Sari la conținut

Accident mortal Sabina -Northern Freyja


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

@Speedy.K:

Ieftin și scârbos caracter poți sa fii.

Ești penibil este puțin spus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 317
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Faina treaba,mai aveti un pic si va dati si-n cap(la modu' virtual)!

Lasati-o mai moale pe topicul asta sau pe oricare altul de genul...

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, daca subtitlul sectiunii de accidente este "sa invatam din greselile altora" vin si eu cu un sfat, doua, din experienta mea pe doua roti de pana acum:

- pentru cei care sunt speriati sa franeze cu fata in viraj, cu moto inclinata, eu chiar insist sa se depaseasca aceasta frica si sa experimenteze fiecare cum se comporta motocicleta in acel moment. Singurele conditii sunt: atentie la starea asfaltului si finete in actionarea franei fata;

- sa inclini motocicleta si mai mult, atunci cand vezi ca virajul in care te-ai inscris se tot strange (pornesc de la presupunerea ca viteza la intrare este destul de mare pentru virajul respectiv), dpmdv este o abordare gresita pentru strada. Parerea mea este ca aceasta tehnica nu prea iti mai lasa rezerva in caz de neprevazut. Personal prefer tehnica de a indrepta motocicleta si a frana mai hotarat, ori franat mai fin cu fata si spatele cu motocicleta usor inclinata, pana cand ajung la o viteza in limita mea de confort.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre deosebire de multi motociclisti care au mierlit-o sau au avut accidente grave, ea a avut foarte multe semne care sa ii spuna ca sunt anumite lucruri pe care nu le poate face - in speta, motociclismul. Spre deosebire de altii, a avut foarte multi oameni pe langa ea care sa ii spuna sa incerce circuitul pentru testarea limitelor, sa incerce sa practice enduro si sa lase strada... A ales sa nu tina cont de semne, sa nu ia in seama accidentele pe care le-a provocat sau situatiile in care s-a bagat singura, din pacate pentru ea, pentru familie si pentru prietenii ei...

 

Pentru referinta:

/index.php?/topic/679956-patzanii-in-trafic/?p=3578726

/index.php?/topic/679956-patzanii-in-trafic/?p=3579277

 

 

Pe de alta parte, se vede ipocrizia multora pe aici... Pe alte topicuri cu accidente daca facea un necunoscut asta, ii spuneati ca e pericol pe strada, ca e tampit ca si-a luat un motor mai mare in conditiile in care a avut accidente cu motoare mai mici etc...

Fiti impartiali si incercati sa judecati la rece, chiar daca e greu. Din orice accident e cate ceva de invatat. Si cel mai important este ca trebuie sa tii cont de alegerile pe care le faci pentru ca la un moment dat o sa provoci suferinta celor apropiati... Pacat...

Fara cuvinte...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..n-a alunecat pe o pata de ulei ci a gresit ceva. Eu vreau sa inteleg ce a gresit (si asta am inteles din povestea lui Marius) si DE CE a gresit. Ca sa nu fac aceleasi greseli daca o fi vreodata. Poate o sa fac altele, dar as vrea sa nu le repet nici pe ale mele din trecut, nici pe ale altora.

 

A gresit pentru ca semnalizarile din curbe sunt la misto puse. Cine a fost atent la ele prin tarile civilizate putea sa observe ca mai multe sageti intr-o curba iti tranzmit pericolul.

La noi sunt 3 sageti orice curba ar fi, normal ca incepi sa le ignori..

 

? Ca sa inteleg DE CE s-a intamplat ce s-a intamplat.

Daca ar fi facut cursul recomandat de Cesar, cu siguranta ar fi prins si ce face doar ffranarea cu roata spate pe o curba.

De aceea recomand ca toti cei ce merg cu o motocicleta, sa foloseasca in timpul liber si o bicicleta (si nu d-aia de apartament)

 

Aia e.. cand inteligenta iti absoarbe viitorul si prinzi foarte multa incredere in tine, incapatanarea creste proportional.

 

Spre deosebire de multi motociclisti care au mierlit-o sau au avut accidente grave, ea a avut foarte multe semne care sa ii spuna ca sunt anumite lucruri pe care nu le poate face - in speta, motociclismul. Spre deosebire de altii, a avut foarte multi oameni pe langa ea care sa ii spuna sa incerce circuitul pentru testarea limitelor, sa incerce sa practice enduro si sa lase strada... A ales sa nu tina cont de semne, sa nu ia in seama accidentele pe care le-a provocat sau situatiile in care s-a bagat singura, din pacate pentru ea, pentru familie si pentru prietenii ei...

