Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Autonomia la Spring la peste 15 grade a fost de ~210km iar pe vremea asta cu A/C pornit 160km. Chiar si fara A/C pornit, cand temperaturile au scazut sub 5 grade, autonomia a scazut la 180km

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 7 ore, l.u.v a spus:

 

Nu are legătură cu electrice, dar să vedeți că sunt pe acolo când spun că sunt de plastic 😊

https://autolatest.ro/stiri/culmea-economiei-renault-vinde-masini-in-2021-cu-baie-de-ulei-din-plastic/

Este și la Ford, din ce știu. Prin nu știu ce minune, Fiesta mea are baie de tablă. Prost concepută scurgerea, dar totuși materialul este feros.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Lucian_M a spus:

Este și la Ford, din ce știu. Prin nu știu ce minune, Fiesta mea are baie de tablă. Prost concepută scurgerea, dar totuși materialul este feros.

BMW are tot baie de plastic, atat la motor, cat si la cutia ZF. Care crezi ca este inconvenientul sau de ce ai vrea sa ai de metal?

Link to comment
Share on other sites

Filetul de la bușon, în primă instanță. Și posibilitatea de a găuri baia în caz de obstacol, la tablă fiind ceva mai rezistent materialul. 

Și nu vreau să am din metal, chiar am din metal. Ce nu-mi place e locul unde e plasat bușonul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Lucian_M a spus:

Filetul de la bușon, în primă instanță. Și posibilitatea de a găuri baia în caz de obstacol, la tablă fiind ceva mai rezistent materialul. 

Și nu vreau să am din metal, chiar am din metal. Ce nu-mi place e locul unde e plasat bușonul.

Am atat din metal la vw vechi cat si din plastic la bmw nou.

Este diferenta de concept enorma intre ele si nu cred ca are rost sa le compari.

Daca vw-ul meu avea baia pe care o are din plastic, ar fi fost un pericol real ca in mers o piatra sa loveasca in ea si sa o sparga(este foarte expusa).

Insa la bmw, sa am baia de metal ar fi o risipa de metal, cu costuri aditionale care nu s-ar justifica. Spun asta, pt ca la bmw, daca ajungi sa spargi baia cu ceva, inseamna ca ai facut masina pachet.

 

Apropo, articolul ala este despre piete din afara Europei. Ar putea sa puna un titlu la fel de bine: "Incredibil! Porsche, Mercedes, BMW, Audi si multe altele, vand masini non-euro in 2021!"

Si spun asta pt ca in Arabia Saudita asa se vand.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Concluzia mea, dupa ce am citit cateva pagini din topic. Avem un posesor de electrica total multumit, cativa care balesc si ei la o electrica (si eu printre ei), cativa care hulesc electrica si prefera confortul psihic al unui diesel old-school, plus cativa care sunt adepti ai teoriilor conspiratiei, pentru care producatorii de electrice sunt in spatele tuturor politicilor mondiale de ecologizare.

 

Stau si-mi amintesc toate tranzitiile din lumea auto pe care le-am prins eu:

Trecerea de la carburator la injectie, privita cu neincredere de old-school, cum ca la un carburator ii mai poti sufla in jiglere dar la injector nu ai ce sa-i faci. 

Trecerea de la masina clasica ce benzinea si scanteia, la cea controlata in totalitate de calculator. Si anti-progresistii auto, care spuneau ca ei prefera o clasica in locul celei ce nu mai porneste din cauza de un senzor defect.

Trecerea de la masina cu motor cu combustie la hibrid. Si cei ce spuneau ca hibridul nu e bun, ca te legi degeaba la cap cu tehnologie suplimentara, ca consuma la fel cu una pe benzina si nu au niciun avantaj, etc.

 

Prin prisma acestor experiente, pot sa spun ca sigur viitorul apropiat e electric. Ca suntem la inceput, nu avem infrastructura de incarcare sau ca la un pret decent nu poti sa iei o masina cu autonomie de 400km, si asta e adevarat.

 

Eu sunt insa dispus sa incerc macar pentru oras o astfel de masina. Asa cum e ea, ieftina, cu autonomie limitata, cu necesitatea de a o incarca in fiecare seara.

 

Si pun pariu ca daca s-ar pune si la noi prize in stalpii de iluminat stradal, asa cum sunt in Londra, multi dintre cei ce stau la bloc s-ar gandi de 2 ori daca sa-si ia electrica sau benzinara.

