TheHuskyCrobats Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 Nu vorbesc despre impunere sau cum spui tu "asta cere piata". Vorbesc despre unele din ideile de mai sus, in care useri tanjesc dupa o regularizare mai putin stricta, mai laxa, dar care totusi amendeaza orice este sub normele europene actuale (macar din punct de vedere al sigurantei). Suntem in top 3 tari cu cel mai mare numar de accidente rutiere din europa, in top 3 tari cu cea mai mare mortalitate din accidente rutiere si totusi ne uitam prin gard la estici unde este o adevarata jale pe drum. Nici nu vreau sa ma gandesc la cum ar fi aratat statisticile fara regulamentele actuale, daca am avea inca masini noi cu norme E1-2. Drumul de intoarcere din ultimul concediu a fost greu, de la Gura Humorului la Bucuresti plin be bizoni care voiau sa ajunga cu 10 minute inaintea tuturor, depasiri in curbe, peste linia continua, te impingeau pe camp daca era posibil, sincer nu ma mira nicicum accidentele mortale. Am vazut in 7 ore mai multe triplari decat in ultimii 5 ani adunati, este absolut incredibil cati sinucigasi si scelerati au carnet de conducere. A fost o deosebire de la cer la pamant calatoria Pitesti - Brasov - Gura Humorului vs Gura Humorului - Bucuresti. Nu am fost in India niciodata, insa exact asa am impresia ca ar fi acolo, din auzite. Ca pe E85 .... Am facut 450km in 7 ore si nu din cauza vitezei sau aglomeratiei, ci din cauza accidentelor, lipsei de respect a participantilor la trafic, a mitocaniei si a lisei totale de respect pentru reguli/trafic/etc. Si cu toate astea, sunt persoane care vor reguli mai putin stricte, sincer mi se pare uimitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 Deja intrăm în discuții complicate. Mașina electrică nouă pe care și-o permite românul cu venit mediu este Spring subvenționat, care e un cosciug pe roți, de folosit în principal în oraș sau la o navetă scurtă, accesibil celor care locuiesc la casă sau în blocuri noi, cu facilități de încărcare. Dacă se vrea o înlocuire semnificativă a parcului auto, cu efecte clare asupra reducerii poluării, ar trebui ca marea majoritate a posesorilor de autovehicule cu motoare cu ardere internă să le înlocuiască cu electrice, ceea ce e aproape imposibil în România, având în vedere puterea de cumpărare. Iar infrastructura va trebui astfel dezvoltată încât să beneficieze de ea și cei care locuiesc în blocurile alea comuniste cu zece etaje și 50 de apartamente. Eu unul nu mi-aș permite o mașină elecrică decentă și nu-s chiar ultimul sărăntoc, iar Spring nu aș cumpăra în ruptul capului, că tot spuneai de mortalitatea pe drumurile patriei. Dacă mi-ar intra un viteaz cu SUV pe contrasens și s-ar propti în Spring-ul meu, nu cred că aș scăpa cu viață. Părerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus: Nu vorbesc despre impunere sau cum spui tu "asta cere piata". Vorbesc despre unele din ideile de mai sus, in care useri tanjesc dupa o regularizare mai putin stricta, mai laxa, dar care totusi amendeaza orice este sub normele europene actuale (macar din punct de vedere al sigurantei). Suntem in top 3 tari cu cel mai mare numar de accidente rutiere din europa, in top 3 tari cu cea mai mare mortalitate din accidente rutiere si totusi ne uitam prin gard la estici unde este o adevarata jale pe drum. Nici nu vreau sa ma gandesc la cum ar fi aratat statisticile fara regulamentele actuale, daca am avea inca masini noi cu norme E1-2. Drumul de intoarcere din ultimul concediu a fost greu, de la Gura Humorului la Bucuresti plin be bizoni care voiau sa ajunga cu 10 