Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 minutes ago, titi.dudu said:

Merci Bogdan.

SLA BS e tot pe gel? Sau AGM? Ca la pretul ala nu cred ca e d'asta normala de curge...

 

Factory Activated SLA battery (VRLA, AGM wet charged), JIS standard YB12AL-A2 (FA), 12V 12Ah CCA 150 A, Dimensions 134x80x161mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 28.11.2018 at 16:26, titi.dudu said:

Probleme cu Dak'ul - iarasi.

Tocmai mi-a papat a doua baterie in mai putin de un an. 

I-am pus in aprilie o ieftinitura de VoltOn, a mers ok tot anul (o mai puneam la incarcat cand nu o foloseam mai mult de o saptamana).

Acum a stat aproape 3 saptamani pe tusa. Cand am pus contactul si am vazut 10.8V pe voltmetrul de bord nici nu am mai incat sa o pornesc.

I-am dat incarcare de 24ore cu 'fenomenalul' speedCharger de la Lidl si am incercat sa o pornesc. Nu a vrut...Bateria scade sub 11.5 cand invarte de 2-3 ori dupa care isi da duhul.

Pus din nou la incarcat bateria si testez circuitul - cu motorul oprit ceva fura cam 42mA din baterie (am tinut aparatul de masura cateva minute inseriat cu bateria la borna minus).

Dupa calcule asta ar veni ca orice baterie de 12Ah s-ar termina complet in 2 saptamani de stat degeaba.

A mai vazut cineva curentul asta la repaos? Voi o tineti iarna la incarcat? Sau o deconectati?

E stiuta problema asta la GS.

Se numeste " Battery Parasitic Drain"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... bateria e varza. Pierde tensiune stand pe raft. La cateva ore dupa deconectarea de pe smartcharger era la 12.55v, la 24 ore de la deconectare are 12:38v (SoC de aproape de 50%).

Daca o pun pe motor imediat dupa incarcare reusesc sa il pornesc. Dar e aiurea sa stai cu chargerul pe ea non-stop. 

N-am mai prins curentul acela parazitar la repaos dupa ce am re-conectat-o. S-a fi dat reset la ECU sau ceva...

Concluzie, o sa cumpar o baterie mai de soi si neaparat fara intretinere. Ma gandesc si la ceva sistem de alertare la scurgere parazitara... de genul celor de la masina care bazaie si dingaie cand iesi din masina si lasi ceva becuri aprinse. Dar nu-s sigur ca sunt asa sensibile sa detecteze cativa zeci de mA scurgere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unitatea de comandă de la Oxford heated grips deconectează încălzirea dacă oprești motorul. Adică taie curentul dacă scade voltajul. Se poate face un mic montaj electronic care să țipe sau să lumineze dacă bateria are sub 12,8V, spre exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.

Cam rar am intrat in ultimul timp pe aici, fiindca de aproape doi ani am vandut Dakarul.

Mi-au ramas niste maruntisuri prin garaj, si de atunci m-am gandit sa  vi le arat, poate folosesc cuiva... dar nu prea mi-am facut timp sa le postez.

https://photos.app.goo.gl/oaSXeNEeF5rCTwG99

Pompa de apa am dat-o!

Mai am un telescop de la furca fata complet, doar ca nu i-am facut poze, ca trebuie sa il gasesc sa vad pe unde e. In caz ca il vrea cineva ma apuc de cautat!

Pentru maruntisuri nu vreau bani bineinteles.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de baterie, un fel de long test review - e am pus in martie 2017 o baterie JMB12AL-A2 (JMT) luata cu 250 lei. inca porneste motorul si nu am avut pb cu ea. clar mai bune decat yuasa pe acid solutie care se evapora periodic. inainte de gel am schimbat 3 baterii la interval de 2 ani fiecare. asta cu gel pare fericita. 

Editat de iridiu192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am comandat pana la urma un BS-AGM si eu. Tot la 250 lei. Citisem ca cele pe gel sunt mai pretentioase la voltajul de incarcare si ca releele de pe moto mai vechi s-ar putea sa nu urce pana la valoarile necesare sa ajunga la 100% incarcare.

Si cu AGM'ul am un stres, zic unii ca la drumuri lungi este riscul de overcharging pentru ca dupa 98% SoC incarcarea ar trebui sa coboare pe la 13.8v. O sa vedem ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Am si eu manualul in engleza chiar si in tel . il port cu mine tot timpul ,cred ca se poate trimite si pe WhatsApp (doar ca dureaza ceva ,trebuie rabdare). Nu stiu cu ce cont de email se pot trimite 50 Mb..?! ca este impusă  ceva limita daca nu ma insel?

Numai bine, Ovidiu 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

  • fisiere mari (peste 25MB si sub 10GB) puteti trimite cu gmail desktop pentru ca le urca automat pe google drive si face sharing de acolo. alte alternative: dropbox, digistorage, etc
  • eu stiu 2 manuale mai raspandite: un pdf pt modelul 2000 (26MB, Edition: 11/99) si un dvd cu manualele pentru mai multe modele moto, care pare editie 2014 (3.34GB, v1.2.8.0)
  • pdf-ul il poti tine pe telefon in caz ca trebuie sa umbli la motor pe drum
  • aplicatia de pe DVD este foarte bine organizata dupa ce inveti un pic meniul. are pasi foarte detaliati si cu poze bune. tot pe DVD sunt valorile updatate pentru service.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut, se poate lega un redresor pe mufa clasica de bricheta care e legata direct la bornele bateriei fara a o mai da jos de pe motor?

intreb pentru a nu afecta in vre-un fel calculatorul motocicletei sau altceva. Multumesc!

