Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Mi-am făcut ungator (îl și comercializez) și astfel lanțul e uns când vreau. Am găsit recent Hexol pentru cutii de viteze la 12 lei. Ajunge un sezon de mai și rămâne. Iar motorina e ieftină, repet. Am eu ceva cu spray-urile de lanț, nu mă ating de ele.

Oricum, sunt curios cat tine lanțul uns cu ungatorul, îmi scriu in jurnalul motorului toate intervențiile, așa că pot să îmi fac o idee cat se poate de precisă. Kip in taci. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DID, X sau O-ring. E prima alegere a oricui. Cand cumperi lantul, sa fii atent si al pinioane, foarte posibil sa trebuiasca si ele inlocuite.

Piata e mare, ai de unde alege. Eu am luat kitul de lant de la colegul care le vinde aici pe forum, in rubrica dedicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Azi mă apuc de ele, am o zi mai liberă. Îl fac și pe al tău.

» Post actualizat in 25 Apr 2018 09:23

 

Cu ungator din asta nu se spoieste janta rau?

Vezi cum arată jantă după 3000 km.

» Post actualizat in 25 Apr 2018 09:47

Și sare uleiul, dacă împingi inutil de mult. Sâmbătă am montat 5 bucăți pe Vstrom. Și dacă mai aveam măcar două, nu era rău.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte murdar... nici dupa 4-5000 km (pe asfalt, e adevarat) nu a fost nevoie sa curat lantul, era lucios si frumos. Si janta era curata, cativa stropi ca i-am dat eu aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce offroad am tras în weekend, mă mir că se mai vedea metalul. Echipamentul a fost spălat, era mai murdar ca un preș din fața ușii, din negru s-a transformat în gri. Am fost vreo 30 de motoare, mers în coloană, cu praful de rigoare. Uită-te la jantă cât de curata este. Azi am spălat și motorul, trei ore am muncit la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 9 months later...

Nu s-a mai discutat demult aici si subiectul e important dar putini baga de seama.

Deci mobra mea are un joc la liber de 3 cm fara sofer. In manual scrie 2-3 cm intindere...ar fi in norme, dar, in timpul mersului diferenta este foarte mare intre accelerare si decelerare, este o senzatie foarte idioata pe care nu am avut-o nici pe mobra uzata de scoala...!

 

Mecanicul din service spune sa-l las mai larg ca sa nu se intinda prea mult la hopuri si cu timpul sa nu se rupa. Mecanica stiu si eu, dar nu e normal ca la incarcare mai mare intinderea sa fie afectata, dataorita faptului ca roata spate se deplaseaza sus/jos fara a afecta distanta intre axul ei si cel al CV.

 

Cer un sfat de la cei experimentati in ale mobrelor, care au >10 ani de experienta.

Cum l-ati reglat voi si daca au aparut probleme in anumite situatii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Întinderea nu se modifică în funcție de poziția basculei decât în cazul (rar) în care pinionul mic este coaxial cu axul basculei! Altfel "săgeata" lanțului e mai mare cu moto descărcată și se întinde la maxim când bascula, pinionul mic și roata spate se află pe aceeași axă. Întitdeauna se verifică în mai multe porțiuni ale lanțului și se reglează măsurând în poziția în care săgeata e minimă (când lanțul e întins/uzat inegal).

Reglează conform manualului, cu atenție la condițiile în care se măsoară (pe cricul lateraldescărcată, vezi ce scrie producătorul)!

Senzația pe care o descrii este de lanț prea larg, dar măsoară corect, prea întins e mult mai rău decât puțin mai larg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara in mai multe puncte intindera lantului, cum a zis John. Posibil uzura inegala a lantului. Daca e asa, trebuie alt kit de lant complet. Nu te incurca sa schimbi doar lantul

Posibil si joc in butucul rotii spate, la acele tampoane de cauciuc. Se repara si alea prin inlocuire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ridici mobra pe cric sau suspenzi cumva roata spate, invarti, daca lantul urca si coboara este clar ca ai o intindere neuniforma si ar trebui schimbat altfel procedezi ca in manual.

Pentru aceasta determinare lantul trebuie sa fie proaspat gresat ca sa nu aiba sectiuni in care se poate bloca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Daca imi permiti,lantzul nou nu este de ajuns.Pe langa ce au scris colegii de mai sus,verifica starea pinionului de atac (ala mic) si cel mare.1 set complet contine pinion mic,pinion mare(la roata) si lantz,toate noi.Pe langa asta ai putea sa verifici si tensionarea arcului roata spate,strangerea axului rotzi spate.Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, yglos a spus:

Multumesc de sfaturi baieti. Uzura la ceva nu e cazul, lantul e nou.  

O sa-l curat si revin cu feedback.

daca ti-a strans prea tare zaua de inchidere a lantului asa face , ca si cum ar fi uzat sau o za blocata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...