Jump to content
Sign in to follow this  
bebi

Când te fură peisajul pe motocicletă

Recommended Posts

Posted (edited)

Când te fură peisajul pe motocicletă la plimbare prin frumoasa Dobroge.

 

Paște 2019, urmează 10 zile de concediu din care 5 sunt alocate plimbării cu motocicleta. Plimbarea a fost plănuită în așa fel încât sa acopere cât mai bine o destinație care aștepta de mult în lista scurta de plimbări moto, Dobrogea, mai precis partea aflata la nord de canalul Dunăre - Marea Neagră. Traseul alternează drumuri pe motocicletă de până în 300 de kilometri, cu plecare din București și înnoptare în Tulcea, Brăila, Brașov cu revenire în București în ziua 4.

Am plecat din București în jurul orei 10 cu prima oprire la Cernavodă. Traseul ales a fost pe A2 pentru a avea mai mult timp la dispoziție în a doua parte a zilei. După o pauza de aproximativ o oră, am pornit mai departe către Tulcea via Medgidia pentru a putea vizita și Cheile Dobrogei.

 

După o pauză de 30 de minute la Chei, am pornit mai departe, urmând un drum mai puțin circulat care se îndrepta către Hârșova. Vremea era excelenta pentru o plimbare cu motocicleta, fiind zi de concediu, traficul era lejer, aproape inexistent.

După o porțiune de drum cu pietriș am reintrat pe asfalt. Mergeam cu o viteza de aproximativ 60–70 la ora, nu ma grăbeam deloc, conform GPS mai aveam o ora și un sfert până la Tulcea iar ceasul arata aproximativ 16:30. Admiram peisajul cu o satisfacție și plăcere deosebită, când, fără să se anunțe, a apărut din senin o curba lejera la stânga. Drumul urma deja ușor curba la stânga, iar eu, cel mai probabil încă admiram peisajul. În momentul în care am revenit cu privirea la drum, motocicleta era deja pe urma lăsată de mașini cu roata din dreapta pe sensul meu de mers și se îndrepta spre marginea drumului. Am tras de ghidon în încercarea de a rămâne pe asfalt, dar imediat mi-am dat seama ca nu voi reuși, era prea târziu. Conștientizarea a ceea ce urma sa se întâmple în câteva momente a venit cu un sentiment amar de părere de rău și de tristețe, părere de rău pentru ca am stricat cu neatenția mea un lucru frumos, călătoria cu motocicleta, și tristețe la gândul consecințelor ce aveau sa se materializeze în scurt timp și care din păcate nu aveau sa ma afecteze doar pe mine, ci și pe soția mea care era pasager în aceasta călătorie.

Am ieșit de pe asfalt și am intrat în zona verde de la marginea drumului, moment în care am pierdut controlul motocicletei care a căzut pe partea stânga. Motocicleta a continuat alunecarea urmata îndeaproape de noi pe o distanța de aproximativ 20 de metri, pana în marginea terenului arabil.

 

Urmările accidentului, cate o mana stânga fracturată și cate un picior lovit zdravăn, eu stângul, iar pasagerul dreptul. Motocicleta a avut daune minime, fiind echipată cu crash-bar și aterizând pe pământ, doar câteva elementele rupte sau îndoite: scăriță pasager, cric, schimbător de viteze, bulon crash-bar și suport top-case. Fracturile s-au dovedit a fi fără deplasare, așa ca după trei săptămâni de ghips și alte trei săptămâni de repaus drumul spre vindecare pare asigurat. Pe lângă efectele fizice, au apărut și au rămas încă fără răspuns mai multe întrebări: Cum de s-a întâmplat, puteam sa fac ceva sa evit accidentul? Ce pot face sa ma asigur pe viitor ca asa ceva nu se va mai întâmpla? Este timpul ca mersul cu pasager sa devina istorie pentru mine? Merita aceasta pasiune riscul la care te expune?

Acum, la aproape 6 săptămâni de la accident, încă simt umbra trista cauzată de accident cum acoperă fiecare gând legat de revenirea pe motocicleta sau bucuria cu care urmăresc fiecare motocicleta care trece pe strada. Pe de alta parte, simt de asemenea ca amintirea accidentului se transforma în lecție de viata din care voi învăța sa fiu mai prudent, mai atent, mai defensiv atunci când sunt pe motocicletă.