minute inaintea tuturor, depasiri in curbe, peste linia continua, te impingeau pe camp daca era posibil, sincer nu ma mira nicicum accidentele mortale. Am vazut in 7 ore mai multe triplari decat in ultimii 5 ani adunati, este absolut incredibil cati sinucigasi si scelerati au carnet de conducere. A fost o deosebire de la cer la pamant calatoria Pitesti - Brasov - Gura Humorului vs Gura Humorului - Bucuresti. Nu am fost in India niciodata, insa exact asa am impresia ca ar fi acolo, din auzite. Ca pe E85 .... Am facut 450km in 7 ore si nu din cauza vitezei sau aglomeratiei, ci din cauza accidentelor, lipsei de respect a participantilor la trafic, a mitocaniei si a lisei totale de respect pentru reguli/trafic/etc. Si cu toate astea, sunt persoane care vor reguli mai putin stricte, sincer mi se pare uimitor. man. am zis cu totul altceva. vorbeam de norme eur si baterii si de viitorul "Electric". in Tr in realitate( Georgia nu mia zic) nu se vede nimic ca in poza. nu discutam de condus si de meltenismul de aici. in acest moment ne agitam ca sprayul, noi, europenii si in afara de scaderea drastica a nivelului de trai nu se intampla nimic. Acum 4 ore, sasesase a spus: In esenta nu este deloc rau ca se stabilesc niste standarde anume, care trebuie respectate. Pana la urma, multe din ceea ce obliga UE au ca scop cresterea nivelului de trai, si imbunatatirea calitati vietii. Vezi standardele de siguranta. Pe partea de poluare s-a incercat acordul de la Paris, dar astea toate sunt manevre PR. Tariile care abia acuma au parte de crestere economica, nu vor adera niciodata la reglementari de genu, deorece sunt extrem de costisitoare. Se merge pe principiu, voi v-ati imbogatit grav poluand planeta pana in acest stadiu, noi de ce sa suferim din cauza asta? Iar asta dpmdv este un argument valid. Pe de alta parte, natiuniile bogate, ar trebui sa caute sa reduca aceasta poluare, pentru a asigura un minim de echilibru mondial. Poluarea nu va scadea, asta este clar. pai asta am zis.unii incearca(si noi platim pretul grav de tot), pe altii nu i intereseaza deloc si isi vad bine merci de viata. pesemne ca pe forum sunteti numai bogatani care nu depindeti de un salariu (fix, in ron) si care se topeste(salariul) ca ghetarii vara in acest caz nu vi se aplica ce povestim noi, sarantocii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 Acum 1 oră, Doctor X a spus: Deja intrăm în discuții complicate. Mașina electrică nouă pe care și-o permite românul cu venit mediu este Spring subvenționat, care e un cosciug pe roți, de folosit în principal în oraș sau la o navetă scurtă, accesibil celor care locuiesc la casă sau în blocuri noi, cu facilități de încărcare. Dacă se vrea o înlocuire semnificativă a parcului auto, cu efecte clare asupra reducerii poluării, ar trebui ca marea majoritate a posesorilor de autovehicule cu motoare cu ardere internă să le înlocuiască cu electrice, ceea ce e aproape imposibil în România, având în vedere puterea de cumpărare. Iar infrastructura va trebui astfel dezvoltată încât să beneficieze de ea și cei care locuiesc în blocurile alea comuniste cu zece etaje și 50 de apartamente. Eu unul nu mi-aș permite o mașină elecrică decentă și nu-s chiar ultimul sărăntoc, iar Spring nu aș cumpăra în ruptul capului, că tot spuneai de mortalitatea pe drumurile patriei. Dacă mi-ar intra un viteaz cu SUV pe contrasens și s-ar propti în Spring-ul meu, nu cred că aș scăpa cu viață. Părerea mea... Pui problema ca si cum se doreste schimbare parcului de masini ieri. Ca intotdeauna, preturile tehnologilor noi vor scadea pe