Feher Virgil Calin Postat Iunie 27, 2020 Share Postat Iunie 27, 2020 Buna colegi ! Călin Feher _ Tg Mures Încep prin a-mi cere scuze, daca aceasta intrebare sau intrebari au mai fost adresate / postat ! Eu m-am tot uitat pe forum , dar nu am vazut! Va prezint intai un mic istoric ! Am un virago de 250cc, functioneaza perfect dar de vreo 2 ani , ( in fiecare an ), bateria imi ramane uscată !! Anul trecut am fost la electrician moto, ....încărcare buna ...deși mi -se pare ca farul emana prea multa căldură! Ce fel de baterie e ok / indicată pt virago 2t0 cc ? Acid sau gel ? Daca e normal ( parerea mea ...ca nu e ok ), ca sa se evapore atat de repede ? De unde e mai om sa se comande baterie ? Multumesc anticipat ! Cu respect Călin Feher 0743104225 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 27, 2020 Share Postat Iunie 27, 2020 Masoara tensiunea pe baterie la relanti si apoi turat. Daca depaseste 14,4 V se poate intampla ceea ce spui tu. Masoara si da-ne de veste ce ai aflat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Acum 13 ore, easy ride on! a spus: Si este posibil ca "releul" redresor-regulator sa fie instabil. Cu defect instabil intern. Adica din cand in cand sa il "apuce meteahna" ca in timpul mersului sa incarce mai mult, pana iti "usuca" bateria. Asta poti verifica daca montezi un voltmetru digital (sunt ieftine) pe bord ca sa supraveghezi in permanenta tensiunea pe baterie. Mersii, dar pentru mine e cam.....limba străină " voltmetru " ,,," montare ", nu ma pricep la partea electrica! Bănuiesc că electricianul le montează !! Și unde as gasi voltmetru? Iar Intrebarea de baza, ce baterie e ok pt virago 250, și de unde se poate comanda mai ok ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Pai pune mana si apuca-te de invatat. Sa lucrezi cu un aparat de masura este o chestie de alfabetizare pina la urma. Mergi la un magazin , de ex,. ALTEX - am vazut ca aveti unul in Sf.Gheorghe - si cumperi aparatul acesta: https://altex.ro/multimetru-digital-home-m-266ac-9v-ecran-digital/cpd/APMM266AC/ Apoi mergi la mobra, pui butonul rotativ al aparatului de masura la semnul V---- (mai are si 3 puncte sub linie) Adica pozitia urmatoarea decat este in poza de mai jos: Aparatul vine impreuna cu 2 fire: unul rosu si unul negru. Firul negru il pui in mufa nearga COM iar firul rosu la mufa rosie V. NU PUI FIRUL ROSU LA MUFA EXT !!! Apoi pui firul rosu la borna + si firul negru la borna - a bateriei. Daca le pui pe dos nu se intampla nimica, doar ca pe afisaj o sa apara si semnul - . Asa cum este pus butonul in poza se masoara tensiunea alternativa, cum ar fi de exemplu cea din priza de acasa. La motocicleta ai doar tensiune continua. Cu motorul oprit vezi ce tensiune scrie pe afisaj. Ar trebui sa fie ceva in jur de 13V (daca pui firele pe dos o sa scrie - 13V). Apoi pornesti motorul si pui aparatul: ar trebui sa arate intre 14 si 14,4 V. Masori apoi si cu luminile pornite, inclusiv faza lunga. Nu trebuie sa treaca de 14,4 V. Daca trece nu e bine. Masoara fara frica nu se poate intampla nimica rau. Nu ai ce sa strici sau sa arzi. Aparatul de masura este destept si stie sa sa protejeze singur daca faci o prostie. Haide, cumpara aparatul si invata sa masori si tu o tensiune. Nu e complicat. Si o sa mai ai nevoie in viata sa masori cate ceva. Inca un lucur important : daca iti cumperi o baterie noua si incarcarea este proasta iti va distruge si bateria cea noua. Asteptam rezultatele masuratorilor. Siker !! ( oi fi spus bine Succes pe ungureste?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Multumesc de informații !!! Dar...În primul rând Sf gheorghe e la o distanță de 100 km fata de Tg Mures ! Doi la mana : sunt poate mai roman ca tine ! Trei la mana : am măsurat și am procedat , exact cum ai specificat , ........lucru facut dupa prima mea baterie uscată!!! A doua baterie fost montată și verificată de un electrician moto !!!! Cu toate astea .....două baterii uscate ? De aceea întrebam......Daca cumva e nevoie de o anumită capacitate a baterie , alta decât 12v 11ah ??!