult sau cu o presa nepotrivita daca s-a deformat

 

n-am schimbat asa multe lanturi dar nu au existat diferente intre zaua nituita si restul

 

iar de dat bascula jos, merge la unele motociclete, la altele muncesti cateva ore bune si e nevoie de scule speciale , fata de o operatiune care dureaza 30minute, maxim o ora cu tot cu facut curatenie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu eu l-am nituit, a fost la un service care a nituit sute de lanturi. Desi am presa nu o voi folosi, pentru ca la tenereul meu bascula se demonteaza foarte usor, cel mai complicat este strangerea niplului de reglaj de pe cadru, deci lant inchis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...