Contabil Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 @frigider Sa-ti intre ABS-ul nu-i chiar cea mai placuta senzatie, si nici nu-ti doresti sa-ajungi la activarea lui. De obicei iti intra in primul an, dupa care foarte rar, cu precadere pe nisip, pietris, apa, etc. .... ca inveti unde-i limita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 1 oră în urmă, frigider a spus: nu e vb de motociclist-nemotociclist e vb ca te inveti sa o strangi ca maimuta Cand se activeaza ABS-ul, fara a fi o situatie neprevazuta, inseamna ca ai supraestimat capacitatea de franare a mobrei/masinii. Adica ai comis o greseala de pliotare/conducere. In acest moment ABS-ul te ajuta sa poti controla mobra/masina, mai precis sa ramai pe roti cu mobra sau sa poti controla traiectoria cu masina. Nu mai mult. Daca vei reusi sa opresti in timp(spatiul) util nu mai este treaba ABS-ului. Asadar ABS-ul nu este un sistem care sa fie folosit in mod curent ci doar in situatiile neprevazute cand iti mai ofera o sansa sa scapi intreg. Si inca o diferenta esentiala intre ABS la moto si masina: daca ABS-ul auto iti permite sa poti controla masina in timp ce eviti un obstacol, la moto daca ai un obstacol in fata, ABS-ul te ajuta sa poti reduce la maximum posibil viteza pina in obstacol (spre care te vei duce drept). Daca o sa faci poc sau nu, e o chestiune de bulan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 inca ceva,de obicei cind intra ABS frinarea devine de nota 8-9,chiar 5-6 daca sunt si denivelari care pacalesc putin sistemul Asa ca Abs e foarte bun,sa fie acolo,dar sa stim merge fara el. Initiatorului topicului-felicitari pt sinceritate,daca ai fonduri destule ia un curs de perfectionare;poate si un weekend de enduro ar fi instructiv si distractiv;daca nu,trebuie sa mai studiezi ,si carti cum am zis,dar si diverse materiale video care sigur sunt semnalate pe aici (twist on the wrist,si altele).Daca tot ai ceva timp acum,macar sa il folosesti optim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 Acum 2 ore, Contabil a spus: @frigider Sa-ti intre ABS-ul nu-i chiar cea mai placuta senzatie, si nici nu-ti doresti sa-ajungi la activarea lui. De obicei iti intra in primul an, dupa care foarte rar, cu precadere pe nisip, pietris, apa, etc. .... ca inveti unde-i limita. AM testat de curiozitate ABS pe o Aficana, cand am fost acum ceva vreme la un ride test. Pe spate mi-a fost usor, eram obisnuit sa blochez spatle pe macadam. Dar pe fata a trebuit sa ma lupt cu mine insumi ca sa intre ABS, pur si simplu nu ma lasa cnstienta sa ma infig blana cu mana-n frana. Si eram la un 50 la ora, ca am zis sa nu dau mobra pe jos daca e ceva. Apoi acelasi teste pe macadam cu T7 le unui prieten. Pe fata cand intra zici ca ti s-au spart rulmentii de jug. Iar pe spate e imposibil de mers cu ABS, nu se mai opreste atelajul niciodata! Se duuuuce pe ABS de zici ca ajungi la Pitesti cu ea asa. Probabil ca m-as putea obisnui pe asfalt, dar n-as umbla cu spatele activ pe macadam in veci. Acum 1 oră, Silver Arrow a spus: Cand se activeaza ABS-ul, fara a fi o situatie neprevazuta, inseamna ca ai supraestimat capacitatea de franare a mobrei/masinii. Adica ai comis o greseala de pliotare/conducere. In acest moment ABS-ul te ajuta sa poti controla mobra/masina, mai precis sa ramai pe roti cu mobra sau sa poti controla traiectoria cu masina. Nu mai mult. Daca vei reusi sa opresti in timp(spatiul) util nu mai este treaba ABS-ului. Asadar ABS-ul nu este un sistem care sa fie folosit in mod curent ci doar in situatiile neprevazute cand iti mai ofera o sansa sa scapi intreg. Si inca o diferenta esentiala intre ABS la moto si masina: daca ABS-ul auto iti permite sa poti controla masina in timp ce eviti un obstacol, la moto daca ai un obstacol in fata, ABS-ul te ajuta sa poti reduce la maximum posibil viteza pina in obstacol (spre care te vei duce drept). Daca o sa faci poc sau nu, e o chestiune de bulan. Corect, daca iti intra ABS des, inseamna ca habar-ai sa conduci! Bunica-miu, mecanic de curse prin '30 si apoi sofer la Transcom zeci de ani, zicea ca cel mai bun sofer e ala care foloseste frana doar ca sa incetineasca usor in mers sau sa opreasca incetisor cand a ajuns la destinatie. SI ca ideal e sa nu folosesti niciodata frana, ci numai frana de motor, aia usoara, fara retrogradare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 Acum 20 minute, Speedy.K a spus: Apoi acelasi teste pe macadam cu T7 le unui prieten. Pe fata cand intra zici ca ti s-au spart rulmentii de jug. Iar pe spate e imposibil de mers cu ABS, nu se mai opreste atelajul niciodata! Se duuuuce pe ABS de zici ca ajungi la Pitesti cu ea asa. Probabil ca m-as putea obisnui pe asfalt, dar n-as umbla cu spatele activ pe macadam in veci. Eu presupuneam că pt off exista buton de OFF pt abs. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 Chiar acum, frigider a spus: Eu presupuneam că pt off exista buton de OFF pt abs. Da, ma, normal, dar am testat si eu toate variantele sa vad cum e. De exemplu la Tuareg, parca, nu poti dezactiva decat spatele. Fata ramane chiar daca esti afara de pe asfalt. Si face ca toate visele si nu franeaza de nicio culoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 Acum 2 ore, Contabil a spus: @frigider Sa-ti intre ABS-ul nu-i chiar cea mai placuta senzatie, si nici nu-ti doresti sa-ajungi la activarea lui. De obicei iti intra in primul an, dupa care foarte rar, cu precadere pe nisip, pietris, apa, etc. .... ca inveti unde-i limita. La mașină se simte groaznic apoi la moto nici nu mi imaginez cum se simte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Aprilie 12, 2022 Share Postat Aprilie 12, 2022 Este o senzatie mai mult decit aiurea ..... dar, se intimpla doar atunci cind ai pierde aderenta. Pe mine m-a lasat sa evit in 3m masina din fata, cu toate ca eram fix pe centrul ei ..... si cu capul in nori, iar aia oprise. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Aprilie 13, 2022 Share Postat Aprilie 13, 2022 (editat) Am vazut ca s-a tot vorbit de diverse pe aici - ABS, frana fata, etc etc....daaar nu s-a vorbit despre: 1. Controlul ambreiajului - La manevrele precum cea din video - ar cam trebui tras/controlat sa fie in zona aia de frictiune 2. Control acceleratie - usor, gingas, lin. 3. Pozitie mana pe acceleratie si maneta de frana - nu se tine mana ca pe maciuca, ci se tine ca pe racheta de tenis, cumva la un usor unghi si nu perpendicular pe manson. Plus 1-2 degete sa acopere maneta de frana in permanenta. E "mai dificil" si oboseste mana dar ajuta in 99% din situatii. Cu permisiunea voastra pot si arata in pozici: 4. Privirea sus, stanga - dreapta - fata - spate. Aia e, din pacate trebuie beliti ochii ca sunt obstacole peste tot. 5. Intrarea in curba franand deja usor - dar despre asta deja s-a discutat. Toate astea 4 ar trebui sa se intample pana sa se ajunga la franarea aia "de panica" pentru a se evita astfel de situatii. si in rest din nou, recuperare usoara! Editat Aprilie 13, 2022 de SenorPink Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 14, 2022 Share Postat Aprilie 14, 2022 La 11.04.2022 la 23:35, patrick1 a spus: ABS-ul functioneaza de la o anumita viteza in sus, la viteze mici nu intra ca altfel nu te-ai mai opri. Unele motociclete chiar iti semnalizeaza asta prin aprinderea becului de ABS sub o anumita viteza. (CMX500 e un exemplu de moto care face asa) Daca a scartait cauciucul nu inseamna ca ABS-ul nu a functionat, e perfect normal sa scartie pe ultima perioada a franarii. Filmuletul asta zic eu ca e o dovada buna ca nici in cazul accidentului initiatorului ABS-ul nu l-ar fi ajutat. Nu sunt 100% sigur dar cred ca piciorul s-a rupt inainte de a cadea moto peste el, in momentul cand s-a proptit cu el in asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 14, 2022 Share Postat Aprilie 14, 2022 Eu am avut 2 situatii in care am pierdut aderenta pe viraj din cauza asfaltului alunecos. In ambele dati am reusit sa evit cazatura ajutandu-ma de picior si de fiecare data a durut, socul fiind puternic. Mai stiu cum se simte si la enduro cand mai pui piciorul si uneori se "agata", am inteles si de ce sunt ghetele de enduro asa cum sunt eu nefiind practicant de enduro. Am avut si o fractura asemanatoare doar ca pe langa peroneu tandari am avut bonus si maleolele sparte. Am capatat-o prin lovitura puternica in talpa ( cazatura de la aprox 5-6m), deaia inclin sa cred ca peroneul s-a rupt asa cand a fortat cu piciorul in asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
