Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Probabil ideea era ca daca ai Ev in zonele respective si voiai sa pleci pe undeva cu el (sau sa treci prin acele zone) si nu era deja incarcat... well, bad luck.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ii pui panou solar pe capota. Iar daca ai decapotabila, îți pui panou solar pe cozoroc. 

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

 

Screenshot_2025-06-27-09-57-56-47_444dc4eb74c51ce3b2252e98bbce8321.thumb.jpg.8b91440d6416eb7ea5d1dc7b54eabbc7.jpg

Pentru ca imi place sa fiu o persoana transparenta, aduc in discutie si tema consumului. Daca in perioada calda (+10-15 grade) cosnumul este senzational, undeva la 9-11kWh, iarna este peste 20-22kWh. 

Masina in discutie Skoda Citigo E-iV (sora de sange cu VW e-Up).

Mod de condus: normal spre infipt, clima pe 22-auto, modul de condus pe normal, iarna s-au folosit toate sistemele de incalzire (habitaclu, scaune, parbriz) + pornirea ocazionala din aplicatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Jebelu

 

 

Ce nu pricep fanii ev si asa zisii ecologisti este faptul ca, productia fiecarei bucati de ev este mult, mult mai nociva decat productia unei termica, poluarea prin productia ev-ului fiind in regim "prepay" adica inainte de utilizare. De fapt prin productia ev, ne grabim sa poluam grav, ce a mai ramas nepoluat. Asa ca, ganditi-va de 2 ori inainte de a cumpara un ev. Nu avea cum sa nu iasa la suprafata realitatea ev. Era doar o chestiune de timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, si s-a mai discutat. Productia e mai poluanta, dar dupa aproximativ 60-70.000 km rulati, suma poluarii (productie plus consumul) se echilibreaza. Iar la sfarsitul vietii, o masina electrica va fi mult mai ecologica decat una pe benzina.

 

De exemplu, acum masina mea se incarca de la panourile de pe casa. Si, oricum, productia pe fotovoltaice a crescut enorm si va mai creste, astfel incat electricitatea devine din ce in ce mai nepoluanta.

 

 

Si, pe langa asta, mai e si feelingul de liniste pe care ti-l da o masina electrica, mai ales in traficul urban. Acolo unde la majoritatea diesel-urilor simti constant vibratii de la motor, la benzinare cam la fel dar in proportie mai mica, la electrice e liniste. Mie unul imi place chestia asta.

 

In consecinta, de-abia astept sa reinceapa programul Rabla. Renunt la ultima benzinara din familie, aia ce era pentru drumuri lungi, si trec total pe electrica cu autonomie 450+ km. Inclusiv tractarea remorcii la munte, la enduro, se va realiza tot electric.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suma poluarii este : productie , durata viata , reciclare . 

Astea electrice , inca au o problema grava in privinta reciclarii . 

...nu-i frumos sa umblam cu jumatati de masura 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Am iesit azi la o mica plimbare cu Guzzi,stand la semafoare,savuram vibratiile domoale ale V-ului din dotare si odata ma lovit un gand negru .....daca ar fi fost electrica...adio savoare...

Dupa aia am fost la benzinarie....vine frigul,tre sa stea cu "burta"plina ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcatul Teslei la priza de 16A e noaptea mintii. AI nevoie de 2-3 zile ca sa o incarci. EU in continuare consider ca orice EV cu bateria mai mare de 30kwh nu isi are rostul. Sa te limitezi cu incarcarea doar la statii e un mare no-no in opinia mea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă e topic de iarnă, să ne imaginăm că un cetățean rău intenționat, încălțat cu cizme de cauciuc și înarmat cu un clește de

electrician, cu mânere izolate, taie firul de care se tot împedică.

Dacă e vineri seara rezultă... Românii au talent. Dacă e sâmbătă = se ratează Dallas sau ce rulează acum.

Păi, dreptu-i?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Ovidiu M a spus:

Incarcatul Teslei la priza de 16A e noaptea mintii. AI nevoie de 2-3 zile ca sa o incarci. EU in continuare consider ca orice EV cu bateria mai mare de 30kwh nu isi are rostul. Sa te limitezi cu incarcarea doar la statii e un mare no-no in opinia mea. 

De ce? Cred ca nu calculezi tu bine.

