Jump to content

Cu si despre masinile electrice


adidas
 Share

Recommended Posts

  • Replies 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Da, da, Bucurestiul e fruntea 🤣

 

Eu unul nu consider asta, nu, nu. Voi insa.. ati batut BT-ul de departe, sunteti in alta liga cu totul.

Link to comment
Share on other sites

Da, respectam regulile de circulatie, mergem legal, semnalizam in sensurile giratorii, acordam prioritate si chiar lasam colegii de trafic sa intre pe drumurile principale de pe cele secundare.

De acord, suntem intr-o alta liga.

 

Inteleg ca te incurcam. Poate daca ai zbura putin mai sus ar fi ok si pentru tine 🤣.

Link to comment
Share on other sites

Liniștit n-am mers decât azi spre Ioanina, când îmi arăta range 53 km, eram la dreq în praznic și nicio benzinărie în drum. Gps m-a dus totuși la una, era abandonată de ani buni. Mi-a sărit zenul instant, m-am calmat cu câteva înjurături, apoi 80 cu a cincea, eventual 95 la vale cu a șasea. Mi-a sărit iar țandăra când am văzut că e 2,1 euro litrul la Shell (nu aia racing).

Ce drumuri am prins, dacă eram cu vreo electrocasnică, chemam a24.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, pinnochio a spus:

Cum o incarci la generator? Am vaz ca trocariciurile au altfel de mufe.

Ca la orice device ce are baterie si se incarca, gen laptop, telefon. Exista alimentator special ce se baga in priza normala, iar in partea cealalta are acea mufa.

https://www.emag.ro/statie-incarcare-pentru-masina-electrica-3-6kw-cu-limitator-de-putere-8-16a-type-2-tip-2-si-cu-temporizare-cablu-5-3m-st-8-16/pd/DKZ9G5MBM/?cmpid=146270&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(RO:Whoop!)_3P-Y_>_Moto&utm_content=88391278787&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjws560BhCuARIsAHMqE0HRrSXwN3U2nB0TnBGaw3_9FxEq6j2ImYwOF5JT_5kH3G0gxiAxtg0aAu26EALw_wcB

 

Apropos, discutie intre mine si un nenea inginer la service Dacia, ce avea un ZOE. Ma intreba cat imi consuma Springul cu aer si fara aer. M-a mirat intrebarea, dat fiind ca la mine nu e vreo diferenta semnificativa. Si mi-a spus ca la el e diferenta marisoara. Cica masinile cu pompa de caldura cumva consuma mai mult cand dai drumul la racire sau incalzire. Pe cand la a mea, care e chioara, cica ma rupe iarna cand dau drumul la incalzire, dar vara cu racire nu simt chiar asa de mult....

Asa o fi? La cei ce mai aveti EV-uri pe aici, e diferenta de consum cu si fara aer conditionat?

La 04.07.2024 la 8:33, Nguyen a spus:

 

Tehnologia nu e noua, primele masini electrice au aparut pe la 1920 daca imi aduc bine aminte.

 

Gresit. EV-urile au aparut acum mai bine de 100 ani, dar cu baterii cu plumb. Adica fix-pix. Avantul a fost luat doar la aparitia bateriior li-ion. Si adevarul e ca dintr-o masina electrica bateria e cea mai valoroasa. Asa ca tehnologia noua e fix asta, bateria, cu toate formele ei: baterii dublu-carbon, litiu-sulf, litiu-aer, sau cu electrolit solid, tot ce se incearca acum ca sa mareasca densitatea bateriei si viteza de incarcare, precum si sa micsoreze riscul de incendii.

Link to comment
Share on other sites

Asa o fi? La cei ce mai aveti EV-uri pe aici, e diferenta de consum cu si fara aer conditionat?

Ciudat, la mașini nu prea auzi chestia asta (poate doar la vibratoare de 0,9 litri). La voi o fi subiect de dezbatere, dar la noi contează doar să funcționeze. 🤣

Link to comment
Share on other sites

Da, ma, las ca stiu si eu.

Diferenta mare e la mentenanta. Exemplu, mi s-a oprit Priusul de 3 ori saptamana trecuta, la stat in soare cu aerul conditionat la maximum, la vama, pe 38 grade afara. Un mic "overheating", acolo, ce mare lucru? Urmeaza sa curat mizeria dintre radiatoare, sa schimb a 2-a oara intr-un an pompa de apa ca sa fiu sigur ca nu mai face....chestii din astea minore. Cu electrica, o astfel de problema ar fi fost imposibila chiar si dupa 10 ani de functionare.

Asa ca lasati-va nevestele sa ia masini. Ele stiu ca e mai buna aiai ce merge, nu aia pe care o bibilesti, la care schimbi bujii, distributii, poate se arde garnitura de chiulasa, poate se rupe cureaua de accesorii in drum spre mare..... Crezi ca nu am patit?

 

 

 

P.S. Ca tot am vazut acum cateva zile discutii pe facebook, pe pagina de Prius Romania. Era unul ce se plagea ca are consum de 8,3 in oras de cand au venit caldurile. Si marea majoritate a comentariilor erau de genul "bro, nu mai lasa clima pe minim. Las-o pe 23-24 grade si sa vezi ca scade consumul la 5". 

Asa sa fie? Astia cu termice nu discuta de consum versus aer conditionat? Sau or fi aia cu Prius mai deosebiti, pe restul ii doare-n cot de consum?