 

 

Erata. Mai sus unde am scris "tranzactii", a se citi "tranzitii". Ca nu mai pot edita, si am scris in graba.😄

Edited by Cavaleru
Link to comment
Share on other sites

Trecand peste inocenta evidenta,peste multii de ,,daca",peste increderea intr-un viitor luminos dar indepartat de prezent,de unde ai tras tu concluzia ca Renault Kwid.rebrenduit Dacia Spring este o masina ieftina?

Ca are in pret dublu ,cel putin,fata de tara de origine,China.Ca platesc fraierii toti taxa pe smecherie a producatorilor si a unora ca tine.

Cand vreodata ar fi cumparat cineva o ragalie ca asta cu 19000-20000 de euro?

Cand vreodata ar fi meritat mizeria asta banii astia?

Faceti figuri pe banii luati cu japca de statul roman,fraierilor ca mine.

La 19000 nu mai aveai obraznicia sa zici ca e ieftina si sa ne ti morala .Nici tu,nici altii ca tine.

La 19000 radeau si copiii de tine,cand te vedeau cu noul Lastun.

Aud tot felul de tampitei ,,la 9000 de euro ,este ieftina".

La 9000 de euro iei un Logan care pe langa ca e mai masina ca noul Lastun ,va ingropa trei-patru ragalii dastea,pana-si va da ostescul sfarsit.

Link to comment
Share on other sites

ingenium.thumb.jpg.b95a887732c716d4511cd72e1ecc0ae2.jpg

Cam asa arata trendul eco, motor cazut la nici 100000 km, an 2016,2.0 diesel euro 6, cu interval de service la 30000 km, ca la carte, cum zice producatorul. Motor testat doar pe calculator si ulterior pe banii clientilor si care cu greu prinde a4-a revizie ca la carte. Nu mai vorbesc de solutiile constructive pentru accesibilitate/mentenanta. De aceleasi metehne sufera si varianta pe benzina dezvoltata tot pe aceeasi structura.

Cu electricele este cam aceeasi Marie cu alta palarie.

 

Edited by DKW
Link to comment
Share on other sites

La 19.000 nu as mai fi cumparat Spring. Dar m-as fi uitat la un electric SH, asa cum ma uit si balesc la un BMW i3 de vreo 2 ani.

Sau mai sunt unele mai vechi, gen Mitsubishi i-miev. E tot asa, o tartacuta fabricata intre 2011-2015, cu baterie de 16Kwh, adica abia atingi 100km in oras in conditii normale. Dar le gasesti la 5000 euro, si nu sunt chinezarii.

 

Insa am prieten ce si-a luat acum vreo 2 ani Zoe, e supermultumit de el. Am prieten care si-a comandat deja Kona electric, plateste aproape 30.000 pe el. 

Deci lumea nu se opreste la Spring, insa tendinta e clara.

Link to comment
Share on other sites

Fără tichet rabla își mai lua trotinetă electrică? 

Ca o paranteză, nu mi-aș lua motocicletă electrică nici amenințat. Da, știu, n-am condus, iar strugurii sunt acri, sunt clasic și nu agreez tehnologia. Am să o agreez când o să aibă autonomie de 1000 km (cât aveam la fosta mașină), să îi fac plinul în câteva minute și care să nu mă rupă la bani. Cât ar costa o astfel de mașină, echivalentă cu o Skoda Octavia 2 combi? Întreb, pentru că sunt familii care nu-și permit combi pentru plimbări și tirifleasca pe patru roți "pentru oraș sau pentru navetă". Poate nu au destui bani pentru două mașini sau nu dispun de două locuri de parcare (unii zic bogdaproste și pentru un loc, nu toți au baftă de așa ceva sau locuiesc la casă și au curte/garaj). Deocamdată e multă hipstereala, așa văd eu situația în multe cazuri (disclaimer: n-am zis "în toate"), ceva gen "trebuie să-mi iau smartwatch, că e cool". Unii au nevoie de așa ceva, altora le ajunge un smartphone. Desigur, unii au rămas la telefon cu butoane, nu-i nimic rău.

Da, voi trece și eu într-o zi pe electrică, împins de situație. Va fi ceva de maxim 4 metri, obligatoriu hatchback, poate chiar vreo Dacie, în caz că va avea un minim de confort, dar și minim 3-4 stele, că totuși vreau să am ceva șanse în caz de accident. Da, știu, motocicleta nu are niciuna, discuție lungă.

Link to comment
Share on other sites

Masina sa stii ca nu e un lucru obligatori de detinut. Iti permiti sa o cumperi, platesti impozite, sa ii faci reviiile, sa ai un loc de parcare, sa pui combustibil? Da atunci iti poti lua masina. Nu? Atunci se poate si fara masina. Si asa suntem cimitirul de rable al Europei si e plin de cazane tdi pe toate drumurile

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, Lucian_M a spus:

Bine spus.