 

Închei prin a spune ca răspunsul la întrebarea dacă voi mai merge cu motocicleta este DA, dar probabil nu va mai fi niciodată la fel cum a fost înainte de accident.

Asfalt uscat și atenție la drum! ;)

IMG_20190426_144651.jpg

Edited by bebi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa este dupa accident. Iti garantez ca pe final de vara, dupa recuperarea aferenta si cateva sute/mii de km anul acesta, vei uita complet de patanie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, bebi said:

Cum de s-a întâmplat, puteam sa fac ceva sa evit accidentul? Ce pot face sa ma asigur pe viitor ca asa ceva nu se va mai întâmpla?

 

10 minutes ago, bebi said:

Admiram peisajul cu o satisfacție și plăcere deosebită, când, fără să se anunțe, a apărut din senin o curba lejera la stânga. Drumul urma deja ușor curba la stânga, iar eu, cel mai probabil încă admiram peisajul. 

 

Mi se pare evidentă legătura. Când mergi cu motocicleta nu admiri peisajul. Stai cu ochii pe drum. Dacă vrei să admiri, te oprești, bei un suc, faci o poză, te bucuri de moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bine zicea acum ceva vreme un user de pe-aici (Jagi parca): peisajele le admiri din mers cand esti in masina. Ideea e ca pe moto, o mare parte din concentrare ar trebui sa fie la drum. Daca treci printr-o zona care iti place si vrei sa admiri, tragi pe dreapta, faci cateva poze si aia e. Vad ca intre timp a scris si PzKpfW cam acelasi lucru.

Edited by danutu_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanatate, in primul rand! Pare rau, si de voi ,si de motoreta, chiar urmarisem postarea ta, cand ti-ai luat o.

Legat de motive, ti-ai raspuns singur. Curba aia lejera, n-a venit neanuntata, si nici din senin....cum ai spus si tu, erai total neatent. Aia e, se mai intampla. Lectie. Si bine ca nu s-a intamplat mai rau, daca era de stanga, si dadeai pe contrasens, masini, etc.

Lasa, aia e, sanatate multa, recuperare usoara, fierul se repara, si lectie invatata....pe pielea ta din pacate. Si al pasagerei...din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cand eram cu supersportul nu vedeam niciun peisaj. 🤩 Cand am lasat-o mai usor ma si miram ce frumos e pe acolo si ma intrebam unde ma uitam.

 

Accidente se intampla. Asa poti sa uiti sa te asiguri cand treci strada si sa o patesti.

 

Timpul trece si uiti. Toti cei care se urca pe o motocicleta isi asuma anumite riscuri, inclusiv pasagerul.

Edited by wawessh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare tampenie ce a spus user-ul. Sunt curios daca ar mai fi de aceeasi parere dupa ce s-ar trezi cu un admirator de peisaje venind spre el pe contrasens.

 

Cand esti la volan sau la ghidon esti concentrat la ceea ce se intampla pe drum.  Ca sa nu apara curba din senin.

Cum corcet s-a spus: ai de admirat, de verificat GPS-ul, de raspuns la un telefon, de aranjat ceva la haine, etc  atunci te opresti, rezolvi problema si iti vezi de drum.

Singura deosebire intre auto si moto sunt urmarile pentru sofer/pilot si pasager.

Desi la auto poti corecta mai usor o eroare dar pe de alta parte si la auto pot fi urmari severe.

 

Eu am renuntat si la handsfree-ul din casca. Ca sa fiu atent la drum. Orice clipa de neatentie poate costa scump.

 

@bebi Sanatate si recuperare grabnica.

Daca ai microbul in sange cu siguranta nu vei renunta la motociclit.

Dar cel mai probabil vei schimba modul de pilotare.

Sper ca si pasagera sa revina alaturi de tine pe motor.

 

Si ca sa stai linisit sa stii ca si noi facem tampenii pe doua roti sau patru, doar ca am avut noroc sa scapam: curbe luate de-am pulea cu viteza prea mare sau incadrare gresita, distanta prea mica fata de masina din fata si altele. Multe din astea fiind cauzate uneori de cascat gura in alta parte.