masura ce concurenta va creste (asta daca nu avem un raboi mondial, eventual nuclear, daca scapam de recesiune, etc, etc) Acum pare imposibil in Romania, exact cum acum 2 ani nu credeam ca o sa vad avantul acesta patriotic de achizitionare a Springurilor de aproape oricine. Infrastructura se va dezvolta intr-un fel sau altul iar nevoia nevoia te invata sa gasesti compromisuri. cred ca va fi, ca intotdeauna mai dificil de implementat. Prin peregrinarile mele am trait o luna intr-un oras din Uzbekistan, Karsi, un oras cu o vechime de doua ori mai mare ca Bucurestiul. In blocurile comuniste (fosta URSS) nu a existat apa curenta insa la un moment dat au avut niste fonduri si au adus apa. Cum? Retele externe nu ingropate. Erau niste incarligaturi de conducte printre blocuri de iti faceau parul maciuca. Deci daca se vrea, se poate, solutii se gasesc. Mi se pare ca ne agitam de pomana pentru un viitor incert din toate punctele de vedere. Eu am avut posibilitatea sa schimb masina si am fost optimist, inca sunt, crezand ca este posibil sa se modifice lucrurile in bine - din punt de vedere al masinilor electrice. Pana acum nu m-am inselat. Incarcatoare apar ca ciupercile dupa ploaie, modele de masini apar la fel de des, deocamdata e ok. Vad ca se scandalizeaza media cum ca media le-a dat la oase celor cu masini electrice prin noua ordonanta, iar unii pe aici isi freaca mainile de bucurie. Domnilor, ati citit ordonanta aceea? Sau macar pe cea veche? macar pe diagonala? S-a micsorat plafonul de la 300kW/luna la 250kW/luna. Dar se ia ca baza de pornire tot 2021. Deci daca in 2021 aveai consum sub 250kW/luna, in iarna asta pana in martie 2023 tot 0.68 lei/kW vei plati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 (editat) Acum 20 minute, foxbat a spus: pai asta am zis.unii incearca(si noi platim pretul grav de tot), pe altii nu i intereseaza deloc si isi vad bine merci de viata. daca tu ai vazut ca turcii si georgienii isi vad bine mersi de viata posibil sa ai nevoie de o vizita la oftalmolog, ai dat exemplul gresit media salariilor e in momental asta la jumatate in turcia fata de romania, si din pacate se vede e jale, lumea tine capul la cutie si asteapta zile mai bune Editat Septembrie 9, 2022 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 (editat) Acum 29 minute, foxbat a spus: in Tr in realitate( Georgia nu mia zic) nu se vede nimic ca in poza. nu discutam de condus si de meltenismul de aici. Acum nu stiu ce asteptari ai, insa incarcatoarele electrice nu sunt ca si benzinariile (sau cel putin nu asa de mari). Sunt niste frigidere sau chiar mai mici puse la distanta unul de celalalt in diverse locatii in functie de traficul de acolo. Daca nu ai nevoie de ele, nu le vezi. iti garantez ca cele din aplicatia plugShare de unde iti pun eu pozele sunt reale si verificate de utilizatori, altfel sunt semnalizate ca atare. In Giurgiu sunt 5 statii functionale, inca 3 urmeaza sa fie puse in functiune de Primaria Giurgiu. Doar 1 AC restul fiind statii rapide. Stii unde sunt? Editat Septembrie 9, 2022 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 (editat) @foxbat Inca ceva, o masina electrica are update-uri de harta destul de dese, a mea deocamdata are cam 2 pe an. Insa se updateaza si incarcatoarele, asa ca poti sti oricand unde este cel mai apropiat incarcator. La fel ca orice masina care are navigatie si iti arata statiile de benzina/motorina. Nu trebuie sa le cauti ca un bezmetic, apesi pe ecran odata si gata. Editat Septembrie 9, 2022 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 cu regret ma retrag