Întrebare: ce ați face unii dacă nu ar fi bonusul pentru electrice? Le-ați mai cumpăra? Da' fiți sinceri.

Dar acesta este!

Cu siguranta odata cu ieftinirea tehnologiei electrice, acest bonus va scadea pana in punctul in care nu va mai exista, insa asta este scopul lui: sa motiveze oamenii sa cumpere, pentru ca producatorii sa produca, tehnologia sa evolueze si sa devina accesibila si eficienta.

Nu este nici prima si nici ultima data cand statele stimuleaza piata in vederea unui rezultat pe termen lung.

Tu ai fi cumparat un computer cand au aparut pe piata, la pretul de 28.500$? Acum ai unul?

Link to comment
Share on other sites

Sper sa se dezvolte extrem de rapid serviciile de genul celor oferite de Spark astfel incat sa nu mai fie nevoie sa imi cumpar masina. Spark pentru fâțâială in oras si pe langa, inchiriat masina pentru concedii in cazul in care nu merg pe moto. De cand cu lucratul de acasa am parcurs 10% din km pe care ii parcurgeam inainte.

Inainte de pandemie era usor sa vezi in Bucuresti cate masini sunt cu adevarat necesare de fiecare data cand ningea. Stateau o gramada de masini ingropate in zapada pana aceasta se topea.

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, therocketscientist1 a spus:

Inainte de pandemie era usor sa vezi in Bucuresti cate masini sunt cu adevarat necesare de fiecare data cand ningea. Stateau o gramada de masini ingropate in zapada pana aceasta se topea.

Romanul si in general oamenii din ex-URSS, inca isi masoara succesul in viata prin numarul de masini din parcare si nr de case/apartamente.

Este suficient sa vizitezi o tara nordica din Europa, ca sa iti dai seama cat de penibili suntem ca popor. Bine, asta daca ai puterea de a observa aceste lucruri si nu esti blocat in capcana nostalgiei.

 

Link to comment
Share on other sites

A avea casa ta si masina ta nu inseamna nostalgie.Inseamna ca nu platesti chirie sau rate,adica depinzi de ceva/cineva.Ca tu iti doresti sa ai mertzanul ala didoidificat de jdemii de euro al tau,cum e?Nu e tot nostalgie?

A,si daca-ti place cum sunt/gandesc nordicii,de ce nu te muti acolo? :)

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, Kristian K a spus:

A avea casa ta si masina ta nu inseamna nostalgie.Inseamna ca nu platesti chirie sau rate,adica depinzi de ceva/cineva.Ca tu iti doresti sa ai mertzanul ala didoidificat de jdemii de euro al tau,cum e?Nu e tot nostalgie?

Eu imi doresc sa am libertatea de a ma muta unde si cand vreau fara batai de cap. Cat despre orice masina, eu imi doresc sa le folosesc, nu sa le detin.

Chiar astept sa imi iasa din garantie bmw-ul ca sa-l vand si banii sa-i dau avans in noul program de leasing operational de la ei, in asa fel in cat o data la 5 ani, sa le dau masina inapoi si sa-mi iau ultimul model.

Trebuie sa recunosc ca la motociclete inca lucrez la aspectul asta: ma atasez prea tare de ele si mi-e greu sa le vand.

Link to comment
Share on other sites

Deci trebuie sa recunosti ca esti doar pe jumatate "nostalgic". 😀

La fel si eu astept sa termin leasing-ul la una dintre masini,ca sa o vand si ever sa nu-mi mai iau masina noua.

Link to comment
Share on other sites

Este greu sa participi la o discutie pe internet fara sa se ajunga extrem de rapid la discutii ideologice. Exista argumente si pro si contra atat pentru a avea masina, cat si pentru a nu avea.

Inainte de pandemie ideologia la care aplicasem eu era ca mai bine fac 30 de minute cu masina proprie decat sa fac 100 de minute cu transportul in comun. N-are nicio legatura cu fibra de estica sau gena de dac frate cu celtii. Daca ajungeam la birou in 30-40 de minute folosind transportul in comun nu foloseam masina proprie. Simplu. Asa si cei care tin masina in fata blocului si nu o folosesc atat de des, daca ar putea sa inchirieze o masina la un pret rezonabil cred ca ar face pasul nu neaparat spre a-si vinde imediat propria masina, ci cand i-ar veni sfarsitul, nu ar mai inlocui-o cu alta nou (chiar noua sau sh).

Edited by therocketscientist1
Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 27 minute, Edd a spus:

Romanul si in general oamenii din ex-URSS, inca isi masoara succesul in viata prin numarul de masini din parcare si nr de case/apartamente.