 

Citat

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai redresor clasic (non-smart charger) pe care sa il urmaresti tu cand e gata incarcarea atunci e ok.

 

Eu am patit cu un smart charger ca nu ajungea sa detecteze final de incarcare (probabil din cauza miliamperului furat de ceasul de bord, sau poate alt parasitic drain) si mi-a cam terminat bateria cu supraincarcarea. Ma bazasem ca are chargerul functia ceea de battery tender si pot lasa cuplat cu saptamanile pe baterie.

 

Deci daca ai smart charger si vrei sa il tii conectat la motor cu zilele, verifica intai care ti-e curentul absorbit de instalatia motorului cand e cheia scoasa din contact. Daca si la tine sunt cativa miliamperi furati non-stop... nu tine smart chargeru mai mult de 24 h pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

A inceput sa imi curga din nou antigel pe la weep-hole-ul de sub pompa de apa semn ca simeringul dinspre antigel e pe moarte. Cum nu sunt in tara si nici nu vreau sa dau o caruta de bani la vreun service si mi-e incomod sa dau jos capacul de ambreiaj, ma gandeam sa schimb simeringul cum l-am schimbat pe cel de la schimbatorul de viteze. Adica extragandu-l pe cel vechi cu holzsuruburi, dupa ce scot pinul care tine "morisca" pompei. Cautand pe google poze cu simeringurile asa cum se vad sub "morisca" pompei de apa, am dat peste un clip youtube, in care un polonez schimba simeringurile (ambele) cam cum aveam si eu in cap sa o fac.

 

Pun aici clipul respectiv. A mai facut cineva operatiunea prin aceeasi metoda? Se poate face operatiunea fara sa scurg intai uleiul? In mod normal stiu ca nu e foarte mult ulei in baie, deci ma gandesc ca nu ar trebui sa curga pe acolo daca scot si simeringul de ulei, dar daca a facut careva operatiunea asa poate imi da ceva sfaturi sau idei...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vacurge ulei deloc. Oricum, pentru a lucra lejer ptobaabil o sa sprijini motorul pe partea dreapta de ceva pom. Daca umbli doar la semeringul de antigel nici nu te apropiide ulei care e tinut de cel de al 2-lea semering

Eu nu as face astfel de reparatie decat pe post de carpeala temporara pe drum. In primul rand - de cele mai multe ori exista uzura si pe axul metalic, lucru care duce la o viata scurta  a reparatiei; in al 2-lea rand sunt sanse sa afectezi pinionul de plastic din interior, ceea ce poatecrea necazuri mult mai mari (am vazut cateva motoare bulite de la asta). 

Orice ai face acolo ai grija sa aerisesti bine instalatia, folosind surubul de pe chiulasa, altfel e necaz mare de tot

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi.

Intrebam daca curge ulei in ideea ca la scoaterea primului simering poate il deranjez/intep cumva pe cel de ulei si trebuie sa il schimb si pe acesta. 

Stiu ca apare ceva uzura si pe ax (la cate pompe am schimbat pana acum la motorul meu), dar ma gandesc sa bag simeringul cu 0,5-1mm mai in interior, cat sa nu astupe weep-hole-ul, dar buza simeringului sa calce pe o sectiune fresh a axului. Oricum, daca ma tine carpeala asta cateva mii de km inainte sa schimb pompa cum se cuvine, sunt mai mult decat multumit.

 

Stiu ca pe interior are pinion de plastic, asa ca intentionez sa lucrez cu maxima atentie cand scot pinul care tine "morisca".

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am facut exact operatiunea asta cum este in video. Ulei nu curge deloc. Recomand sa schimbi ambele simeringuri daca tot desfaci. In legatura cu uzura axului, cauta alt model de simering (aceleasi dimensiuni) cu buzele pozitionate diferit, de exemplu eu am gasit un model de simering acum care calca fix in zonele neatinse de vechiul simering.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca ti-a iesit operatiunea. Eu eram in cautari pe ebay de simeringuri cu 2 buze sub arculet, in ideea ca una din ele sa pice pe o portiune neafectata de ax. Dar cred ca e mai simplu sa iau modele cu offset diferit al buzei (la aceleasi dimensiuni in rest), si sa vad care se potriveste mai bine pe ax.

 

De care simeringuri ai luat tu? Standard (din NBR...), din Viton (FPM, FKM), din EPDM? M-am uitat pe fisele tehnice pentru NBR si Viton, si nu se impaca cu apa peste 80"C sau cu abur. Din fise, as zice ca pentru simeringul de apa ar trebui din EPDM (care se impaca cu apa fierbinte, abur, solutii, dar nu si cu uleiurile).

 

Ziceam de simeringuri cu 2 buze, cum ar fi asta: https://www.123bearing.eu/seal-CK-10X26X7-FPM.php. Asta e din Viton (pana la 200"C, uleiuri, solventi, etc, fara abur), deci ar merge inspre motor, spre baia de ulei. Ma gandesc ca mai multe buze implica rezistenta mai mare in timp, fixeaza mai bine axul pompei de apa, desi in general la simeringul de antigel e problema.

Simering din EPDM nu prea am vazut chiar peste tot, sunt mai rare, dar la 123bearing.eu vad ca au: https://www.123bearing.eu/seal-OAS-10X26X7-EPDM.php

 

A... si inca o chestie... in nici un document de specificatii nu e trecut offset-ul buzei de etansare fata de marginea simeringului, sa stiu sigur ca nu pica pe portiunea deja uzata a axului. E la ghici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...