 

Aici :10:

 

Pe de alta parte, se vede ipocrizia multora pe aici...

Tu, oamenii, cainii si ipocrizia. Mai bine las-o asa

 

Cine mai spune ca a învățat ceva de aici, minte cu talent

 

La tastatura inveti, la ghidon ..uiti.

 

Realitate e alta, in momente de criza poate sa apara panica si in acel moment poti sa ai experienta, o mie de cursuri ca nu te salveaza..

Singurul element din capul tau ce functioneaza continuu si multi il ignora este subconstientul. Ala iti dicteaza ce sa faci in momente de panica si te salveaza sau nu.

Cursurile si experientele moto il vor ajuta pe creier sa te scoata din incurcatura, asa ca nu mai vorbi prostii.

Daca nu faceai la scoala matematica, acum calculai precum tiganii ursari cat face fieru' vechi ;)

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu am cunoscut-o personal, ba chiar ne-am și înțepat colegial și la nivel de gluma pe câteva topicuri. Asta nu înseamnă că nu mă urmărește întâmplarea aceasta din momentul din care am citit-o prima data acum câteva nopți.

Nu cred ca am mai mers atât de încet de la începuturile mele pe 2 roti.

Nu știu câți dintre voi aveți copiii si/sau cați dintre voi ați pierdut pe cineva apropiat de curind.

Exista șanse foarte mari ca familia (prietenii de drum nu am nici un dubiu) sa citească acest topic.

In condițiile acestea și în condițiile în care orice motociclist decent a înțeles din (maxim) primele 3 pagini ce s-a întâmplat, plătitul de polițe unui om care nu mai este printre noi sau analiza asta de dragul "invitatului ceva" este foarte... și nu mai zic cum, fiindca risc sa derapez un topic care trebuie sa aibă scopul de a ii oferi ultimele nostre mesaje și de a ii păstra, cumva, ultima amintire despre ea aici.

 

Trist eveniment.

Drumuri bune, colega!

Familiei și cunoscuților, toată puterea și tăria din lume...

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

analiza asta de dragul "invitatului ceva" este foarte... și nu mai zic cum, fiindca risc sa derapez un topic care trebuie sa aibă scopul de a ii oferi ultimele nostre mesaje și de a ii păstra, cumva, ultima amintire despre ea aici.

 

 

Oameni buni, pana n-o sa avem analize la rece ale accidentelor, o sa murim ca mustele... in continuare. Sa incerc eu:

 

Stim: cauza accidentului: intrare in curba cu viteza prea mare (pentru pilot/drum/etc). Nu stim de ce, insa revin indata.

 

Stim: ambulanta a venit intr-un timp rezonabil pentru locul accidentului. Mai stim ca nimeni n-a recunoscut in timp util seriozitatea situatiei pentru a solicita elicopter. Nu stim daca pericolul iminent era evident, vizibil, sau mascat. Stim ca a fost dusa pe proceduri la cel mai apropiat spital, unde stim ca nu exista personalul si aparatura necesara.

Realitatea asta este: daca iei o trauma cu risc vital pe coclauri, ai nevoie de bafta ca sa supravietuiesti, nu de ghinion ca sa te duci.

 

Revenind la "de ce" - intrebarea al carui raspuns ne poate ajuta pe toti sa nu patim la fel. Unii spuneti ca mergea incet si prudent. Altii spun c-a avut un numar semnificativ de incidente. Mie personal (si n-am cunoscut-o) combinatia asta imi sugereaza ca evalua gresit riscurile. Nu o greaseala de o secunda, nu nepricepere, nu lipsa de talent, nu (neaparat) lipsa de antrenament.

 

Treaba asta o vad des exprimata aici: toata lumea cade, e vina altuia, sa dea cu piatra cine n-a gresit niciodata, samd. Si nu ne ajuta...

 

Ce as invata eu de aici, in ordinea importantei:

 

1. Nu exista cazatura fara risc

2. Pe drumul public nu pilotezi la limita, ci mult sub

3. Cu cat esti mai departe de orasele mari, cu atat asistenta medicala va veni mai tarziu si va fi de calitate mai proasta

4. Niciodata nu pleci de la ideea ca ce nu vezi e ok.

 

Acum n-o sa mai stim ce-a calculat gresit Sabina: ca viteza e suficient de mica, ca curba e mai larga, ca nu va veni nimeni din fata sau o combinatie a acestora.

 

Condoleante familiei si cunoscutilor :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Speedy.K:

Ieftin și scârbos caracter poți sa fii.

