Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca...

 

 

Nu am tinut-o deloc in frig; cand a venit frigul, am scos-o de pe motor si am tinut-o in casa pana in primavara, cand a reinceput sezonul ...

 

Probabil a avut o parte de vina si faptul ca nu am incarcat-o la inceput, dar oricum raman la parerea mea: ieftina dar .... slaba calitativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am tinut-o deloc in frig; cand a venit frigul, am scos-o de pe motor si am tinut-o in casa pana in primavara, cand a reinceput sezonul ...

 

Probabil a avut o parte de vina si faptul ca nu am incarcat-o la inceput, dar oricum raman la parerea mea: ieftina dar .... slaba calitativ.

Asa cum ti-a zis si Thomas bateriile fara intretinere vin incarcata in proportie de 70%.Faptul ca ai pus-o direct pe motor semi-incarcata a terminat-o. Este vina ta nu a firmei.

Zici ca l-ai intrebat pe comerciant daca trebuie pusa la incarcat sau nu.E pacat ca nu stie ce vinde,dar:

1.in manual(cel cu care vine in cutie bateria) este specificat cat trebuie incarcata.

2.pe folia de protectie a bateriei EXIDE(aia aurie pe care o rupi) scrie ca trebuie incarcata inainte de a o pune pe motor si iti specifica la ce amperaj/cat timp.

PS:daca sapt trecuta nu as fi cumparat o baterie Exide fara intretinere nu as fi postat.

Editat de andu_wasup
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea.

Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ??

 

Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea.

Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta).

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce baterie este vorba kta? Acidul din flacoanele la baterii MF este de multe ori mai concentrat decat cel pe care il poti cumpara de la magazine. Tu de care ai pus cand l-ai inlocuit pe cel vechi?

Sunt baterii MF (Yuasa de exemplu) la care dupa ce adaugi acidul venit in flacoanele de plastic, acesta, in reactie cu gratarele se face gel. Si eu am dat jos capacele la mai multe baterii MF, de cele mai multe ori duse. De curand am verificat din curiozitate o Yuasa YT12A BS care a fost tinuta pe battery tender iarna si este in al treilea sezon. Pentru ca nu m-am putut abtine am pus cate 5 picaturi de apa la fiecare element. Am pus-o juma de ora pe redresor la 5 amperi. Dupa aia pe tender inca o zi. Bateria este in continuare functionala dar s-a intamplat un lucru ciudat. Tensiunea la borne este cu 2 volti peste ce era inainte, adica 15 volti si ceva cand e incarcata full (masurata la o zi dupa ce o deconectez de la tender)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea.

Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ??

 

Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea.

Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta).

 

Felicitari, tocmai ti-ai batut joc de o baterie fara intretinere :cheers:

De ce oare se numeste FARA INTRETINERE ? Tocmai, ca la prima formatare si dupa sigilare, adera la placile de plumb care au la exterior si alte straturi permeabile. Circulatia gazelor din interior ii asigura durata de viata lunga si de aceea scrie pe capac DO NOT OPEN, tocmai ca nu se piarda acele gaze si sa nu fufu bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat ieri acumulatorul Saito de la magazin. A venit fara acid. Am cumparat si un litru de acid. In instructiuni se mentioneaza ca ar fi necesari 750 ml de acid penru umplere pana la reperul maxim de pe carcasa.

 

Intrebare: ei zic ca dupa umplere bateria trebuie lasata aprox. 30' pentru ca bulele formate sa aiba timp sa iasa dintre placi. In acest moment ar fi incarcata in proportie de 70% si ca poate fi pusa pe motor. Pana la urma ce fac: o pun asa pe motor sau o mai incarc pana la 100%?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las'o la un curent de 0.9A timp de vreo 3-4 ore si apoi pune'o pe motor.

 

Merci!

Am un redresor destul de inteligent...zic eu! Face totul singur!

Ce nu stiu/stiam este daca mai trebuie incarcata inainte de prima folosire.

Cred ca o s-o pun pe redresor totusi!

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce baterie este vorba kta? Acidul din flacoanele la baterii MF este de multe ori mai concentrat decat cel pe care il poti cumpara de la magazine. Tu de care ai pus cand l-ai inlocuit pe cel vechi?...

 

E o baterie Exide (la care am avut initial flacoane de acid, le-am turnat si apoi am pus capacelele).

Acum am luat electrolit de 1,28 ; de la louis.de pe site.

 

Felicitari, tocmai ti-ai batut joc de o baterie fara intretinere :cheers:

De ce oare se numeste FARA INTRETINERE ? Tocmai, ca la prima formatare si dupa sigilare, adera la placile de plumb care au la exterior si alte straturi permeabile. Circulatia gazelor din interior ii asigura durata de viata lunga si de aceea scrie pe capac DO NOT OPEN, tocmai ca nu se piarda acele gaze si sa nu fufu bateria.