din discutie, in mod cer nu am reusit sa transmit mesajul dorit. tarile din zona (care evindent ca au situatiile economice cunoscute) nu se preocupa si nu se supun "dictaturii UE", parcul lor auto fiind departe ( in trecut). deci viitor ala electric e departe. noi suntem obligati sa cumparam rahaturi de masini ( motoare mici,turbate, electrice si hibride). deci avem (inca) bani (nu toti:) Acum 2 minute, TheHuskyCrobats a spus: @foxbat Inca ceva, o masina electrica are update-uri de harta destul de dese, a mea deocamdata are cam 2 pe an. Insa se updateaza si incarcatoarele, asa ca poti sti oricand unde este cel mai apropiat incarcator. La fel ca orice masina care are navigatie si iti arata statiile de benzina/motorina. Nu trebuie sa le cauti ca un bezmetic, apesi pe ecran odata si gata. am amici cu electrice care erau super entuziasti. acum sunt super suparati, nimic din ce li s a promis nu se intampla. (partea cea mai nasoala e aia cu pretul / 100km si cu disponibiltatea statiilor de incarcare). sunt si cativa norocosi care au pastra si masina "veche" si au cum sa se descurce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 Eu am înţeles (cred că) exact ce a zis Foxu`, nu am detectat syntax error. E adevărat, suntem fraierii care ne agităm degeaba şi ne sacrificăm pentru încălzirea globală care se prea poate să fie un hoax. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 (editat) Mi-ar parea bine sa dezvolti, ce anume a mers/merge rau. Sper ca discutiile nu au fost la fel de laconice ca afirmatia ta de mai sus. Ce anume "li s-a promis"? Cine le-a promis? Ce e rau la pretul pe 100km? Ce s-a promis si de catre cine ceva in legatura cu disponibilitatea statiilor de incarcare? De ce sunt asteptari de ganul acesta, "domnule daca intr-un an nu s-a reusit crearea a 38000 de puncte de incarcare in Romania, totul este o farsa", etc? Nu totul se intampla la un click distanta cum ne este idus acum de catre geniile din tehnologie. Oferta vine pe masura cererii. Cine te tine sa nu iti faci o statie de incarcare cu 20 posturi? Aaaaa, cererea mica ... Pai asta spun si investitorii. Sunt convins ca pe masura cresterii cererii va creste si oferta. Stai sa vezi cand se inmultesc cu adevarat masinile cum va fi. Eu va spun sincer, am avut intentia sa fac o mica ferma de panouri solare (aproximativ 100kWh si sa instalez in plus o statie rapida), e teren la mine in zona din belsug si romanul e lenes, e tot o parloaga. La momentul respectiv am avut banii necesari. Insa dupa ce am discutat planul de afaceri cu cineva mai priceput, mi-a iesit ca trebuia sa am vanzare de cel putin 300kW/zi ca sa pot recupera investitia in 5 ani. calculul fusese facut in cel mai rau caz posibil, cand ferma nu producea nimic si cei 300kW/zi erau luati din retea. La momentul respectiv puteam vinde curentul cu 2-2.5lei din care doar 0.9 lei imi ramaneau mie restul se duceu pe altele. Am renuntat din cauza cererii mici, zona nu e de tranzit. Si pentru ca am fost acuzat voalat ca bag in ele, uite oferta statiei de la furnizor, fara nici un ajutor de la stat. Editat Septembrie 9, 2022 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 Acum 1 oră, foxbat a spus: cu regret ma retrag din discutie, in mod cer nu am reusit sa transmit mesajul dorit. tarile din zona (care evindent ca au situatiile economice cunoscute) nu se preocupa si nu se supun "dictaturii UE", parcul lor auto fiind departe ( in trecut). deci viitor ala electric e departe. noi suntem obligati sa cumparam rahaturi de masini ( motoare mici,turbate, electrice si hibride). deci avem (inca) bani (nu toti:) am amici cu electrice care erau super entuziasti. acum sunt super suparati, nimic din ce li s a promis nu se intampla. (partea cea mai nasoala e aia cu pretul / 100km si cu disponibiltatea statiilor de incarcare). sunt si cativa norocosi care au pastra si masina "veche" si au cum sa se descurce. Salutare Foxule! Am un prieten care si-a luat o Tesla. A facut o tura de vreo 5000 Km prin Europa. A mers usor, inclusiv in RO. O alimentare la Sibiu, una la Arad sau TM, nu mai tin minte , si apoi dupa ce a iesit din tara nu au fost fara probleme. Are o aplicatie de la Tesla care iti spune unde si cand sa alimentezi, cu ce vuteza sa mergi, si chiar te programeaza la statia de incarcare Tesla. La intoarcere a fost mai problematic, dar nu din caua statiilor de incarcare ci din cauza utilizatorilor romani: lasa masina la incarcat, ea se incarca in 1-2-3 ore si apoi tine statia de incarcare blocata pana are el chef sa se intoarca. Nu mai zoc de blocarea statiilor de pe la 7 seara pana dimineata. Ca doar nu o sa se scoale romanul si faca loc si altuia. Situatie rezolvata rapid in occident prin taxarea cu 1 €/min la blocarea statiei de incarcare. Nu vad o problema grava la momentul actual folosirea masinilor cu acumulatori. Este functionala solutia, dar daca va creste numarul de masini va deveni o problema. Ceea ce mi se pare gresit este ca ne bucuram in Europa de aer curat cu masini electrice, facand fum la altii in curte ca sa producem curentul electric, si facem prapad total ca sa producem bateriile electrice (inclusiv extractia de litiu). Este evident ca este doar o chestiune de timp pana ne va afecta si pe noi poluarea. Dupa parerea mea varianta cu pile de combustie si combustibil borax hidrogenat era mai buna. Si aici se pune problema poluarii la producerea de hidrogen, dar macar infrastructura de distributie nu difera fata de cea actuala cu carburanti pe baza de hidrocarbura. Nu trebuie sa mai construim statii de transformare si alimentare, sa tragem milioane de km de cablu electric, fabricat din cupru, etc. Dar evident ca este o parere pesronala. Daca varianta cu acumulatori produce cascaval mai mult decat cea cu pile de combustie, este clar care solutie va fi aprobata de catre ''investitori''. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 Acum 1 oră, TheHuskyCrobats a spus: S-a micsorat plafonul de la 300kW/luna la 250kW/luna. Dar se ia ca baza de pornire tot 2021. Deci daca in 2021 aveai consum sub 250kW/luna, in iarna asta pana in martie 2023 tot 0.68 lei/kW vei plati. Mie mi se pare ca nu e cam asa. Eu am citit asta in ordonanta: maximum 0,80 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul clienţilor casnici al căror consum mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 a fost între 100,01 - 300 kWh, pentru un consum lunar care este de maximum 255 kWh. Consumul de energie electrică ce depășeste 255KWh /luna se facturează conform prevederilor art.5 alin (1). Deci,daca esti la enel si ai consumat in 2021 sum 300kwh media lunar, ai primii 255 kWh compensati. Atat. Restul, 4,5 lei/kWh. Insa exista Ori and and posibilitatea de a trece la Hidroelectrica. Acolo poti incheia contract fix pe 12 luni cu 0,7 lei/kWh, fara restrictii. Eu asa am facut. Si pana la anul sper sa am deja panourile fotovoltaice pe casa, minim 3kwh, dar poate reusesc un 6kwh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 (editat) Ai dreptate, multumesc pentru corectie. Citisem doar prima parte (acolo ma incadrez ) - consumul meu a fost de 97.6kW/luna Eu sunt la Hidroelectrica de 2 ani aproape: ca si companie sunt o varza totala, facturi aiurea, citiri aiurea, trebuie sa iti faci timp sa studiezi cu atentie facturile). Dar macar e kW ieftin. Editat Septembrie 9, 2022 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Septembrie 9, 2022 Share Postat Septembrie 9, 2022 https://newsweek.ro/auto/proprietarii-de-masini-electrice-care-fac-plinul-acasa-loviti-crunt-de-guvern-1-kwh-si-1111-lei incet, incet, adio subvenții și mocăngisme… vrei sa fii “verde”, plătește Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djebelu' Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Era ceva de asteptat din partea celor de "sus"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Mai nene, nu mai vedeti o singura fata a problemei, aia care va gadila pe voi la orgoliu. Uitati-va pe site-ul ANRE. Intr-adevar, exista un furnizor de electricitate care spune ca el vinde curentul la 11 lei/kwh. Si? Cine se duce la el? Am mai spus, exista si HIdroelectrica, ce inca mai face contracte noi pe 12 luni cu pret fix de 0,7 lei/kwh. Oricine poate alege furnizorul In general, oamenii care au electrica stau la casa, au priza lor. Au posibilitatea de a deveni prosumatori (investesc in fotovoltaice). Si cu asta basta, au reusit sa treaca de criza energiei. Dar voi, ceilalti chibiti care vedeti doar dezavantajele la electrice, care e planul vostru de a trece peste criza? Sa subminati electricele ca nu cumva consumul de energie sa creasca, iar la cerere mai mare sa creasca pretul curentului? Sa nu va loveasca si pe voi, la bloc, pretul de 11 lei/kwh? Sau sa blocati benzinariile pentru o reducere de 5% la pretul benzinei? Update de ultim moment: tocmai a aparut pe site-ul ANRE un nou furnizor, Restart Energy, care vinde curentul cu 16 lei, nu cu 11.. Daca ma duc la ei, imi fac Springul sa consume cat un TIR. Uite,asta nu e OK: https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/romania-si-alte-state-isi-taie-padurile-protejate-pentru-energie-ue-incurajeaza-practica-2077917 Eu, ca si om ce stau la casa, nu sunt neaparat interesat sa pun fotovoltaice, ma pot limita pentru uz casnic si la 250-300kwh/luna, si ma incadrez deocamdata in plafonul "subventiilor" pe care le da statul la energie. Insa, ca si posesor de electrica, ceva imi spune ca consumul va creste. Si atunci ma gandesc sa investesc si in fotovoltaice, sa ma protejez, sa bag si in retea si astfel sa devin un mic producator. Atunci, prin investitia mea mica, un pic din apasarea pe sistemul energetic descreste. Asta e viata, nimic nu iese fara investitii. Dar nu e nici o solutie sa stai degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 hidroelectrica vinde curentul cu 25.3 bani pe kw/h, pret fix, restul pana la 69 de bani sunt taxe de distributie sau ale statului cu atat ti-l vinde atat tie cat si resellerilor gen restart care il trec printr-un offshore si apoi il vand pe piata cu 13 lei dar ei cumpara doar surplusul in timp ce tu poti incheia contract pe 12 luni, si asta din cauza scandalului de acum vreo 6 ani cand vindeau totul traderilor care erau veri cu sefii da, sunt inapoiati (trebuia sa le trimiti prin posta sau email o cerere), nu fac nici un fel de reclama (daca se aboneaza prea multi saraci baietii destepti pierd bani), si acum vreo 2 ani aveau sub 3000 de clienti, dar nu e chiar un secret daca intri pe comparatorul anre ca fapt divers, de la scandalul ala de acum 6 ani ei au majorat pretul cu 25%, adica sub rata inflatiei in acelasi timp benzina a crescut cu 60% si petrolul a crescut cu 115% fiecare face cum crede si citeste ce fituici