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Salutari, Am avut impresia ca ai un Altex in Sf.Gheorghe. O baterie de capacitate mai mare ajuta sa nu se chinuie moto prea mult la pornire. Exista e legatura intre capacitatea bateriei si curentul maxim pe care il suporta. In principiu un acumulator de 11 Ah este suficient. Aceeasi baterie este si pe o Honda Shadow de 750 cc si nu sufera. Deci inteleg ca ai avut un acumulator care s-a uscat, l-ai inlocuit si apoi s-a intamplat la fel si cu al doilea acumulator. Asta ma duce cu gandul la ce a spus @easy ride on! si anume ca ai o problema cu regulatorul de incarcare. Iti recomand si eu ca si el sa iti pui un mic voltmetru pe moto ca sa vezi ce se intampla in mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iulie 2, 2020 Share Postat Iulie 2, 2020 Chiar iti multumesc de ajutor ! SILVER ARROW Sincer, ma pune un pic pe ganduri deoarece : - regulatorul de tensiune l-am schimbat acuma 3 ani, ( nou nout 100 - 120 euro ) - verificata instalatia electric si refacuta in mare parte ( anul trecut ) - verificata de electrician ( incarcarea ) - etc Si sincer imi este cumva sa pornesc la drum mai lung !!! DAR asa voi proceda cum m-ai sfatuit, ....CIUDAT e ca farul mi-se pare ca se incalzeste prea tare !!! Farul porneste odata cu contactul ! DAR voi pune un voltmetru ! Cu respect Calin Feher Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RandomName Postat Septembrie 7, 2020 Share Postat Septembrie 7, 2020 Pe anumite baterii AGM scrie clar sub un "WARNING" sa nu folosesti bateria fara sa o incarci 12 ore. Intrebarea mea este: Ce se intampla daca nu astepti 12 ore si o pui pe motocicleta dupa cam 20-30 min? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 N-o sa aiba viata lunga. Desi bateriile moto in ultima vreme tin doar cu noroc 3 sezoane... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Recent am montat un LP gel pe un R6. Deși pe cutie scrie că e ready to user, a stat minim 10 ore pe chargerul de la LIDL până a arătat full. Pe mobra mea am un FulBat pe acid de 3 ani. Duminică am uitat contactul pus la benzinărie (pauză de vreo 20 min pentru gaz și cafea), mi-a stat inima înainte să o pornesc. A luat-o instant, fără să se bâlbâie. Deci, dpmdv mai contează și ce nimerești, că poți lua brand de renume care să țină un sezon, dar și praștie care să țină 3-4. Dar și invers. Loterie uneori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Depinde si de felul cum a venit bateria de la producator. De la acelasi brand, unele vin gata formatate, altele vin cu acidul separat. De ex de la Toplite si Unibat alea mici, 5, 7, vin gata formatate. Nu stii cand a fost formatata in fabrica. De la 9 in sus vin cu acidul separat. Aspect important: la astea cu acid separat conteaza mult lasatul cu flaconul infipt in ea vreo 20 de minute dupa ce s-a scurs acidul ca sa iasa gazele rezultate in urma reactiei initiale. Asa scrie si in manualul bateriei, dealtfel. Daca sigilezi bateria prea repede risti sa se umfle in primele zile de utiliare. Am patit-o cu o gramada de flacai care faceau formatarea dupa ureche si apoi o trimiteau la garantie. Garantie my ass! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Orice baterie cu acid cumparata trebuie pusa la incarcat. Ce se intampla daca nu o pui? Nu vei beneficia de intreaga ei capacitate de stocare a curentului. Capacitatea ei maxima va di de 90%, 80% etc. Suficient cat sa isi faca treaba o perioada, dar sub cat ar fi avut daca respectai cu un minim de efort indicatia producatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Cele pe Gel sigilate sunt gata formatate (eu si astea le mai pun pe redresor ca cine stie de cand stau). Cele AGM cu acid separat se lasa cel putin o ora deschise dupa care se incarca cu un incarcator care incarca cu un curent slab. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 O fi fost formată, dar tot a durat 10 ore până a terminat chargerul de băgat curent în ea. LandPort 10 Ah GEL. Deci nu e încărcată full. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nemeti_huni Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Va salut. Ma intereseaza ce valori ar trebui sa-mi arate voltmetrul in cazul unui acumulator in stare buna de functionare, scos din motor, montat si la pornire? Dupa o perioada de cateva saptamani in care nu am folosit motorul, s-a descarcat acumulatorul si dupa ce l-am pus la incarcat, spre surpinderea mea, tot nu invarte electromotorul, ca si cum ar fi 99% descarcat. Are doar 1,5 ani si in mod normal n-ar avea cum sa se strice. Baterie Yuasa! Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Ba da, daca a stat descarcata se poate sulfata in cateva luni. Eu am patit in 2009 cu o yusaua nou-nouta a stat pe motocicleta din ianuarie pana in martie, motocicleta cu o alarma chinezeasca care tragea curent. In martie era suflatata complet nu mai tinea curent aproape deloc. Masoara cu voltmetrul si vezi ce tensiune ai la 10 minute dupa ce o scoti de la incarcat. Decat sa iei un Yuasa mai bine iei o chinezeasca si un charger inteligent ctek. Eu am asa din 2017 si e ca noua bateria. Dar o tin non stop pe charger. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Cauta pe cineva cu asa cevahttps://en.foerch.com/electrics-electronics/multifunctional-voltage-tester/battery-testing-devices/battery-test-device-argus-aa500pwp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 (editat) dupa incarcare, acumulatorul trebuie sa stea minim 2-3 ore ca sa obtii valori mai aproape de adevar. La valorile pe care le pun, un acumulator f bun are cel putin o zecime de volt mai mult dupa 3 ore de stat in repaos dupa ce a fost incarcat complet, cu un incarcator electronic. ~12.8V pentru baterie incarcata complet, in stare foarte buna ~12,6V pentru baterie in stare buna ~12,4V pentru baterie slabuta ~12,2 V pentru baterie slaba rau. Daca are sub 11,8V, un element este scurtcircuitat (picat) - nu o poti repara, decat daca e cu intretinere si un element a ramas complet fara electrolit si vei completa cu apa distilata pana la nivel, lasata bateria sa stea o zi si abia apoi incarcata. Orice este sub 10,6 V e definitiv pa. Editat Septembrie 8, 2020 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 Ma tem ca marea majoritate a bateriilor de la noi sunt fabricate in China. Cine vrea ceva inca bun sa-si cumpere Yuasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 am renuntat la "brand-uri". tineau fix la fel si costau triplu am pus caranda ( sau ce vand aia acolo) pe 2 scutere si 1 motor. dupa 3 ani sunt in perfecta stare si au costat pana in 120 ron ( la sccutere chiar spre 70). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 La 08.09.2020 la 7:55, Lucian_M a spus: Duminică am uitat contactul pus la benzinărie (pauză de vreo 20 min Pai si de ce panica asta? Ramane farul aprins? Sau ce consuma atata cu contact pus de te-a ingrijorat? Bordul ca e aprins ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 La 08.09.2020 la 8:30, einstein1984 a spus: Ahem, bateria poate fi uscata formatata, adica incarcata si cu acidul scos. pe vremuri puteai cupara baterii uscat neformatatae, adica puneai acid si le si incarcai. este ca ai chiulit si la chimie ? cum ai trecut prin poli cu probleme de cognitie evidente? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nemeti_huni Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 Mersi de sfat, baieti. Dupa o incarcare completa (care a durat suspicios de putin) si 2 ore repaos, avem 12,68 V, iar dupa 6 ore, 12,58 V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 Acum 3 ore, frigider a spus: Pai si de ce panica asta? Ramane farul aprins? Sau ce consuma atata cu contact pus de te-a ingrijorat? Bordul ca e aprins ? Ambele faruri rămân aprinse pe contact. Am led, ce e drept, dar tot îmi era că o împing, bacteria are 3 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Septembrie 10, 2020 Share Postat Septembrie 10, 2020 Mulți au vazut-o (facultatea) și tot nu știu încotro se strânge un șurub... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.