Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Din ce inteleg, poti avea fie o cutie mare cu diode(aia verde), fie 2 sau 3, in functie de modelul mobrei. A mea daca bine imi aduc aminte, are 2 sau 3 mai mici.

O sa le comand pe alea...

Semnalizarea de avarii presupune un montaj (vezi AICI) cu 2 relee + 3 diode + releul de semnalizare si 2 tensiuni (+ prin contact si +din baterie ) . Diodele originale sunt foarte firave (tensiune de strapungere mica) si sunt si foarte scumpe si de aceea ideal ar fi sa le schimbi cu altele mai rezistente mecanic(vezi AICI) .

 

Spor

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@george13 - verifica daca etrierul culiseaza ok pe ghidajele lui.

 

@dan cata - diodele se pot masurausor cu majoritatea multimetrelor. te prinzi rapid daca sunt probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-am masurat si nu par a fi cu probleme. Acu ca imi aduc aminte, am cutia aia mare verde, cu pinii numerotati si schema desenata pe ea, am masurat cu multimetru pe functia de dioda si pareau toate OK.

Mai sunt si alte diode in afara de cutia aia?

 

Ce ma intriga e ca functioneaza intermitent luminiile astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, știe cineva ce oglindă Vicma (sau ne-Vicma, atâta timp cât seamănă cu cea originală) se potriveste la GS? Mi s-a rupt oglinda din dreapta, a rămas doar șurubul de prindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-am masurat si nu par a fi cu probleme. Acu ca imi aduc aminte, am cutia aia mare verde, cu pinii numerotati si schema desenata pe ea, am masurat cu multimetru pe functia de dioda si pareau toate OK.

Mai sunt si alte diode in afara de cutia aia?

 

Ce ma intriga e ca functioneaza intermitent luminiile astea...

Pe fundul cutiei cu relee gasesti 3 diode folosite in sistemul de semnalizare de avarie.

Vezi aici

post-40812-0-84195600-1526749468_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am prins un osciloscop cateva zile si am masurat tensiunea pe senzorul de acceleratie (TPS) si pe bobinele de la motorasul de relanti (IAC).

Daca intereseaza pe cineva las cateva poze aici:

 

TPS - cu rotatie lenta din gaz (tensiunea pe pinul de control variaza OK, cele 3 inflexiuni pe acceleratie fiind din miscarea mainii)

post-52889-0-17909900-1526804085_thumb.jpg

post-52889-0-77695500-1526804091_thumb.jpg

post-52889-0-66484200-1526804097_thumb.jpg

 

TPS - snap test - accelerat rapid si lasat masonul sa revina singur (se vede un recul mic normal pe grafic la revenire)

post-52889-0-28701900-1526804102_thumb.jpg

post-52889-0-30434000-1526804107_thumb.jpg

 

IAC - am masurat bobina cu pinii de pe exterior (se vad impulsurile trimise de ECU spre IAC sa mute pistonasul la pozitia din memorie, extensia pinului, cand se pune contactul)

post-52889-0-97183100-1526804112_thumb.jpg

post-52889-0-21623900-1526804118_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc celor care mi-au raspuns.

Era de la toba, a colapsat ceve in interior si astfel era restrictionata evacuarea gazelor ceea ce se resimtea cel mai grav la viteze mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti-ai dat seama de asta ?

 

In primul rand aveam un hint, am intrebat si pe alt forum astfel incat aveam o banuiala.

 

Cat despre certitudine, am pus alta toba pe motoreta si s?a vindecat ca prin farmec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intereseaza pe cineva un schimb de saua?

Dau saua inalta de pe Dakar '03 (cod 52 53 2 345 735 ) la schimb cu una joasa (cod 52 53 2 345 736 ).

Din ce am vazut in catalog online codurile sunt aceleasi pentru F650GS si Dakar produse intre anii 2000-2007.

