Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ia-ti ceva pe la 2000 de coco care sa fie in aceeasi categroie cu mobra viselor tale. Risti ca in primul an sa o dai pe jos, in special de pe loc. Plus ca este posibil sa iti dai seama ca tu nu vrei chopper, poate o sa vrei R1... .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are pe dracu.E un 883 nu e R1. Ajunge cu toata talpa jos , nu e racheta , are frane de lemn , nu are de ce sa dea cu ea jos. Si daca da asta e... invata pe pielea lui sa fie mai atent/ prudent data viitoare.

E greu

Un motiv ar fi de exemplu ca nu pui cricul bine sau pui piciorul in groapa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.

Editat de Paladin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti ce-ti vine si lasa naibii sfaturile de pe forumuri.

 

 

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.

 

+1 la amandoi, mai ales la Hypperbone.

 

Eu am inceput pe un Shadow VT600 de exemplu. Mic dar suficient sa mearga cu 130 km/h unde e nevoie, ieftin super usor de intretinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

eventual de la lidl

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

883 nu e greu nici puternic, foarte comparabil cu clasa 500cc de la japoneze, daca vrei nou poti incerca si un Street

 

 

ca incepator e fix inutil sa faci test rides pe diverse modele, trebuie sa ai ceva experienta pentru a face diferenta intre modele, prima mobra o iei sa iti placa cum arata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta.

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1?

Ma consider destul de temperat:))

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:00

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

Apreciez sfatul, insa atat vreau sa stiu, ce modele se aseamana la aspect si la sunet cu harley-ul? (intreb fiindca nu prea stiu modelele)

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:01

Pai ia-ti motorul mult visat. Punct. Nu mai pierde vremea. Carnetul, motorul si da-i drumul sa te bucuri de el.

 

Asta este calea fireasca: primul motor il luam cu inima, fapt pentru care, ca si prima dragoste, va ramane sufletul nostru. Dupa ceva vreme cand vedem care este treaba cu motociclitul, luam ceea ce ni se potriveste mai bine. Dar s-ar putea foarte bine sa nu fie cazul la tine :).

 

Daca esti zdravan la cap si ponderat, incepi cu ce vrei tu. Nu e vorba ca este firesc sa incepi cu ceva mic, doar te poate ajuta, dar nu obligatoriu. Sunt oameni care au inceput cu 500 cmc si au sfarsit rau, altii care au inceput direct pe FJR1300 sau R1200GS si sunt bine mersi. Atata timp cat tu conduci motocicleta si nu invers nu ai de ce sa te temi.

 

Succes!

Multumesc pentru sfat!

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:05

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta.

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva.

Bine ar fi sa aibe la lidl:)), iar puterea sincer chiar nu este punctul forte aici.. 150 mi se pare arhisuficient

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre. Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre. Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata.

Hmm, apreciez mult opinia insa e ceva ce nu inteleg. "Daca vrei sa gandesti rational" ? Ti se pare irational faptul ca imi place un anumit motor? Si inca ceva, daca as gandi "rational", spre ce as putea sa ma orientez? (intreb foarte serios, gen tu ce mi-ai recomanda?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it!

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it!

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 

Exista motoare pentru gagici? Hmm, si care ar fi modelul sau modelele pentru barbati daca e pe asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:00

 

Apreciez sfatul, insa atat vreau sa stiu, ce modele se aseamana la aspect si la sunet cu harley-ul? (intreb fiindca nu prea stiu modelele)

Uita-te la toata gama de masinarii japoneze asemanatoare si vezi ce iti place. Aroape toate mobrele V2 au sanse sa se apropie de ce vrei tu

» Post actualizat in 08 Oct 2017 19:11

Mie nu mi-au atras atentia mobrele din gama asta. "arata toate la fel". Poate apare vre-un impatimit care stie detaliile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul.