Oarecum adevărat, dar asta la tot ce înseamnă bunuri, nu numai case și mașini. 

Iar vesticii și nordicii ăia nu au case în proprietate dintr-un motiv simplu, nu și le permit, nu ca nu ar vrea să fie 99% proprietari. 😏

E o diferență de nuanță. 

E capitalism pur, ai un punctaj, faci credit la bancă, îți îei casă sau mașină și ești sclav câte zile ai! 

Am prieteni plecați care încotro care tânjesc după un motor sau o mașină cu motor de 3 litri, dar îi împiedică asigurările și taxele enorme! 

Și nu discutăm de clasă de jos, ci oameni cu studii, doctorate și masterate, dar care au 2 copii și trebuie să se gândească si la ziua de mâine. 

Deocamdată hai să ne bucurăm de ce avem, pentru că (încă) suntem în situația să discutăm de mofturi și vise despre pierderea a 50.000 euro în 5 ani pe vârfuri de tehnologie, dar mergem iarna cu mașina ce se numește - ironic - Spring.😏

 

Vorba aia, mănânci ce ai și te gândești la ce-i bun. 👍

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, Kristian K a spus:

Deci trebuie sa recunosti ca esti doar pe jumatate "nostalgic". 😀

La fel si eu astept sa termin leasing-ul la una dintre masini,ca sa o vand si ever sa nu-mi mai iau masina noua.

Cristi, omul așteaptă să iasă mașină din garanție, cică e motiv de vânzare. Ciudat motiv.

Deși am băgat bănuți în ultimele două mașini, luate sh, nu mă încântă să dau o gălăgie de bani pe o mașină nouă (am avut, cunosc senzația). Mașina nouă are avantajele ei, de acord, totuși unii se mulțumesc și cu un pic mai puțin.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Pai calculele sunt ok, odată ieșite din garanție, mașinile noi sunt predispuse la defecțiuni și costuri enorme. 

Toată lumea știe asta, service-urile sunt pline de plastice ordinare cumpărate cu bani mulți. 

Este ideal să cumperi una noua, o ții cât iese din garanție, apoi alta si tot așa. 

Dar trebuie să ai banii să-ți iei ce-ți place, și puțini au situația materială să-și ia mașina care-i place (nu la care visează). 

Și @cukipropovăduia Mercedesul W213 pe care îl are de 4-5 ani că e superb și arată că nou, dar acum vrea să scape de el din cauza costurilor. 

Zău? 

Pai nu citeam 5 pagini mai în spate că mori cu ele de gât de fiabile ce sunt? 😂

Și cât de găini suntem restul, care întreținem mașini vechi? 

 

Astea cu două la primărie si trei la prefectură sunt de Radio Erevan, fumate de mult. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, l.u.v a spus:

Oarecum adevărat, dar asta la tot ce înseamnă bunuri, nu numai case și mașini. 

Iar vesticii și nordicii ăia nu au case în proprietate dintr-un motiv simplu, nu și le permit, nu ca nu ar vrea să fie 99% proprietari. 😏

E o diferență de nuanță. 

E capitalism pur, ai un punctaj, faci credit la bancă, îți îei casă sau mașină și ești sclav câte zile ai! 

Am prieteni plecați care încotro care tânjesc după un motor sau o mașină cu motor de 3 litri, dar îi împiedică asigurările și taxele enorme! 

Și nu discutăm de clasă de jos, ci oameni cu studii, doctorate și masterate, dar care au 2 copii și trebuie să se gândească si la ziua de mâine. 

Deocamdată hai să ne bucurăm de ce avem, pentru că (încă) suntem în situația să discutăm de mofturi și vise cu pierdut 50.000 euro în X ani pe vârfuri de tehnologie, dar mergem iarna cu primavara (Spring). 

Vorba aia, mănânci ce ai și te gândești la ce-i bun. 👍

 

Datorita unei burse, am locuit in Suedia o perioada. In special in tarile nordice, terenul nu este atat de scump, daca nu ai pretentia sa stai in buricul orasului. Dar infrastructura este atat de buna, iar densitatea populatiei atat de mica, in cat nici nu merita sa vrei sa traiesti pe termen lung in mijlocul orasului.

Sora-mea locuieste in Germania de 10 ani. Dupa primii 5, si-au cumparat casa cu banii jos. Atat ea, cat si sotul ei sunt romani, fix cu caracteristicile prietenilor tai, doar ca au un singur copil.

Prefer sa cred ca mananc ce vreau.

 

Edited by Edd
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...