Link to comment
Share on other sites

Păi oricum nu dai ca boul climatronicul pe Lo, îl setezi pe cât vrei să simți. La Octavia îl setam pe la 23-24 grade, pe auto, nu-i aveam grija (dublu climatronic). Nu scădea consumul, dar nu mai aveam de butonat.

Cât despre prius și overheating, schimbă la timp distribuția, pompa de apa, pune antigel bun, nu te zgârci la ăla de 11 lei litrul, nu sunt probleme. Niciodată nu mi s-a supraîncălzit un motor, am permis din 1999 (practică pe mașinile tatei), și mașini personale din 2004, niciodată probleme cu încălzirea.

Zici că Electroluxul e fără întreținere? Mai așteaptă să pice ceva pe la motor sau baterie. Sau să înțepi bateria prin ceva...

Link to comment
Share on other sites

Prius am luat pentru ca e, chipurile, fara intretinere. Doar pompa de apa, pe care deja am schimbat-o in toamna (cu antigel de 11 lei litrul, recunosc. Distributia e pe lant, nu are niciun fel de curele de accesorii sau altceva sa se rupa in drum. Mergi si cam atat. Si totusi, dupa 10 ani de la productie, apar niste chestii suparatoare....

Deci da, electrocarul e fara intretinere, doar update-uri de soft, roti, placute, bucsaraie. Si asterpt, stai fara grija. Orice electrocar in UE are garantie pe baterie 8 ani. Vom vedea dupa, dar deocamdata sunt multumit.

Link to comment
Share on other sites

La 04.07.2024 la 14:16, SONYC a spus:

13 ore+ pentru 560 de km

Când faci 5-6h Brașov - București, și nu limitat de conservă, încărcare sau altceva, ți se pare parfum!

La 04.07.2024 la 14:58, foxbat a spus:

traseu

Da' la Baia/Satu'/whatever mare de ce nu te-ai dus cu mixerul? 🧐

Link to comment
Share on other sites

Electrocarele actuale beneficiază de multe alte tehnologii noi, motoarele sunt mult mai evoluate și deci mai economice, managementul bateriei este și el mult mai inteligent.

Instalația de aer condiționat este în sine o pompă de căldură.

Link to comment
Share on other sites

La 05.07.2024 la 20:25, TheHuskyCrobats a spus:

Da, respectam regulile de circulatie, mergem legal, semnalizam in sensurile giratorii, acordam prioritate si chiar lasam colegii de trafic sa intre pe drumurile principale de pe cele secundare.

De acord, suntem intr-o alta liga.

 

Inteleg ca te incurcam. Poate daca ai zbura putin mai sus ar fi ok si pentru tine 🤣.

 

Ori nu conduci, ori textul de mai sus e un pamflet. E un fel mai frumos de a-ti spune ca traiesti in propria bula.

Link to comment
Share on other sites

La 06.07.2024 la 8:14, mircea.cazachevici a spus:

Avantul a fost luat doar la aparitia bateriior li-ion.

 

Avantul a aparut doar dupa ce au fost subventionate, nu are legatura cu tehnologia. Acum ca s-au scos subventiile s-au dus in cap vanzarile cu tehnologia lor cu tot. Daca nu coboara preturile la nivel de ICE industria EV are sanse sa dispara.

Link to comment
Share on other sites

La 03.07.2024 la 21:05, mircea.cazachevici a spus:

Dupa 2 ani de topic, trendul continua. Posesorii sunt multumiti de EV-uri, iar "haterii" sunt din ce in ce mai inversunati

Povesti sunt de toate felurile, doar unii sunt multumiti de ele (iar aia de nu sunt nu prea se afiseaza ca na, pica naspa), hateri sunt in ambele tabere etc. Si eu am vreo 2 amici destul de multumiti de ele (le folosesc exclusiv oras/distante scurte), altii 2 care le-au bagat la vanzare. Ideea e ca dupa 2 ani nu vad inca nici un val de vanzari care sa rupa, nu vad nimic revolutionar in domeniu, nu vad abundenta de statii de incarcare etc. Vad ca sunt la fel ca la inceput, sunt doar niste masini cu uz oarecum limitat, ok daca sunt folosite pt ce au fost gandite majoritatea. Iar alea cu din 20XX nu se mai produc decat electrice si gata, pa termice... e doar o sperietoare cum au fost constant in decursul ultimilor zeci de ani. Ba pt benzina, ba pt motorina, ba pentru mai stiu ce.

PS - nu s-au gandit inca sa faca nicaieri benzi de circulatie electrificate cu incarcare prin inductie ? Cred ca ar fi o idee ok (nu am insa idee de costuri de implementare) pt a rezolva problema drumurilor lungi.

 

La 03.07.2024 la 21:52, ENEOS a spus:

Na, dacă sunt învățate cu mixerul, aspiratorul și alte electrocasnice mi se pare și normal! :crack:

Buna asta :D

Link to comment
Share on other sites

Impotenții ăștia nu sunt în stare sa toarne un strat de asfalt peste câmpie și tu vorbești de benzi de circulatie electrificate cu incarcare prin inductie? Unde? În România? Mi-e frică să mă gândesc doar cât vor costa studiile de fezabilitate și cât timp le va lua până se vor gândi cum și cine sa fure banii. O, Doamne...😂🤣

Edited by Kassu
Link to comment
Share on other sites

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned and unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...