Saua e in stare buna, fara intepaturi, zgaraieturi, (din ce pare e cea originala din '03).

 

Alternativ m-ar interesa un mester tapiter care sa ia putin din inaltime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Resita sunt ceva piese pt f650gs, inclusiv scarite pasager. Fyi, olx search

» Post actualizat in 27 May 2018 11:41

La Resita sunt ceva piese pt f650gs, inclusiv scarite pasager. Fyi, olx search

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de benzina sau filtrul regulator de presiune?

 

 

A verificat cineva daca se potriveste pompa de benzina de logan pe dakar?

Mi s-a spus ca ar merge.

A facut cineva swap-ul, sau macar a verificat cineva?

Ce difera intre ele, specificatii, dimensiuni, etc?


» Post actualizat in 29 May 2018 09:41

Daca este cineva interesat, am de vanzare un motor de F650GS (functional la momentul demontarii de pe motocicleta). A stat pe motocicleta mea din fabrica pana la 68.000 km.

Single Spark, an fabricatie 2001.

300 de euro, disponibil in Bucuresti.

 

Povestea e in felul urmator: Datorita problemelor cu TPS si IDLE AIR DEVICE (motorul murea intr-una la ralanti), o lunga perioada am folosit intensiv electromotorul, pana i s-au tocit dintii pinionului electromotorului. L-am schimbat. Apoi a cedat free-wheel-ul. L-am schimbat si pe asta. Apoi am gasit ceva pilitura metalica pe busonul magnetic al baii de ulei, probabil de la rotile dintate dintre electromotor si free-wheel, care de la folosirea intensiva a electromotorului capatasera uzura.

 

Apoi am luat alt motor, l-am schimbat, dar problemele au persistat pana am schimbat TPS-ul si motorasul pas cu pas de control al aerului la ralanti. Probabil daca as fi facut schimbarea asta mai devreme, s-ar fi rezolvat problemele si cu motorul initial.

 

Una peste alta, vand motorul vechi cu 300 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa completa, imi curge rau de tot cand fac plinul. Si am si capacul pe unde intra furtunele crapat... Lipit dar, nu tine...

iltru regulator l-am schimbat cu modelul de 4 bar.

 

La ce ai zis cu TPS / motorasul pas cu pas, e posibil din cauza asta sa imi porneasca f f greu? Am facut diagnoza de mai mutle ori si TPSul functiona de fiecare data cand acceleram.

 

Pompa de benzina sau filtrul regulator de presiune?


» Post actualizat in 29 May 2018 09:41pana am schimbat TPS-ul si motorasul pas cu pas de control al aerului la ralanti. Probabil daca as fi facut schimbarea asta mai devreme, s-ar fi rezolvat problemele si cu motorul initial.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@RobbieB - din pacate nu ma tine bugetul pt rotile tale

 

@flavius.corhei - daca ai crapaturi in zona in care se prind furtunele e posibil sa nu iti pastreze presiune in instalatia de injectie - intre pompa si njector. Vezi ca era un spate de gs la vanzare pe OLX. poate iti da capacul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Motorul meu are un bau bau: la rece suna normal, pe masura ce creste temperatura uleiului (peste 50-60 grade) incepe sa se auda un clantanit metalic din ce in ce mai pronuntat pana ce suna destul de distinct. Cand opresc motorul, parca se lovesc doua talgere unul de altul. Tocmai am facut revizia, pus ulei Bel Ray15W50 (nu am auzit de marca asta, cei de la service l-au comandat si schimbat).

 

Face acest zgomot indiferent ca e in viteza sau pe neutru.

 

De functionat, nu am sesizat vreo diferenta, am facut ieri vreo 100 km si a mers ok. Clantanitul asta e singurul simptom.

 

Am mai scos cam 0.5l de ulei pentru ca a fost completat pana in gura busonului (nu stiu de ce), pana a ajuns nivelul la rece la jumatatea gemuletului; dar apoi, pornit din nou, nu e nicio diferenta.