Cu fiecare astfel de eveniment mai invatam cate ceva.

Partea nasoala este ca tu si psagera ati invatat un pic mai dureros, dar pina la urma ati scapat ieftin.

 

Te asteptam cu impresii dupa ce vei fi din nou in sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Silver Arrow said:

Mare tampenie ce a spus user-ul.

 

Care user și de ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Kagemusha a spus:

 

Care user și de ce?

@danutu_m  ''Bine zicea acum ceva vreme un user de pe-aici (Jagi parca): peisajele le admiri din mers cand esti in masina''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te-a prins microbul bine ...o sa te urci iarasi 😊

Dupa mai bine de un an si ceva , abea am inceput sa merg pe scuter si sper pana la sf verii sa merg iarasi pe mobra ...doar sa scap de carjele astea 

Asa ca ...daca-ti place ...o sa mai prinzi ceva din sezonul asta . 

Vorba colegului...sper sa urce alaturi de tine si pasagera .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate era bine sa menționez și faptul că merg cu motocicleta de 9 ani și am strâns peste 35.000 kilometri pe doua roti, fără incidente notabile. În tot acest timp, am strâns o lista lunga de reguli de aplicat atunci când ești pe motocicleta, inclusiv cea care zice ca pe moto ochii se casca la drum, nu la peisaj. Dar se pare ca omul nu este o mașinărie care să urmeze toate regulile fără excepție.

în cazul meu am tras cu ochiul la peisaj un pic prea mult, sau poate chiar am ațipit. Sincer, nu știu exact cum s-a întâmplat, cert este ca am fost luat prin surprindere de acea curba.

Am postat povestea evenimentului în ideea de a indemna motocicliștii începători sau experimentați, sa se tine cat mai aproape de lista proprie de reguli de aur pe care le învață de la alții sau le formează în urma propriilor experiente cu moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Silver Arrow said:

Sper ca si pasagera sa revina alaturi de tine pe motor.

 

Sau mai bine nu ... eu unul consider ca sportul asta trebuie practicat solo. Da, teoria e ca pasagerul stie la ce pericole se expune. Stie pe naiba. Stie abia cand da cu oasele pe jos. Dar noi ar trebui sa stim si fara sa se intample asta ..

 

Nu fac pe desteptul, si mie imi place sa admir peisajul, cel mai bine il admiri de pe moto dar in niciun caz pe portiuni virajate.

 

Apropos de semnatura mea, ghici cine a uitat sa ia o curba si si-a rupt mana admirand un frumos apus de soare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topicul de mai jos e ceva ce trebuie citit si re-citit frecvent de mai multa lume, inclusiv cei plimbati mult pe motor. Punctul 9 din primul post, fie el si un eveniment imaginat, descrie foarte bine o situatie oarecum similara cu ce ai patit tu.. 

 

Nu trebuie sa uitam ca de multe ori pasiunea pentru motociclism si pentru mersul pe motor nu este neaparat impartasita de partener, uneori e doar un compromis depus de sot/sotie pentru a-ti fi alaturi.

 

Mie mi-a fost de-ajuns sentimentul de neputinta si ingrijorare cu privire la siguranta pasagerului atunci cand a trebuit sa sar in viteza o gura de canal descoperita iar logodnica era in spate. Sentimentul ala ce si tu il descrii destul de bine cand ai constientizat urmarile.

 

Si da, nu mai iau pasager, nici nu mai am scarite montate in spate. Asa macar stiu ca daca se intampla ceva, nu am pe constiinta un om de a carui viata sunt altfel direct raspunzator.

Iar daca sunt intrebat de ce, nu mi-e greu sa recunosc ca sunt egoist, chiar daca nu am monopost din fabrica 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De-aia s-a inventat Gopro. Mergi atent la drum si acasa te uiti la filmare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bebi, numarul de km nu cred ca este relevant. Tie ti se par multi 35.000 in 9 ani, altii fac 10.000-15.000 pe an. Crezi ca oasele or a se buleasca selectiv, pentru ca ai km in plus sau in minus? Nu prea... Cum spuneai, regulile alea de aur, ar trebui respectate cu strictete. E de ajuns sa se intample o data ceva....si uite, acum tragi ponoasele.