Si cu portofelul in cazul asta. Sunt alegeri mult mai bune de facut, din multe puncte de vedere. Adica ai alege o mobreta pt. felul in care arata si nu pt. ca iti da o siguranta in mers. Pe aici pe unde sunt, lumea e la fel de basinoasa, ba mai baga si 'manele' si la boxele de pe mobra. Adica pan' la terasa sau la plimbari scurte, e confortabil, nu zic nu si eu mi-as dori un cruiser (asa le zice astora?), dar ca a 10-a mobra. Pai nu tu frane, nu tu ciclistica calumea, garda la sol de nu te poti apleca sa iei o curba mai sanatoasa. Lucesc frumos, dar cam atat. A si sa zici prietenilor ca ai 'full HD' e cam acelasi lucru cu aifoanu' 8. Se umezesc mai toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Cumpara ce-ti doresti , ce visezi !

Eventual sa ai grija de dimensiuni (inaltime, greutate).

Am citit si eu multe pe forum. Unii spun ca, pentru incepatori e mai indicata una mai mica.

Si eu visam la un Harley, dar nu-mi permite buzunarul.

Initial m-am gandit la Yamaha Virago 535, mai ieftina, frumoasa. Dar este mica pentru mine (180 cm).

A ramas Honda Shadow 750 ; o bijuterie !

Are 750 cmc si 250 kg. Si n-am avut nici o problema ! ! ! Am stapanit-o de la bun inceput ! Este prima motociclete pe care m-am urcat (in afara de scoala), si n-am avut nici un eveniment.

 

Deci : Cumpara ce-ti doresti , ce visezi !

 

poti citi si aici :

/index.php?/topic/744739-sfat-de-incepatori/&do=findComment&comment=4302539

Editat de imre1968
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Ia-ti un Sportster 883 R. Are frana cu dublu disc fata si ciclistica un pic mai buna.

Ia-ti ce iti place, ce te atrage, ce te bucura.

 

Eu am inceput motociclismul la 17 ani cu o motocicleta de 250 kg. Nu am cazut niciodata.

 

Deci... go for IT. Harley Sportster... daca poti cauta o versiune cu ABS...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cu portofelul in cazul asta. Sunt alegeri mult mai bune de facut, din multe puncte de vedere. Adica ai alege o mobreta pt. felul in care arata si nu pt. ca iti da o siguranta in mers. Pe aici pe unde sunt, lumea e la fel de basinoasa, ba mai baga si 'manele' si la boxele de pe mobra. Adica pan' la terasa sau la plimbari scurte, e confortabil, nu zic nu si eu mi-as dori un cruiser (asa le zice astora?), dar ca a 10-a mobra. Pai nu tu frane, nu tu ciclistica calumea, garda la sol de nu te poti apleca sa iei o curba mai sanatoasa. Lucesc frumos, dar cam atat. A si sa zici prietenilor ca ai 'full HD' e cam acelasi lucru cu aifoanu' 8. Se umezesc mai toti.

Corect, cu portofelul meu si cu banii munciti de mine. Doi la mana, eu nu merg cu mobra la terasa. Prefer sa pot bea o bere in liniste. La ce ai mai scris tu pe acolo nici nu ma obosesc sa iti mai raspund sau sa iti zic unde gresesti:)) Toti avem dreptul la o parere...;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti plac chopperele (sau mai corect zis cruiserele) ia-ti Harley, uita de japoneze, sunt copii ale Harley-urilor. DAR doar daca esti sigur 100% ca nu vrei alt tip de mobra

 

Daca ai 6 mii de iepuroi nu-ti recomand 883, mai pune niste bani si i-ati un Dyna Superglide Sport (FXDX) sau macar in 1200R / Sport... sunt facute mai putin pt fite si mai mult pt motociclit, dubludisc pe fata, scarite pozitionate pt inclinat, 6 viteze etc...

 

Vezi ca tipul asta de motoreta nu e asa comoda precum pare "din afara". Un naked standard/ generatie 2000-2005 sau enduro-touring / touring e mult mai comod.

 

 

Ia un sfat de la unu care era "Choppers forever, carenate never" :crack: NU TE GRABI SA ARUNCI BANI IN CHOPPERE

E misto sa probezi mai multe tipuri de mobre...fiecare categorie are de oferit cate ceva, s-ar putea sa-ti placa mai mult ce ofera alta categorie.

Ti-as recomanda intai sa-ti iei permisul si sa inchiriezi sau sa ceri de la pretini (daca ai) diferite mobre sa te plimbi cu ele si sa-ti dai seama daca vrei cu adevarat chopper

Daca da, atunci arunca-te la FXDX sau Porkster 1200, Cruiserele nu trebuie neaparat luate progresiv ca la alte categorii

Bafta!