 

Tu crezi ca mi-am batut joc de ea pt ca functiona bine ?? Am scris in topic ca era varza; dupa ce o incarcam pe redresor, tinea un bec de 55W cam 10 min maxim, sau maxim 4-5 porniri motocicleta la cheie ...

 

Am zis inainte sa o arunc, sa incerc chestia asta (cu umplut cu acid). Nu aveam nimic de pierdut.

Cand am desfacut-o, era uscata, nu a iesit nici un gaz, nu avea nici o picatura de lichid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca...

 

nu vreau sa pornesc jihad pe tema asta, dar trebuie sa va spun ca bateria se descarca cu atat mai repede cu cat e mai cald, frigul incetinind reactiile chimice in cazul dat. Alt factor ar fi umiditatea, care omoara bateria, mai ales daca ramane legata la circuit. In schimb, daca vreti sa porniti mobra fara probleme dupa ce bateria a stat la frig, este chiar foarte indicat in prelabil sa-o aduceti in casa la incalzit, altfel poate sa va faca figuri.

Inca odata, nu vreau sa comentez doar ca sa pornesc discutii, dar e bine de tinut cont ca bateria e bine de pastrat la rece si uscat. Ca medicamentele :huh: . Keep in cool dry place.

peace :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am tot Exide pe mobra. A venit fara acid. Este baterie normala nu MF. Am luat acid din comert, am umplut-o pana la max, am incarcat-o si am pus-o pe motor. A stat cam 3 luni in frig, apoi am bagat-o in casa pana sa inceapa gerul ala crunt. In martie am incarcat-o si am pus-o pe motor. Merge excelent, are curent sa dau si la altii.

Din punctul meu de vedere sunt acumulatori buni. Ar trebui sa tina cam 3 ani, in functie de conditiile de lucru.

Orice acumulator trebuie verificat din timp in timp (macar de 3-4 ori pe sezon).

Daca e MF, se masoara tensiunea si se pune la incarcat.

Daca e cu intretinere se verifica nivelul electrolitului si se completeaza cu apa distilata daca e cazul (de obicei este) si se incarca.

 

In cazul in care circulati cu motorul mai mult de 10-20 minute pana la urmatoarea pornire cu ajutorul electromotorului, acumulatorul are timp sa se incarce. Aici depinde si cat de mult dati la automat pana porneste motorul.

Daca faceti drumuri scurte, cu multe porniri cu ajutorul electromotorului, e bine sa verificati mai des acumulatorul, pentru ca e posibil sa nu apuce sa isi ia curentul necesar incarcarii.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am tot Exide pe mobra. A venit fara acid. Este baterie normala nu MF. Am luat acid din comert, am umplut-o pana la max, am incarcat-o si am pus-o pe motor. A stat cam 3 luni in frig, apoi am bagat-o in casa pana sa inceapa gerul ala crunt. In martie am incarcat-o si am pus-o pe motor. Merge excelent, are curent sa dau si la altii.

Din punctul meu de vedere sunt acumulatori buni. Ar trebui sa tina cam 3 ani, in functie de conditiile de lucru.

Orice acumulator trebuie verificat din timp in timp (macar de 3-4 ori pe sezon).

Daca e MF, se masoara tensiunea si se pune la incarcat.

Daca e cu intretinere se verifica nivelul electrolitului si se completeaza cu apa distilata daca e cazul (de obicei este) si se incarca.

 

In cazul in care circulati cu motorul mai mult de 10-20 minute pana la urmatoarea pornire cu ajutorul electromotorului, acumulatorul are timp sa se incarce. Aici depinde si cat de mult dati la automat pana porneste motorul.

Daca faceti drumuri scurte, cu multe porniri cu ajutorul electromotorului, e bine sa verificati mai des acumulatorul, pentru ca e posibil sa nu apuce sa isi ia curentul necesar incarcarii.

 

 

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

 

Dupa cum am postat, bateria mea Exide e MF si dupa cateva luni de la achizitionare, am desfacut-o: era GOALA, USCATA ... ;

nu imi dau seama cum s-a intamplat, dar era buna de aruncat.

 

Acum i-am pus alt acid si deocamdata e in forma buna :) ... vedem.

 

Atunci poate o fi fost acidul original prost !?

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cine da:

 

prin america sunt unanim de acord ca odissey sunt de departe cele mai bune. daca schimbati bateria mai bine puneti una din asta.

 

http://www.odysseybatteries.com/

 

ca o remarca colaterala, bateriile bmw erau in mod particular proaste de noi. si cu motocicleta tinuta in casa, dupa cca 3 luni, fara incarcare nu mai porneau. de cca un an le-au schimbat, au pus cu gel am impresia, anul asta am tinut motorul peste iarna in curte sub o copertina cu prelata pe el, a stat 6 luni inclusiv in ger, nu am incarcat bateria niciodata si a pornit la primul buton. am incarcat-o ulterior.

 

asta-i din ciclul " daca nu va place Dacia cumparati-va Mercedes " :agree:

Mesaj completat

am avut Victor 8ah a tinut fix 2 ani (2 ierni pe motor la mnime +4-5 grade).