Hai, baga recuperare, e de bine, repet, scapat relativ usor, din ce spui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Urata intamplare. Din ce am observat cand te ia somnul sau te "fura peisajul" e pericol.

 

Eu eram sa o patesc duminica. Intram in botosani si mi s-a pus o "greutate" pe gene. Chiar ma gandeam in sinea mea: daca apare un neprevazut acum sigur nu reactionez corect.

 

Nu a trecut mult si un idiot mi-a deschis portiera in fata. M-am aruncat pe frana fata o secunda dar brutal (a scartait cauciucul) dupa care am intrat in voblaj. In timp ce motorul vobla exact sentimentele descrise de tine ma cuprindeau. (Mai putin partea cu pasagerul pentru ca nu iau decat foarte rar pasager cu mine). Peste regret si ce ai mai enumerat, la mine a aparut si un fel de resemnare ca "asta e, fac accident. Sper sa nu fie grav". Culmea ca am reusit sa recapat controlul motocicletei inainte sa dau peste bordura.

 

Nu am oprit sa il felicit pe ala. Nici macar nu mi-a trecut prin cap sa fac asta. A urmat o repriza de "puseu de adrenalina" iar drumul spre casa a fost relativ normal, dar plin de intrebari. Dupa ce am bagat motorul in garaj am intrat pe facebook sa aflu de groaznicul accident de la Varfu Dealului despre care am deschis topic. 

Cel mai grav accidentat are cam 50 ani si sigur peste 25-30 de cand merge pe motor.  

 

Sfatul meu acum subiectiv este sa astepti sa ti se cristalizeze gandurile, nu lua decizii pripite. Raspunsurile vor veni ...

Edited by Fiziflash

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 44 minute, Xandros a spus:

 

Sau mai bine nu ... eu unul consider ca sportul asta trebuie practicat solo. Da, teoria e ca pasagerul stie la ce pericole se expune. Stie pe naiba. Stie abia cand da cu oasele pe jos. Dar noi ar trebui sa stim si fara sa se intample asta ..

 

Nu fac pe desteptul, si mie imi place sa admir peisajul, cel mai bine il admiri de pe moto dar in niciun caz pe portiuni virajate.

 

Apropos de semnatura mea, ghici cine a uitat sa ia o curba si si-a rupt mana admirand un frumos apus de soare :D

Daca tu vezi aceasta pasiune ca pe un sport, atunci ar trebui sa te limitezi la circuit. Si evident sa mergi singur.

Dar nu toti vedem motociclismul ca un sport, ci ca o stare de spirit, o bucurie pe care dorim sa o impartasim cu altii. Si atunci mergem cu pasager.

Evident ca trebuie sa fii constient ca pasagerul isi lasa viata in mainile tale si in consecinta sa te comporti responsabil.

Tu stii la ce pericole te expui zburand cu avionul? Nu cred ca pe de-a intregul. Si totusi o faci. Cum facem cu totii.

 

Colegul si pasagera vor decide cum vor proceda in viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Silver Arrow said:

Colegul si pasagera vor decide cum vor proceda in viitor.

Absolut. Mi-am spus doar parerea asa cum fac toti pe aici. Asa cum faci si tu.

 

Ma mir insa ca trebuia sa pun ghilimele la sport. Nu ma dau pe circuit. Dar sunt convins si stiu ca multi se DAU pe strada. Vezi topicul unde se laudau reisarii cu amenzi la peste 200. 

 

Comparatia cu avionul e inutila si aberanta. Cred ca poti mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 05.06.2019 la 15:57, Xandros a spus:

 ... eu unul consider ca sportul asta trebuie practicat solo.

 

Nu sunt de acord cu asta.Cand pleci undeva in weekend sau in concediu, de obicei mergi cu consoarta(exista si cazuri in care aceasta vine separat cu masina, dar care mai e placerea ?)

Sunt de acord ca soarta ei este in mainile tale (dar asta se poate extrapola si la auto).

Si nu e sport (poate doar pe circuit) ci "placere" .