Ești penibil este puțin spus.

Ai ajuns prea tarziu, mestere, caravana a plecat cam cu o pagina in urma. Da' tu continua sa urli la luna, poate trece alta caravana ca si te lipesti de ea.

» Post actualizat in 03 Aug 2017 09:21

A gresit pentru ca semnalizarile din curbe sunt la misto puse. Cine a fost atent la ele prin tarile civilizate putea sa observe ca mai multe sageti intr-o curba iti tranzmit pericolul.

La noi sunt 3 sageti orice curba ar fi, normal ca incepi sa le ignori..

Perfect adevarat. De-aia am si spus ca motociclistul pe DN-uri la noi nu se compara cu motociclitul pe DN-uri la ei. In Austria pe DN-urile cu curbe fara vizibilitate, cum sunt alea de pe vai de rauri de munte, sunt chiar semne care atentioneaza soferii ca s-ar putea sa vina motociclisti de dupa curba ascunsa de versantul stancos. Parapetii suplimentari de cauciuc inserati in aia de tabla, atentionarile la treceri peste scurgeri sau canale metalice cu aderenta scazuta...pfuaaam rai, ce sa zic. La noi nici asfalt n-avem, daramite toate sistemele astea pentru cresterea sigurantei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RIP
Nu o cunosteam personal, ne-am intersectat pe 1-2 topicuri cred, am vazut uneori niste postari de-ale ei pe facebook, parea o fata care isi vede de treaba ei, n-am de ce sa-mi dau cu parerea despre ea.

Intamplarea face ca mai devreme cu cateva ore (in jurul pranzului) am fost pe acelasi traseu, coborand de la Intorsura spre Bucuresti dintr-o tura de 1 saptamana unde mi s-a aplecat de serpentine, voiam sa ajung repede acasa, asa ca am facut Siriu goarna (nu cunosc traseul, l-am luat pe maps ca fiind cel mai scurt drum). Nu imi dau seama daca o fi cum zice Niko despre sensul invers de parcurgere dar se prea poate. Era moderat de aglomerat de masini, multe oprite ca oamenii sa faca poze. Drumul e bun, te poti distra daca vrei sa faci asta. Nu am vazut motociclisti din sens invers. Pe seara am citit de accidentul asta. :(

Din ce am observat eu pentru drumurile/turele in Ro ar trebui sa ai 50% rezerve in caz ca se intampla ceva. Ori mergi singur ori te aciuezi cu oameni care merg ca tine. Am vazut foarte multi colegi, care si-o forteaza aiurea si prin oras dar mai ales prin afara. Ii tradeaza multe chestii sau erori de care ei nu-si dau seama. Cu unii m-am mai intalnit la stop si le-am zis sa se potoleasca, pe altii doar i-am depasit si mi-am vazut de treaba.
Am vazut oameni cu zeci de mii de km care au intrat pe poteca de Amckart si pareau cei mai penibili incepatori. Da' nu-i nimic, abia atunci si-au dat seama, ceea ce e bine. Vrei sa te dai cu 100 pe curbe, atunci ar trebui sa fii in stare sa te dai cu 200 pe acelasi tip de curba pe circuit. Daca nu, mergi mai incet. Nu e nicio tragedie, important e sa ajungi acasa. Nu trebuie sa mergi incet pe tot traseul, te poti distra si pe curbele pe care ai vizblitate si esti singur pe drum.

Vremurile fac ca si la noi sa creasca fenomenul moto si din pacate nu a crescut si proportia oamenilor care stiu sa mearga. Chiar si userii de aici de pe forum daca ar fi toti brici si tot sunt un procent foarte mic din intregul fenomen. Colegii de care dau pe strada ma fac zilnic sa recalculez faptul ca pana la urma trebuie sa-mi pese doar de mine si de prietenii mei si restul scapa cine poate. Foarte multi nu stiu, insa cei mai multi nu vor sa inteleaga.