Acum am Rombat.. porneste din prima dar parca nu prea are "vana" ;)

Ambele incarcate de mester.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

TOT CE S-A SCRIS AICI E INUTIL DACA NU FACEM COMPARATIE INTRE TIPURILE DE BATERII.

BATERIILE SUNT DE 3 FELURI :

1. CU ACID - FARA INTRETINERE (VIN UMPLUTE CU ACID DIN FABRICA SI SUNT CAPSULATE - NU SE POATE UMBLA IN ELE SA COMPLEREZI ACIDUL)

2. CU ACID - CARE NECESITA INTRETINERE ( BATERIA VINE USCATA IMPREUNA CU O CAPSULA CU ACID, SE TOARNA ACIDUL DIN CAPSULA SI SE LASA SA ACTIONEZE, PE PARCURS SE COMPLETEAZA DUPA CAZ, DACA ESTE NEVOIE)

3. CU GEL IN LOC DE ACID AU O PASTA VASCOASA SAU GEL.

MA INTERESEAZA CARE DINTRE CELE 3 TIPURI SUNT MAI FIABILE SI MAI REZISTENTE IN TIMP

CRED CA AR TREBUI FACUTA COMPARATIA SPECIFICANDU-SE CE FEL DE BATERIE DETINETI SI NU ASA LA GRAMADA.

MI-AZIS UN TIP CARE VINDE BATERII CA SUNT CELE MAI BUNE CELE FARA INTRETINERE SI CELE MAI PRETENTIOASE CELE PE GEL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TOT CE S-A SCRIS AICI E INUTIL DACA NU FACEM COMPARATIE INTRE TIPURILE DE BATERII.

BATERIILE SUNT DE 3 FELURI :

1. CU ACID - FARA INTRETINERE (VIN UMPLUTE CU ACID DIN FABRICA SI SUNT CAPSULATE - NU SE POATE UMBLA IN ELE SA COMPLEREZI ACIDUL)

2. CU ACID - CARE NECESITA INTRETINERE ( BATERIA VINE USCATA IMPREUNA CU O CAPSULA CU ACID, SE TOARNA ACIDUL DIN CAPSULA SI SE LASA SA ACTIONEZE, PE PARCURS SE COMPLETEAZA DUPA CAZ, DACA ESTE NEVOIE)

3. CU GEL IN LOC DE ACID AU O PASTA VASCOASA SAU GEL.

MA INTERESEAZA CARE DINTRE CELE 3 TIPURI SUNT MAI FIABILE SI MAI REZISTENTE IN TIMP

CRED CA AR TREBUI FACUTA COMPARATIA SPECIFICANDU-SE CE FEL DE BATERIE DETINETI SI NU ASA LA GRAMADA.

MI-AZIS UN TIP CARE VINDE BATERII CA SUNT CELE MAI BUNE CELE FARA INTRETINERE SI CELE MAI PRETENTIOASE CELE PE GEL.

 

 

Eu am avut baterie Exide pe acid fara intretinere, doar ca pe motorul meu sta culcata si a curs in 2 luni tot acidu din ea.

Daca aia de au facut bateria nu s-au gandit ca nu pe toate motoarele bateria sta in picioare ...

 

Acum mi-am luat pe gel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

O intrebare scurta ...

 

Cand incerc sa pornesc motorul imi ticaie releul de pornire ... cand o leg la bateria de la masina releul cupleaza iar starter-ul invarte, dar tot nu are putere sa porneasca ... bateria e moarta ? chiar si cu ajutorul altei baterii ?

Asta se intampla dupa o luna jumate de stat in garaj fara pornire ... vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra.

 

 

asta cu masina pornita e din puturile gandirii, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra.

de ce se strica releul de incarcare?

din contra

am fost acum o luna la o interventie

se auzea acel clancanit la mobra si nimica

am intrebat motociclistul daca da curent de la masina si a zis ca da

cand am ajuns

omul avea dreptate dadea curent de la masina si cu ea pornita

dar cablurile erau de cacao

am pus cablurile mele profesionale si vrum!!!!!!!!!!

atentie cablurile de pornire din benzinarii sunt de cacao par groase dar au decat 6 lite in interior si nu sunt bune

daca totusi nu aveti ce face si trebuie sa le folositi pe acelea lasati masina pornita si cablurile conectate ceva timp pana se incarca bateria descarcata

succes

Editat de NASU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca i din cauza ca s a facut frig si asta cam adoarme bateriile.

EU n am avut probleme cu a mea pana acu o saptamana. Dimineata mere doar impinsa, dupa 10 min de mers deja are vlaga sa o ia la buton. Tinand cont ca bateria are un sezon si jumatate si e o chinazarie ieftina, si a cam facut banii. Pe de alta parte, tinand cont ca mai e o luna de dat pe la noi... parca s astepta pana n primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...