 

PS: Triumph Bonneville nu-ti place? e ceva mai versatila ca un HD

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-l! Nu e periculos ca si putere, iar greutatea, datorita centrului de greutate aflat jos, se simte ca la orice naked de 200-220kg, inclusiv prearecomandatele cb500/gs500/er5. Cel mult, e cu foarte putin mai greu sa-l impingi de pe loc, dar daca ai macar forta medie pt varsta si greutatea ta, n-o sa fie nici o problema. Cel putin asta a fost impresia mea cand am mers cu unul.

Singurul mic impediment e raza de virare a ghidonului mica, care pe unii ii poate speria cand ajunge ghidonul la capat, dar daca exersezi putin viraje la viteze mici in zone mai retrase sau poligon pana sa iesi in trafic.

 

Personal as avea multe de zis contra, DAR, daca tie iti place si ai buget pt el, nu mai sta pe ganduri. Nici piesele nu sunt chiar atat de scumpe, e plin ebay-ul...

 

In timp, daca vrei performante mai bune, pana intr-un punct il poti remedia (n-o sa-l transformi in r6). Pt frane pui niste conducte metalice si placute mai agresive, pt suspensie pui niste arcuri mai tari si emulator de cartus gen gold valve, si eventual si niste amortizoare spate "sport", etc. Sau il vinzi in 1-2-3 ani si aia e, maxim pierzi 300-500-1000euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Ia un sfat de la unu care era "Choppers forever, carenate never" :crack: NU TE GRABI SA ARUNCI BANI IN CHOPPERE

 

Cam off topic, dar e o constatare personala: Daca te-au "muscat" chopperele/cruiserele la inceputurile vietii tale de motociclist, o sa vina vremea cand te vei intoarce la ele :))

Oricat de rationale ar parea anumite alegeri, oricat ai justifica ergonomia/performantele unui gen moto fata de altul, atunci cand nu esti constrans fix de buget, alegi cu inima, nu cu ratiunea. Eu am redevenit chopperist dupa trei sport-touringuri.

 

Si acum si mai off-topic, de cand e ZIDU "supermembra"? :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-l! Nu e periculos ca si putere, iar greutatea, datorita centrului de greutate aflat jos, se simte ca la orice naked de 200-220kg, inclusiv prearecomandatele cb500/gs500/er5. Cel mult, e cu foarte putin mai greu sa-l impingi de pe loc, dar daca ai macar forta medie pt varsta si greutatea ta, n-o sa fie nici o problema. Cel putin asta a fost impresia mea cand am mers cu unul.

Singurul mic impediment e raza de virare a ghidonului mica, care pe unii ii poate speria cand ajunge ghidonul la capat, dar daca exersezi putin viraje la viteze mici in zone mai retrase sau poligon pana sa iesi in trafic.

 

Personal as avea multe de zis contra, DAR, daca tie iti place si ai buget pt el, nu mai sta pe ganduri. Nici piesele nu sunt chiar atat de scumpe, e plin ebay-ul...

 

In timp, daca vrei performante mai bune, pana intr-un punct il poti remedia (n-o sa-l transformi in r6). Pt frane pui niste conducte metalice si placute mai agresive, pt suspensie pui niste arcuri mai tari si emulator de cartus gen gold valve, si eventual si niste amortizoare spate "sport", etc. Sau il vinzi in 1-2-3 ani si aia e, maxim pierzi 300-500-1000euro.

Inainte sa-mi iau Sportster mi-a zis cineva urmatoarea faza. HD-ul e scump ca pret de achizitie insa daca vrei sa-l tii toata viata, accesoriile sunt nelimitate si ieftine in comparatie cu oferta pt japoneze. Deasemenea, performance wise, un big bore kit 1250 il transforma intr-o mica masinarie de tocit gumele. :D Pastrand proportiile, desigur.Un alt aspect fain este ca pentru un motiv anume, isi pastreaza valoarea de revanzare. Ah, da un alt plus pentru mine este calitatea executiei si a finisajelor(exceptand seria Street 500/750). Fara plastice cromate sau alte balarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...