 

Daca v-ati lovit de asa ceva sau aveti idee ce ar merge verificat... Multumesc frumos!

CloncĂŁnit 2.mp3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clantanitul o fi de la lantul de distributie larg? In sensul ca poate nu mai merge intinzatorul hidraulic al lantului cum trebuie, ca mai pica astea... Eu l-am schimbat pe-al meu la vreo 60.000 km.

 

In legatura cu nivelul uleiului, acesta trebuie sa fie la jumatatea gemuletului cand e cald motorul, dupa ce ajunge la temperatura de functionare. Asa stiu eu...

Daca au facut plinul la ulei pana in buza, e clar ca nu au mai vazut f650gs in viata lor, si nici n-au avut curiozitatea sa citeasca un manual de service, sau pe faq.f650.com...

ite aici procedura de pus ulei: http://faq.f650.com/GSFAQs/GS_Oil_Change_FAQ.htm

 

Si zic sa scoti si dopuletul de la furtunul de scurgere a uleiului din airbox, ca la cat ulei au pus, sigur a ajuns ulei si pe acolo... Nu m-ar mira sa se fi udat cu ulei si filtrul de aer...

 

CIteste din link-ul de mai sus, eventual data viitoare cand mai mergi la un service sa ai printata procedura, sa ii inveti pe mecanici cum se face :)


» Post actualizat in 01 Jun 2018 08:03

Pompa completa, imi curge rau de tot cand fac plinul. Si am si capacul pe unde intra furtunele crapat... Lipit dar, nu tine...

iltru regulator l-am schimbat cu modelul de 4 bar.

 

La ce ai zis cu TPS / motorasul pas cu pas, e posibil din cauza asta sa imi porneasca f f greu? Am facut diagnoza de mai mutle ori si TPSul functiona de fiecare data cand acceleram.

 

Despre pompa nu stiu daca e compatibila cu loganul, credeam ca te referi la filtru, ca si eu tot de 4bar am. Teoretic, intra ceva mai multa benzina, practic bucla de feedback bazata pe sonda lambda ar trebui sa corecteze asta.

 

Eu m-am chinuit vreo 3 ani cu pornirea si ralanti muribund, si am tot suspectat chestii mecanice (jocul incorect la supape, lant de distributie sarit cu un dinte, uzura segmenti, freewheel), ca sa aflu pana la urma ca era de la electronica (TPS si motoras pas cu pas). Dar ce-i drept, la TPS aveam eroare pe diagnoza, iar motorasul era cam intepenit ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TPS nu da aproape niciodata eroare pe tester.

Clantanitul poate fi de la intinzator dezamorsat. Nu am reusit sa descarc fisierul sa aud cum suna.

Lantul de distributie nu pica asa usor. la 133mii km inca nu am schimbat nimic - nici lant, nici intinzator,


» Post actualizat in 01 Jun 2018 11:45

cu filtru de 4 bari ajung la consum de 6,5 in blana maxima fata de 5,5 anterior - pt aceleasi viteze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am observat ca a crescut consumul la filtrul de 4 bari. Exista la mercedes clasa A 160 parca un filtru de 3.5 dar nu stiu daca incape.

» Post actualizat in 01 Jun 2018 16:53

Am schimbat semeringuri si bucsi amortizoare

» Post actualizat in 01 Jun 2018 16:53

Am schimbat semeringuri si bucsi amortizoare

post-89445-0-93043200-1527871907_thumb.jpg

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu suporta upload de extensie m4a și văd că mi-a dat eroare și la MP3. Mai incerc.

Mulțumesc pentru sfaturi. Dat fiind că motorul a mers impecabil până la revizie și a început cu zgomotul imediat după, sper sa fie ceva legat de asta. Clar mai trebuie sa scot ulei, la cald e peste nivelul din gemuleț.

 

Stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...