Din nou, RIP Sabinei si condoleante familiei. M-a marcat un pic stiind ca am trecut mai devreme prin acelasi loc, insa ma adresez celor mai citesc una alta pe aici in speranta ca poate umbla vorba si macar unii o sa abordeze lucurile mai calculat. Nu e nicio rusine sa mergi mai incet, dar totusi daca vrei sa mergi tare, nu te baza pe sansa, du-te si invata sa mergi tare ca atunci cand revii pe serpentine sau pe unde vrei tu, sa fie o joaca nu o straduinta. Desi nu-ti garaneaza 100% viata lunga, macar iti diminuezi cat poti de mult sansele de greseala.
Pana la urma accidente au fost si vor mai fi, scopul e responsabilizarea pentru viitor incat sa nu primeasca vesti proaste cei din jur.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

Ce as invata eu de aici, in ordinea importantei:

 

1. Nu exista cazatura fara risc

2. Pe drumul public nu pilotezi la limita, ci mult sub

3. Cu cat esti mai departe de orasele mari, cu atat asistenta medicala va veni mai tarziu si va fi de calitate mai proasta

4. Niciodata nu pleci de la ideea ca ce nu vezi e ok.

 

Acum n-o sa mai stim ce-a calculat gresit Sabina: ca viteza e suficient de mica, ca curba e mai larga, ca nu va veni nimeni din fata sau o combinatie a acestora.

 

Condoleante familiei si cunoscutilor :(

 

Pe drumul public nu pilotezi,conduci!

Daca vrei sa pilotezi,te duci pe circuit!

Pilotand pe drumul public,pui viata celolalti si a ta in pericol!Nu-i cazul de fata.

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am cunoscut-o personal, ba chiar ne-am și înțepat colegial și la nivel de gluma pe câteva topicuri. Asta nu înseamnă că nu mă urmărește întâmplarea aceasta din momentul din care am citit-o prima data acum câteva nopți.

Nu cred ca am mai mers atât de încet de la începuturile mele pe 2 roti.

Nu știu câți dintre voi aveți copiii si/sau cați dintre voi ați pierdut pe cineva apropiat de curind.

Exista șanse foarte mari ca familia (prietenii de drum nu am nici un dubiu) sa citească acest topic.

In condițiile acestea și în condițiile în care orice motociclist decent a înțeles din (maxim) primele 3 pagini ce s-a întâmplat, plătitul de polițe unui om care nu mai este printre noi sau analiza asta de dragul "invitatului ceva" este foarte... și nu mai zic cum, fiindca risc sa derapez un topic care trebuie sa aibă scopul de a ii oferi ultimele nostre mesaje și de a ii păstra, cumva, ultima amintire despre ea aici.

 

Trist eveniment.

Drumuri bune, colega!

Familiei și cunoscuților, toată puterea și tăria din lume...

 

 

Sunt obisnuit sa citesc rautati, care nu ma afecteaza, culmea.

Pentru ca vin din partea unor oameni nesiguri pe ei, gata sa-si demonstreze puterea aruncand cu pietre dupa un caine fara acoperis

Sa invatam si din asta?

 

Sabi era SINGURA.

Avea o pasiune imensa pentru 2 roti.

Imi aminteste de momentul in care am adus acasa puiul meu de chihuahua care, atunci cand ii puneam graunte in castronel, iesea cu frica cu coada lipita de burta si isi umplea gurita cu uscatele dupa care fugea la ea in adapost, le punea pe plapumioara si manca una cate una.

Asta era Sabi, uscatelele, forumul.

Un copil tenace. In TOT ceea ce a facut si realizat

Greseala ei pentru rautatile de acum a fost ca scria pe forum pentru a invata motociclismul, si, pentru faptul ca era singura, cauta tot timpul pe cineva cu care sa iasa.

Cei care dati in ea..., v-o amintiti de la inceputurile ei, cu o motocicleta defecta la frana fata. Ganditi-va si cum ati invatat voi si greselile din care ati apucat sa invatati.

"ahaaaa..., i-am zis eu ca motociclismul nu este de ea, uite c-am avut dreptate!"

Sa va ganditi la asta cand o sa va vedeti copiii vostri ca-si iau ramas bun si pleaca pe motocicleta intr-o excursie.

 

 

"Da iesi naibii si singura, atunci inveti"

"Si daca mi se intampla ceva?..."

"Si daca esti intr-o haita in care fiecare iese sa-si arate maiestria pe o roata, pentru o pozitie cat mai sus in grupul ala, cine crezi ca are grijania ta?"

 

Acum a gresit. A platit mult prea mult.

O vad parca in fata mea cu casca-ntr-o mana, cealalta in sold, arogant, zambindu-mi senin.

"Am gresit, stiu unde am gresit, acum cearta-ma!"