core Postat Aprilie 14, 2022 Share Postat Aprilie 14, 2022 Din experienta pe pielea proprie, am invatat urmatoarele : - nu pui frana pe fata in timp ce tragi de ghidon la viteze mici. Cazi instantaneu, chiar daca ai ABS. Sub 20-30km/h ABSul nu lucreaza. Daca esti deja aplecat, intai te indrepti, apoi franezi cat vrei. Insa nu strangi brusc, ci progresiv. - nu proteja motocicleta, las-o sa cada iar tu ramai in picioare. Ai incercat sa tii motocicleta, ai fortat piciorul si apoi ai ajuns sub ea. - fara ghete moto sa nu mergi, iti protejeaza cel putin laba piciorului si glezna. Am cazut si eu la viteza mica, din panica. Sub motocicleta. Astfel am invatat sa ii dau drumul. Am avut o entorsa slaba, nu am avut nevoie de imobilizare. Pe gheata erau urme clare de solicitare laterala si in zona gleznei. Talpa unei ghete moto nu se rasuceste cand e solicitata lateral, e foarte dura. Sper sa treci cu bine peste trauma psihica si sa ai incredere ca data viitoare nu vei mai ajunge intr-o situatie similara. Se putea evita destul de simplu. Sa revii pe moto cand vei simti ca poti merge fara teama. Cum spunea cineva mai sus, urmareste tutoriale, cauta filmul Twist.of.the.Wrist.2, urmeaza un curs (merita toti banii). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 14, 2022 Admin Share Postat Aprilie 14, 2022 Chestiile astea să dai drumul motorului sau să nu strângi frânele sunt teorie pură. În general părerile astea vin de la cei care nu au avut niciun incident pe motor. În practică nici nu realizezi când pleacă de sub tine și dai de pământ. Iar reflexul instantaneu este să te ții de el și să te înfigi în frâne cât poți 1 oră în urmă, binox a spus: Eu am avut 2 situatii in care am pierdut aderenta pe viraj din cauza asfaltului alunecos. In ambele dati am reusit sa evit cazatura ajutandu-ma de picior si de fiecare data a durut, socul fiind puternic. Am pățit și eu odată când aveam Burgman 650, într-un viraj strâns mi-a plecat fața și din reflex am întins piciorul jos. Mi-a prins laba între carena și asfalt, nu am căzut, dar am rămas cu o durere zile întregi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 14, 2022 Share Postat Aprilie 14, 2022 Citat Chestiile astea să dai drumul motorului sau să nu strângi frânele sunt teorie pură. Partea cu stransul franei trebuie exersata astfel incat sa se formeze reflexul corect. Partea cu dat drumul motorului e cam greu(scump) de antrenat . La mine in cap s-a format inca de la inceputuri reflexul de a elibera un pic frana cand aud ca scartie cauciucul si asta s-a intamplat pt ca citisem carti vechi de automobilism dinainte sa incep sa conduc , avand astfel idee de teorie. La moto treaba cu scartaitul merge doar pe spate, pe fata daca apuca sa scartie e un pic cam tarziu ca sa mai poti reactiona, deasta e bine sa faci din cand in cand exercitii de franare ca sa-ti intre in reflex . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 Acum 11 ore, patrick1 a spus: Mie îmi scârțâie puțin și frâna fața după ce spăl excesiv ”mobra” și se înmoaie puțin ”ferodoul” (material nemțesc original). Însă îmi usuc frânele în primii 200m prin frânare ușoară, sub tracțiune în trapta a II-a. Și e pe tambur, unde teoretic nici nu prea poate pătrunde apa Era vorba despre anvelope, nu despre plăcuțe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 Eu frânele le ung ca să nu scârțâie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 Acum 26 minute, ENEOS a spus: Eu frânele le ung ca să nu scârțâie. Cu zama de varza? Parca face bine, asa am auzit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 Acum 26 minute, ENEOS a spus: Eu frânele discurile de frână le ung ca să nu scârțâie. Fixed. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 Ungerea discurilor de frina este indicata pt. maximizarea rezultatului inainte de a intra pe autostrada ...... cercetatorii britanici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 Acum 8 ore, Doctor X a spus: Fixed. Greșit! Plăcuțele le ung, pt că sunt mai mici și consum mai puțină vaselină, e scumpă asta cu cupru pt frâne! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 Merge aia ieftină de rulmenți, la cutie mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 (editat) , nu ne jucăm cu frânele, folosim doar ce e mai bun (nu ca la Neamț )! Editat Aprilie 15, 2022 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 15, 2022 Share Postat Aprilie 15, 2022 La Neamț se folosesc produse de calitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 16, 2022 Share Postat Aprilie 16, 2022 (editat) La 14.04.2022 la 22:38, patrick1 a spus: Și e pe tambur, unde teoretic nici nu prea poate pătrunde apa Nu te-ai dat suficient pe unde trebuie ca să vezi cum poți rămâne fără ferodou după doua week-enduri Acum 13 ore, Lucian_M a spus: La Neamț se folosesc produse de calitate. Incearca și Ma-Fra. S-ar putea sa ramai surprins. Editat Aprilie 16, 2022 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 16, 2022 Share Postat Aprilie 16, 2022 Îmi e mai la îndemână să le comand pe astea. Dar dacă văd la magazinul de unde iau și ce îmi recomanzi tu, iau de probă. După 2 ani era vaselina intactă în rulmenții mari ai basculei, pe când în ceilalți era beton, iar rulmenții blocați. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.