vrea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus: Mai nene, nu mai vedeti o singura fata a problemei, aia care va gadila pe voi la orgoliu. Nu ma prind de ce o iei asa personal (si nu numai tu) si oricine zice ceva contra gata, e catalogat ca hater. Ai actiuni pe la astia ? Crezi ca se bucura cineva daca te costa pe tine plinul 1000 lei in loc de 10 ? Bine, or fi si hateri d'astia, dar ma indoiesc ca noi alde astia de discutam pe aici intram in categoria respectiva. Dupa mine cel putin bafta sa reusesti sa o incarci moka cu panori and stuff. Si sper ca la un mom dat, ca e electric sau alta tehnologie, chiar sa ajungem sa circulam mai ieftin, mai curat si mai eficient. In mom de fata, mai ales pt o tara ca a nostra, electricul nu e o solutie viabila din n motive. Cum am mai zis de cateva ori, daca intri intr-un sablon da, e ok si poate fi rentabil. Dar pt majoritatea nu este. Ca e vorba de costuri si in loc sa dea 10-20-30k pe un ev prefera sa dea 3-5 pe un sh clasic si de restul de bani baga gaz 5 ani deacu incolo, ca nu se incadreaza nici ca posibilitati nici ca rabdare/chef/nevoi la problema incarcarii, ca pur si simplu nu vor pt ca le place cum suna si se simte un motor clasic ca plm, whatever. Despre asta e vorba. In topicul asta discutam si ne dam cu parerea, plusuri si minusuri and stuff, atat. Nu e topic de ridicat in slavi ev-ul si nici de desfiintat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Acum 19 ore, foxbat a spus: tarile din zona (care evindent ca au situatiile economice cunoscute) nu se preocupa si nu se supun "dictaturii UE", parcul lor auto fiind departe ( in trecut). deci viitor ala electric e departe. https://www.stiridecluj.ro/national/video-foto-cei-din-jur-au-ras-de-ei-dar-acum-nu-dau-un-ban-pe-incalzire-sau-electricitate-blocul-care-isi-produce-singur-energia?fbclid=IwAR1z1WXnHbIT_EY4ANeik38DrFebvez0OQREjuozkoOBaSJ3J2N3y5ekGQM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 (editat) Acum 35 minute, Cap0ne a spus: Bine, or fi si hateri d'astia, dar ma indoiesc ca noi alde astia de discutam pe aici intram in categoria respectiva tu esti asta? nu de alta dar citezi niste hateri care incurca benzina cu motorina (printre altele) La 08.09.2022 la 23:52, Cap0ne a spus: https://autolatest.ro/stiri/tesla-spune-ca-daca-conduci-o-masina-electrica-in-romania-vei-castiga-doar-2-900-lei-in-6-ani-de-utilizare-fata-de-consumul-unui-diesel/?fbclid=IwAR1-grKqhBNdF9LeTmACVzj3XhGwBZNjwwBDn-42oha1wu1dB_AMdzBDv38 astia erau tot aia aparuti acum cateva pagini care au bagat un google translate de la auto motor und sport dar au schimbat toate numerele (bine, cam toate articolele lor par scrise de yoda) la prima vedere pari destul de hater Editat Septembrie 10, 2022 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Nu stiu la ce te referi la chestia cu incurcatul benzinei cu motorina. Si da, sunt hater in ceea ce priveste bagatul pe gat si impusul unor chestii care n-au nico treaba cu realitatea din teren si sunt promovate cu tot felul de pseudo adevaruri supreme, de catre unii pe care ii doare fix in basca de binele nostru si isi vad doar propriile interese (ma refer aici la politica/guvernare/ue etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Nenea Capone, stai linistit ca nu e nimic personal. Eu imi apar alegerea, aduc argumente, atata tot. Recunosc ca eu am adus pe topic denumirea de hater, dar nu se referea la tine. Tu nu esti hater, esti credul (cel putin in ochii mei). Iei o informatie de pe net, care te gadila la orgoliu, nu verifici informatia ci doar o dai mai departe pentru