 

Ce-as mai fi vrut sa am posibilitatea asta kiddo, ce-as mai fi vrut...., mi-ai inchis gura definitiv!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ok, daca subtitlul sectiunii de accidente este "sa invatam din greselile altora" vin si eu cu un sfat, doua, din experienta mea pe doua roti de pana acum:
- pentru cei care sunt speriati sa franeze cu fata in viraj, cu moto inclinata, eu chiar insist sa se depaseasca aceasta frica si sa experimenteze fiecare cum se comporta motocicleta in acel moment. Singurele conditii sunt: atentie la starea asfaltului si finete in actionarea franei fata;
- sa inclini motocicleta si mai mult, atunci cand vezi ca virajul in care te-ai inscris se tot strange (pornesc de la presupunerea ca viteza la intrare este destul de mare pentru virajul respectiv), dpmdv este o abordare gresita pentru strada. Parerea mea este ca aceasta tehnica nu prea iti mai lasa rezerva in caz de neprevazut. Personal prefer tehnica de a indrepta motocicleta si a frana mai hotarat, ori franat mai fin cu fata si spatele cu motocicleta usor inclinata, pana cand ajung la o viteza in limita mea de confort.

 

ft bine punctat daca franez usor cu fata partea de contact se mareste si se ia virajul mai sigur, si cu spatele sa te duca pe trasa, ceva ft util invatati sa franati usor in curbe, sunt patit cu asta si apoi am exersat, daca curba si banda este destul de mare si iti permite indreapta motoreta franeaza puternic si inclin o iarasi, been there done that , toata ideea este sa nu te panichezi si sa incerci sa iti controlezi motoreta in situatii pe care nu le cunosti , si vor aparea destule, exemplu iti iese masina in fata si ai o groapa , atunci e mai nasol te infigi in frana dai drumu in dreptul gropii sa nu sari in capi si franezi din nou, simti ca nu te opresti pana la obstacol cauti solutii de ocolire vezi ce vine din fata din stanga , in timp ce franezi si intotdeauna sa ai in minte sa ocolesti impactul frontal unde efectiv te opresti incerci sa aluneci . am avut un singur accident cu moto la viteza de 50 la ora cu cauciucuri reci cand s-a oprit o masina de pe o straduta laturalnica pe banda mea de mers, am franat am vazut ca nu seva opri pana in masina, venea si masina de pe contrasens, dar mai aveam o straduta in stanga si ghinion de nesansa a venit si de acolo masina , dar tot nu am intrat in masina din fata , aproape de impact m-am culcat pe stanga si exact cum controlezi sania pe partia imi controlam corpul din maini sa trec prin fata masinii dar sa nu ajung nici pe contra sens, si motoreta s-a oprit in masina, datorita genuncherelor si a cizmelor am scapat nevatamat si motoreta doar furca pe fata putin de tot indoita si cadru de bord putin stramb nicio carena nimc lovit .

 

Ce e de invatat franarea cu caucicuri reci , franare de la viteze mari, franare in curbe franare in conditii de asfalt precar , incercati si pe drumuri cu nisip de tara sa controlati motoreta , sunt un incepator dar asta trebuie exersat mereu si puteti sa calculati si singuri sa fie in conditii cat mai sigure , iar daca apar momente in trafic de genul creierul tau stie ce sa faca si aceste actiuni se vor activa involuntar . ASta depinde mult si de felul de a fi si ce viata ai avut inainte in copilarie , de aptitudini sportive si etc mind eye coordination. Regret ca nu am putut ajunge la Braila din motive de siguranta, cauciucul spate este tot panza , mult prea tocit si cele noi nu au sosit inca.

» Post actualizat in 03 Aug 2017 10:35

 

Ok, daca subtitlul sectiunii de accidente este "sa invatam din greselile altora" vin si eu cu un sfat, doua, din experienta mea pe doua roti de pana acum:
- pentru cei care sunt speriati sa franeze cu fata in viraj, cu moto inclinata, eu chiar insist sa se depaseasca aceasta frica si sa experimenteze fiecare cum se comporta motocicleta in acel moment. Singurele conditii sunt: atentie la starea asfaltului si finete in actionarea franei fata;
- sa inclini motocicleta si mai mult, atunci cand vezi ca virajul in care te-ai inscris se tot strange (pornesc de la presupunerea ca viteza la intrare este destul de mare pentru virajul respectiv), dpmdv este o abordare gresita pentru strada. Parerea mea este ca aceasta tehnica nu prea iti mai lasa rezerva in caz de neprevazut. Personal prefer tehnica de a indrepta motocicleta si a frana mai hotarat, ori franat mai fin cu fata si spatele cu motocicleta usor inclinata, pana cand ajung la o viteza in limita mea de confort.