 

Daca incarci cu 16A bagi 3,7kwh in masina intr-o ora. Dat fiind ca o Tesla model 3 are un consum mediu de 15kwh/100km, asta inseamna ca tu bagi 45 kwh in doar 12 ore.

Adica vii seara la 8, bagi masina la incarcat, si dimineata la 8 ai incarcat-o pentru inca 300km autonomie.

Uberist sa fii si nu cred ca faci 300 km pe zi.....

 

 

Acum 44 minute, Muretto Grundieg a spus:

Dacă e topic de iarnă, să ne imaginăm că un cetățean rău intenționat,....

 

Eu de 3 ani jumatate o incarc asa. niciodata nu am avut nicio problema cu trecatorii de pe strada. Si, cu un incarcator de doar 10A, reusesc sa bag autonomie de 200km in aprox 13 ore.

 

 

 

 

WhatsApp Image 2025-10-05 at 20.25.02_24411a87.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, mircea.cazachevici a spus:

De ce? Cred ca nu calculezi tu bine.

 

Daca incarci cu 16A bagi 3,7kwh in masina intr-o ora. Dat fiind ca o Tesla model 3 are un consum mediu de 15kwh/100km, asta inseamna ca tu bagi 45 kwh in doar 12 ore.

Adica vii seara la 8, bagi masina la incarcat, si dimineata la 8 ai incarcat-o pentru inca 300km autonomie.

Uberist sa fii si nu cred ca faci 300 km pe zi.....

 

 

Eu de 3 ani jumatate o incarc asa. niciodata nu am avut nicio problema cu trecatorii de pe strada. Si, cu un incarcator de doar 10A, reusesc sa bag autonomie de 200km in aprox 13 ore.

 

 

 

 

WhatsApp Image 2025-10-05 at 20.25.02_24411a87.jpg

 

Si eu incarc la 10A. Eu ma refer la incarcare full, nu partiala. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata minunat domeniul public sa vezi sarmele intinse pana la alea...

Pe ala ca sta la etaj in bloc il mai intelegi, dar pe @mircea.cazachevici care ne arata ca are curte, dar nu o baga inauntru si prefera sa atarne matzocaria peste gard, nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacia testeaza o masina de buget: Dacia Hipster.

Vedem ce priza are la public (cica se lanseaza in 2026 si o sa fie mult mai ieftinache decat Springul):

 

https://www.dacia.ro/gama-concept-cars/hipster-concept.html

 

 

Parca mi-ar surade si mie una d-asta, cand ma gandesc ca masina mea ia lejer 12L/100km in oras (merg cu ea cand am de carat sau cand e vremea ca astazi)

Hipsterul are doar 3 metri lungime, ceea ce e super in Bucurestiul aglomerat (si la parcat).  Nu prea stiu cat are autonomia, dar banuiesc ca nu prea mult, probabil sub Spring...

Editat de Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la Hipster, nu e inca data autonomia, dar e precizat ca ar fi gandita sa fie incarcata de 2 ori pe saptamana. Ma astept sa nu depaseasca 120-130 km cu o incarcare. De altfel, si la noua Dacia Spring se pare ca vor pune doua motoare mai mari, 70 si 100 cai, dar vor scadea bateria de la 27kwh la 24kwh. 

 

 

Acum 1 oră, Keyser Söze a spus:

dar pe @mircea.cazachevici care ne arata ca are curte, dar nu o baga inauntru si prefera sa atarne matzocaria peste gard, nu.

 

Strada e privata, din aia cu bariera auto in capat, nu domeniu public. Curtea mea e de aproape 4m lungime, adica daca bag masina nu se mai inchide poarta. Si portiunea pe care sta masina mea e, de fapt, donatia mea la strada de servitute (am lasat 3m latime din terenul meu sa se faca strada). Asa ca singurii indreptatiti sa se planga sunt vecinii, iar ei isi lasa masinile tot in fata portilor proprii.

 

Vecinul cu Tesla la bloc e pe aceeasi strada privata.... deci tot doar pe vecini ii deranjeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îmi aduc aminte de poza cu Spring când lumea încă nu o văzuse în realitate, pictaseră dungile parcării ca să pară mare cât Prafster.... asta a ajutat mult la precomandă.

Referitor la sârme..  ar trebui măsurată tensiunea la contor și cea care mai rămâne la ștecherul încărcătorului, să-ți dai seama cam cât % se pierde pe prelungitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...