ca ea corespunde ideilor tale. E ca si cum eu as vedea o benzinarie ce practica un pret de lei/litru si sa vin aici sa propovaduiesc ca gata. ati pus-o rau toti cei care va bazati doar pe carburanti fosili. Hateri sunt altii de pe topic. Aia care nu pot veni nici macar cu un link, o idee contra electricelor, ci se bazeaza doar pe misto-uri fine ge "uite, o poza cu o Tesla cu generatorul agatat de spate", sau "uite, o poza cu carbune, combustibil pentru electrice", ha-ha-ha si ha-ha-ha. Asadar, ca sa ne intoarcem la discutii, daca ai vreo idee pentru viitor, alta in afara de a ne baza pe preturile "dictate de sus", cum vad ca se vehiculeaza pe aici, astept cu interes sa mi-o spui. Pana atunci ti-am prezentat planul meu, investitii in fotovoltaice si masini electrice. A, si inca ceva, referitor la "nu am bani decat pentru un SH de 5000 euro si gaz pentru urmatorii 5 ani". Daca stai la bloc, te inteleg perfect, si eu as face la fel. Daca stai la casa, incearca si urmatorul calcul: 3-4000 euro avans, pe urma leasing pe urmatorii 5 ani. Asa e ca gazul pe o luna e cam la aceeasi valoare ca si rata la leasing? Si, cu ocazia asta, iei si masina noua, in loc de SH. Si uite inca o idee. UE ne impinge catre fotovoltaice, care ne aduc cat de cat independenta energetica (celor cu casa, cel putin). Si catre masini electrice, ce pot fi incarcate din productia noastra de curent. Estul ne spune ca e bine sa stam pe gaz, petrol, etc. Eu sunt pro UE. Vad ca sunt foarte multi pe aici anti UE. O fi mai bine dincolo, mai stii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 10, 2022 Admin Share Postat Septembrie 10, 2022 Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus: Daca stai la casa, incearca si urmatorul calcul: 3-4000 euro avans, pe urma leasing pe urmatorii 5 ani. Eu nu mă pricep foarte bine la calcule. Dar stau bine la logică. La o primă strigare tu cu electrică dai mai mulți bani afară din casă decat unul cu o mașină termică. Investești odată bani în achiziția unui ev. Apoi cu alimentarea ei, asigurarea, întreținerea, atâta câtă este. Că te costa puțin momentan curentul este ok, dar tot cost este și puținul ăla. Apoi mai ai și o mașină termică, pentru că nu poți rămâne doar cu ev pentru drumuri lungi sau urgențe. Care are costurile ei știute. Trăgând linie nu-mi dau seama unde este avantajul față de unul cu mașină normală. Ar fi o afacere să mergi doar cu electric, într-adevăr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Avantajul e asa: 1. Am pastrat o masina termica, pentru ca enduro, tractat remorca, drumuri Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-Bistrita. 2. Am luat cea mai ieftina electrica, pentru nevoia de a merge aproximativ 1500-2000 km lunar prin Bucuresti. Treburi zilnice. Am avut si inainte si o masina cu care faceam aceste treburi zilnice, un diesel 1,7, adica 8 litri/100km in Bucuresti. Si intretinerea la un diesel de 15 ani nu e ieftina, crede-ma (2000 lei ambreiaj anul trecut, apoi o bascula, apoi un furtun de inalta presiune la ulei care s-a fisurat, timp pierdut pe la mecanici, etc-etc-etc). Per total, am dat 2000 euro avans la electrica, si as putea plati 1000 lei/luna leasing pe 5 ani (cu casco cu tot inclus). Plus 200 lei curentul. Pe de cealalta parte, daca as fi pastrat diesel-ul, as fi platit 1200 lei numai combustibilul lunar. Reparatiile, care deveneau din ce in ce mai dese, erau bonus. De-asta am spus ca e o idee si un leasing daca ai priza la curte si nevoie zilnica de ceva-ceva kilometri/naveta zilnica. I Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.