 

ft bine punctat daca franez usor cu fata partea de contact se mareste si se ia virajul mai sigur, si cu spatele sa te duca pe trasa, ceva ft util invatati sa franati usor in curbe, sunt patit cu asta si apoi am exersat, daca curba si banda este destul de mare si iti permite indreapta motoreta franeaza puternic si inclin o iarasi, been there done that , toata ideea este sa nu te panichezi si sa incerci sa iti controlezi motoreta in situatii pe care nu le cunosti , si vor aparea destule, exemplu iti iese masina in fata si ai o groapa , atunci e mai nasol te infigi in frana dai drumu in dreptul gropii sa nu sari in capi si franezi din nou, simti ca nu te opresti pana la obstacol cauti solutii de ocolire vezi ce vine din fata din stanga , in timp ce franezi si intotdeauna sa ai in minte sa ocolesti impactul frontal unde efectiv te opresti incerci sa aluneci . am avut un singur accident cu moto la viteza de 50 la ora cu cauciucuri reci cand s-a oprit o masina de pe o straduta laturalnica pe banda mea de mers, am franat am vazut ca nu seva opri pana in masina, venea si masina de pe contrasens, dar mai aveam o straduta in stanga si ghinion de nesansa a venit si de acolo masina , dar tot nu am intrat in masina din fata , aproape de impact m-am culcat pe stanga si exact cum controlezi sania pe partia imi controlam corpul din maini sa trec prin fata masinii dar sa nu ajung nici pe contra sens, si motoreta s-a oprit in masina, datorita genuncherelor si a cizmelor am scapat nevatamat si motoreta doar furca pe fata putin de tot indoita si cadru de bord putin stramb nicio carena nimc lovit .

 

Ce e de invatat franarea cu caucicuri reci , franare de la viteze mari, franare in curbe franare in conditii de asfalt precar , incercati si pe drumuri cu nisip de tara sa controlati motoreta , sunt un incepator dar asta trebuie exersat mereu si puteti sa calculati si singuri sa fie in conditii cat mai sigure , iar daca apar momente in trafic de genul creierul tau stie ce sa faca si aceste actiuni se vor activa involuntar . ASta depinde mult si de felul de a fi si ce viata ai avut inainte in copilarie , de aptitudini sportive si etc mind eye coordination. Regret ca nu am putut ajunge la Braila din motive de siguranta, cauciucul spate este tot panza , mult prea tocit si cele noi nu au sosit inca.

» Post actualizat in 03 Aug 2017 10:38

 

Ok, daca subtitlul sectiunii de accidente este "sa invatam din greselile altora" vin si eu cu un sfat, doua, din experienta mea pe doua roti de pana acum:
- pentru cei care sunt speriati sa franeze cu fata in viraj, cu moto inclinata, eu chiar insist sa se depaseasca aceasta frica si sa experimenteze fiecare cum se comporta motocicleta in acel moment. Singurele conditii sunt: atentie la starea asfaltului si finete in actionarea franei fata;
- sa inclini motocicleta si mai mult, atunci cand vezi ca virajul in care te-ai inscris se tot strange (pornesc de la presupunerea ca viteza la intrare este destul de mare pentru virajul respectiv), dpmdv este o abordare gresita pentru strada. Parerea mea este ca aceasta tehnica nu prea iti mai lasa rezerva in caz de neprevazut. Personal prefer tehnica de a indrepta motocicleta si a frana mai hotarat, ori franat mai fin cu fata si spatele cu motocicleta usor inclinata, pana cand ajung la o viteza in limita mea de confort.

 

ft bine punctat daca franez usor cu fata partea de contact se mareste si se ia virajul mai sigur, si cu spatele sa te duca pe trasa, ceva ft util invatati sa franati usor in curbe, sunt patit cu asta si apoi am exersat, daca curba si banda este destul de mare si iti permite indreapta motoreta franeaza puternic si inclin o iarasi, been there done that , toata ideea este sa nu te panichezi si sa incerci sa iti controlezi motoreta in situatii pe care nu le cunosti , si vor aparea destule, exemplu iti iese masina in fata si ai o groapa , atunci e mai nasol te infigi in frana dai drumu in dreptul gropii sa nu sari in capi si franezi din nou, simti ca nu te opresti pana la obstacol cauti solutii de ocolire vezi ce vine din fata din stanga , in timp ce franezi si intotdeauna sa ai in minte sa ocolesti impactul frontal unde efectiv te opresti incerci sa aluneci . am avut un singur accident cu moto la viteza de 50 la ora cu cauciucuri reci cand s-a oprit o masina de pe o straduta laturalnica pe banda mea de mers, am franat am vazut ca nu seva opri pana in masina, venea si masina de pe contrasens, dar mai aveam o straduta in stanga si ghinion de nesansa a venit si de acolo masina , dar tot nu am intrat in masina din fata , aproape de impact m-am culcat pe stanga si exact cum controlezi sania pe partia imi controlam corpul din maini sa trec prin fata masinii dar sa nu ajung nici pe contra sens, si motoreta s-a oprit in masina, datorita genuncherelor si a cizmelor am scapat nevatamat si motoreta doar furca pe fata putin de tot indoita si cadru de bord putin stramb nicio carena nimc lovit .