 

In alta ordine de idei, sper sa va vindecati amandoi fizic si psihic si sa strangeti multi km pe motocicleta de acum incolo...

Noutati ?

V-ati inzdravenit ?

Mobra e reparata sau urmeaza ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 05.06.2019 la 16:00, Muretto Grundieg a spus:

De-aia s-a inventat Gopro. Mergi atent la drum si acasa te uiti la filmare :)

vrei sa dai bine pe sticla si fortezi, vezi fata aia de a patit fix asta acum ceva timp.

 

unii spun ca nu ii influenteaza. pe mine unul ma influenta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am făcut cu Fazerul "teste de ambreiaj" pentru verificare manii stângi. Nu am încă mobilitatea refăcuta complet, mai ales pentru degetul arătător care a avut metacarpianul fracturat, dar sunt refăcut suficient pentru o cursa Constanta - București.

Săptămâna ce vine vreau sa bag motorul în service, piesele de schimb fiind deja comandate și livrate, fapt pentru care sâmbăta am în plan un dus la Constanta cu trenul și un întors la București cu motorul.

 

Gata, am adus cu bine motocicleta in Bucuresti. In afara de faptul ca genunchiul si mana stanga vroiau tot timpul cate ceva, plimbarea a fost foarte placuta.

Incercand sa fac economie de manevre de debreiere-ambreiere, mi-am dat seama ca motocicleta asta ar putea foarte bine sa aiba doar 3 viteze (2-4-6), sau cel putin un mod de lucru al cutiei de viteze care sa schimbe cate doua trepte de viteza la fiecare actionare de pedala atunci cand incarcarea este mica. 

Weekend placut! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05.06.2019 at 15:57, Xandros said:

eu unul consider ca sportul asta trebuie practicat solo. Da, teoria e ca pasagerul stie la ce pericole se expune. Stie pe naiba. Stie abia cand da cu oasele pe jos.

In cel mai bun caz, pasagerul isi face o idee la ce se expune in momentul in care are si el (ea?) permis moto si incepe sa inteleaga cu ce se mananca "sportul" asta. Iar din experienta mea (redusa), dupa ce te urci la ghidon nu iti mai vine sa te urci pasager, tocmai pentru ca incepi sa constientizezi diverse - personal mi se pare o lipsa de control prea mare ca sa ma expun. Si asta e o parere de dinainte de a ma urca cu moto in copacii patriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cum suna povestea ai patit exact ce am patit si eu acum multi ani, numai ca atunci eram cu masina. Un drum lung, pornit de dimineata, anticipam cu nerabdare o zona de drum care stiam ca-mi place mult si era super lejera ca trafic: Harsova - Tulcea (culmea, tot in Dobrogea). M-am relaxat atat de mult incat n-am mai fost atent la drum si am iesit in decor. Lectia: oricat de mult iti place un segment anume, nu pierde concentrarea la drum. Adica fix ce ti-or spus cam toti.

Sanatate, spor la reparatii si sa te bucuri de mobra si pe mai departe ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 05.06.2019 la 14:04, PzKpfW a spus:

 

@bebi 

"Cum de s-a întâmplat, puteam sa fac ceva sa evit accidentul? Ce pot face sa ma asigur pe viitor ca asa ceva nu se va mai întâmpla?"

 

Împingeai brutal semighidonul stâng înainte.

În prima fractiune de secundă când ai redevenit conștient că drumul o ia la stânga. 

Se numește contravirare și salvează vieți.

Edited by September

Share this post


Link to post
Share on other sites

@September: Este vorba de aceeași contravirare pentru evitarea gropilor apărute din senin? Știu ca am fost rău dar am zis sa fiu în ton cu mesajul tău ;).

 

Revenind la subiect, este adevărat ca m-am întrebat dacă nu cumva o încercare de redresare mai puternica/brutala m-ar fi scapăt de accident, cel mai probabil ca nu. Totul a fost prea din scurt iar motocicleta era destul de încărcata, doi pasageri plus bagaje aducând o inerție mărita. Și pentru ca nimic nu poate schimba trecutul, sa ne bucuram de prezent și viitor, de zilele de vara ce au mai rămas și de cați mai mulți kilometri fără incidente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...