 

Ce e de invatat franarea cu caucicuri reci , franare de la viteze mari, franare in curbe franare in conditii de asfalt precar , incercati si pe drumuri cu nisip de tara sa controlati motoreta , sunt un incepator dar asta trebuie exersat mereu si puteti sa calculati si singuri sa fie in conditii cat mai sigure , iar daca apar momente in trafic de genul creierul tau stie ce sa faca si aceste actiuni se vor activa involuntar . ASta depinde mult si de felul de a fi si ce viata ai avut inainte in copilarie , de aptitudini sportive si etc mind eye coordination. Regret ca nu am putut ajunge la Braila din motive de siguranta, cauciucul spate este tot panza , mult prea tocit si cele noi nu au sosit inca.

post-90016-0-49642300-1501756701_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe drumul public nu pilotezi,conduci!

Daca vrei sa pilotezi,te duci pe circuit!

 

Chestie de utilizare imprecisa a limbajului: a conduce in calitate de pilot un vehicul, conform DEX. N-am vrut nici un moment sa sugerez pilotaj de curse, imi pare rau daca s-a inteles asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai băieti..si fete, unii dintre voi sunt dintr-aia care își fac selfie la înmormântare 😁

Uite, sa va mai povestesc ceva. Sabina punea mare pret pe ajutorul oamenilor cu care rezona emoțional. Intra ușor în dispute (cu mine) doar de dragul incaierarii prietenești și a amuzamentului pt ca avea umor. Nu-i plăcea să fie certată cu răutate și dispreț superior (dar cui ii place?) și lucrurile astea o afectau deși voia să nu le arate.

Nu am fost niciodată blând cu ea. Dar Niciodată rău și slava Domnului, cei care ma cunosc știu că sunt un om rău 😁.

Paradoxal, deși era o tipa sensibila, învăța mult mai ușor când o certam decât atunci când o lăudam. Am laudat-o totuși prea putin pt cat a evoluat din momentul când a început. Și pt asta ma simt ca dracu acum.

Cautati vinovati? Uitati-va la ei în curtea proprie. Stiti ce scot pe străzi școlile de moto? Carne de tun. Niște cârnați dezinteresati și plictisiti care lucrează la fabrica de luat carnetul. Atât. Vreți o schimbare în bine? Nu mai cheltuiti banii la obositii ăștia plictisiti și indolenti. Cei lipsiti de aptitudini vor sfârși inevitabil intr-un accident mai ușor sau mai urat. Nu e vinovat nici statul nici Băsescu nici smurd nici dracu. Vinovati suntem noi când plătim o școală care ne trimite pe strada inepti și numai buni sa ne rupem gatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Edd, dar avand asa atitudine... nu o sa ai cui spune...Prietenilor le place sa auda lucruri placute, lauda-i! Eu am fost sincer mereu cu oamenii, critic, asa cum spui tu si uite ...nu am prea multi prieteni, cel putin pe acest forum, nu-I bai, viata mea nu se desfasoara aici! Stii vorba ceea... putini dar buni! De cand te urci in saua motocicletei prima data, vei sti ca ti se potriveste sau nu. Nu poti exersa in toate stilurile si conditiile... caci nu ai avea ce sa mai motociclesti. Instinctual, simit ce e de facut in anume situatii...daca esti dotat de la natura cu prezenta de spirit. Probabil ca in mii si mii de km ai invatat fara sa stii tot, bazele... fara a citi prea multe carti. Exista si autodidacti, restul citesc carti carti si se inchina la ZEI. In viata de motociclist cu totii suntem incercati la un moment dat, unii au mai multe vieti...dar si astea finite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As prefera sa-i spun unui prieten in fata ca e praf decat sa-l imbat cu apa chioara si sa-l laud cand nu este cazul. Uneori cei "rai" si critici sunt de fapt cei care iti dau cel mai bun sfat! Pacat de ea, ca om...

Absolut! Si asa ar trebui sa fim toti..Imi pare tare rau de ea.. Ca multi de aici ii citeam postarile cu placere..O secunda de panica a provocat tragedia..Nici nu mai conteaza miile de km sau tipul motorului..Efectiv a avut un ghinion fantastic.Nici nu vreau sa ma gandesc la mama ei prin ce trece acum.Odihneasca.se in pace!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand a aparut topicul asta, eu ma asteptam sa citesc (de fapt chiar am citit) ca o masina a taiat curba si a intrat pe contrasens, asa cum se intampla cu majoritatea masinilor care merg pe serpentine. Caz in care topicul ar fi curs intr-o directie diferita si ar fi aratat mult altfel.

 

Asa, neexistand un vinovat clar, lumea a inceput sa dea vina pe ambulanta, pe spitale, pe clasa politica, the usual suspects.

Eu am fost tot timpul de parerea ca odata ce m-am urcat pe mobra, imi asum raspunderea pentru soarta proprie. Mersul cu motocicleta e periculos, cu atat mai periculos cand ai de-a face cu greselile altora, nu doar ale tale.

 

Pe motocicleta esti mai afectat de calitatea asfaltului, de vreme, de marcaje, pete de ulei, balegi, animale in mijlocul drumului, etc. In conditii de impact la viteza mica, in masina te alegi maxim cu un nas spart, in timp ce pe motocicleta poti sa ajungi de la oase rupte, la hemoragie interna sau mai rau. Deci cine alege motocicleta ar trebui sa constientizeze in ce se baga si sa isi asume consecintele, indiferent a cui e vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-90935-0-14105200-1501765392.jpg northern_freyja :

''Daca voi pati vreodata ceva, o voi pune pe seama faptului ca nu am stiut eu sa anticipez/actionez ca lumea, nu ca "nu m-a vazut/auzit conservarul".

 

 

 

 

Un avatar si un nick, care o sa lipseasca de acum incolo de pe acest site. Citeam cu placere ce scria. Admiram umorul si in mod deosebit pasiunea ei pentru mersul pe doua roti. Atatea si atatea vise ramase neimplinite..........

 

 

Dumnezeu sa te odihneasca.

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai frate cat ghinion. In 2009 cand abia facusem cativa kilometri am intrat prea tare intr-o curba la dreapta coborand din poiana..venea masina din fata si eu ieseam de pe trasa..am vazut farul stanga al masinii foarte aproape... m-am aplecat putin mai tare si am ajuns intreg acasa in ziua aia. Si acu ma obsedeaza intamplarea aia.

Ce dracu ma toti gresim mai devreme sau mai tarziu doar ca unii au ghinion in ziua aia...unii trag de noroc la maxim si le iese..iar altii..... Nu e corecta viata asta deloc.

 

RIP Sabina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am intalnit-o prima data la o plimbare catre Veliko, postata de mine pe aici. Am urmarit-o si am vazut ca facea diverse stangacii, am asteptat-o in giratoriu la Calugareni si am stat de vorba. Am convins-o sa faca cale intoarsa. De atunci ne-a impretenit pe FB si urma sa ne vedem in diverse locuri, la Cesar la garaj, la party-uri, ma mai consulta pe FB in probleme de moto la inceput. Plimbarea cred ca era imediat dupa ce mai avusese un incident intr-o plimbare (cred ca chiar cu Beatrice) in care daduse peste un caine sau ceva, oricum se tavalise. I-am recomandat sa mearga la cursuri, sa incerce si un Amckart.

 

Cred ca la circuit nu a ajuns, ca a zis mereu ca nu merge tare dar parca a ajuns la cursuri de siguranta, o preocupa progresul ei pe moto, vazand si persoanele de la care primeste sfaturi am zis mereu ca progreseaza si e pe drumul cel bun. I-am zis ca nu imi place ca merge mult singura, ca nu imi place ca merge mult si pe ploaie. Avea o doza de incapatanare.

Cand vedeam cum isi mai ia o pereche de Michelin PR4 ii ziceam ca mie mi se par niste ebonite, dar imi spunea ca ea face 6000km intr-o plimbare si merge si pe ploaie. Avand si ABS m-am gandit ca pana la urma e alegerea corecta pentru un tourer...

Poate cel mai ciuda ne e ca, ok, incepuse prost, dar ascultase totusi de oameni mai cu experienta si progresase mult, eu nu mergeam cu ea la plimbare si nici nu avea pretentia sa vina ca stia ca mergem mai hooligan style, avea doar cativa oameni cu care iesea in mersul ei si mi se parea ok. Plus vazand miile de km facute prin lume ma gandeam ca deja a trecut de stadiul greselilor de pilotaj.

 

Discutam mai mult de ciuda si de neputinta...

Dumnezeu sa o ierte si putere familiei! :(

Editat de the mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...