Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind  15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult.

Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Doar contactul pus 12.1

La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. 

Eu am norocul că am computer bord. 

IMG_20200120_183908.jpg

IMG_20200120_183838.jpg

Nu e cam putin 12.1 ?! Mai poate sa invarta electromotorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 14 minute, Christian 1 a spus:

Cred ca trebuie sa schimb aproape toate releele de incarcare si alternatorul masinii,ca-s cak. :)

 

Ce să te mai complici, trebuie să schimbi mașinile cu totul 😋

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, megamotoreta a spus:

Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult...

 

Pai cred ca era stricat de dinainte de aveai o cadere de tensiune de 2,5% la cativa consumatori amarati. 😂

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.01.2020 la 18:08, superbec a spus:

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

 

sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC !

Men, nu stiu ce motor ai tu, dar cam pe toate motoarele facute dupa 2000 trebuie sa fie acele relee de care vorbim. Uite cateva modele aici:

https://www.unimotors.ro/index.php?cat=1223&filter_id=56&cPath=1075_1096_1223&page=1

Despre tensiuni, poti baga si 16V daca vrei ca nu se supara nimeni....pe riscul tau..:)

La 20.01.2020 la 19:36, mihai c a spus:

Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind  15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult.

Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu

Da, putini stiu chestia asta si mai putini inteleg de ce...

Acum 6 ore, Djebelu' a spus:

Eu cred ca tu nu intelegi ca este o diferenta de curent intre cele pe carburator si injectie.Ca de exemplu,astea cu injectie au obiceiul de a avea mai multi consumatori inclusiv si cand doar pui contactul.De aici nevoia de curent nitel mai mare.

Daca spui ca esti electronist,zi-mi si mie ce e un releu electronic de incarcare.

Tu nu faci diferenta intre curent si tensiune. Ce treaba are curentul de incarcare cu tensiunea de incarcare?

Normal ca pe injectie sunt mai multi consumatori, dar si alternatorul e dimensionat corespunzator sa dea X amperi. Voltajul insa este acelasi pe toate bateriile plumb acid.

Nu sunt aici ca sa explic notiuni elementare de fizica, chimie, electrica. Fiecare invata ce si cum poate. Cine vrea sa fie autodidact se informeaza si vede ce e bine. Cine nu, ia de bune toate prostiile debitate de necunoscatori. 

 

Dar scopul topicului este putin deviat aici. Eu am initiat alt topic dedicat incarcatoarelor de mentinere pe timpul iernii. Moderatorul a unit topicul meu cu acesta, in care sunt si alte discutii. 

Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49

 

L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float.

Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gizas ... nu exista relee electronice pe motociclete , in linku dat de tine sunt relee ordinare cu shunt , exista si relee cu mosfet gasite pe r1 de vreo 10 ani  si cam atat 

 

o regulare precisa ( electronica ) a incarcarii , cum o face un redresor "inteligent" ,nu se regaseste pe nici o motocicleta 

 

cam toti motociclistii stiu asta ,mai ales astia care bantuie sectiunea , intelege ca aberezi ca sa putem trece mai departe.

 

p.s scrie o scrisoare la suzuki , felicita-i ca ti-au vandut technologie centenara pe minunatia vopsita .. nu la fel de frumos ca o honda.

pps unde-i maestrul rrt-ului cand e nevoie de o esplicatie de la electronist la ajutor de electrician ( to be determined) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, yglos a spus:

am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49

 

L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float.

Am same thing dar inscriptionat cu Dunlop, la fel a fost ambalat intr-un blister. 

IMG_20200122_211712.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Christian 1 a spus:

Si care e diferenta intre cel de Lidl de 69 de lei si asta pus de tine in link?

Cel de Lidl nu mai munceşte după ce a ajuns la 14,4V.

Cel de la Emag încarcă cu 1 A iar cel de Lidl cu 3,8 A pentru auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare!

 

Am un HORNET PC36 pe care am incercat sa il pornesc si cred ca l-am inecat. ( Sunt incepator si am crezut ca e ok sa trag putin de gaz inainte sa il pornesc daca vad ca nu o ia din prima cu socul tras 🙄 ).

Nu era prima oara cand faceam asta si apoi imediat pornea. Ideea e ca motorul a pornit si a mers vreo 20 minute dupa care l-am oprit. Cand am incercat sa-l pornesc din nou: pauza. Doar scadea intensitatea farului si atat.

Dupa o saptamana m-am dus iar sa il pornesc, sa vad poate merge. Acum s-a miscat demarorul dar n-a pornit. Intr-un final cred ca s-a dus bateria si s-a auzit si un "carait" urat de undeva 😱. Am dat jos bateria si avea 12.2 V.

 

Am bagat-o la incarcat, am luat redresorul de pe ea si acum are 12.8 V

Intrebarea este, cat ar trebui sa aiba in mod normal ? E ok tensiunea de 12.8 sau ar trebui s-o mai bag la incarcat ?

 

OFFTOPIC: Cum naiba pornesc motorul daca am fost pacalici si l-am inecat ? Adica sper sa fie doar asta. La bujii nu am acces, ar trebui sa dau rezervorul jos  😲

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul?  

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 3 regulatoare de tensiune arse,  m-am hotarat sa-mi fac singur un regulator de incarcare la motocicleta . Controllerul solar de 30 A ( mosfeturile originale 4 buc. din el nu suportau decat 20A/40V pt. cateva secunde, o chinezarie) l-am modificat "putin", i-am montat pe un radiator extern cu racire fortata 8 mosfeturi de 30 A fiecare si suportand 80 Vcc in intrare in locul celor originale. Alternatorul motocicletei fiind trifazic am montat o punte de diode trifazica si condensatori de cc. P1300719.thumb.JPG.9f46850475a9d3f5514d7e7d42199999.JPGP1310092.thumb.JPG.c3e7d36cc7b75fc155782d8aad2c9df8.JPGP1310096.thumb.JPG.b87f837a2c3aba06d58f54391ee1cc3a.JPGP1300733.thumb.JPG.653ffba3775776ac82ba939676cd6147.JPG86348944_615293515923210_2009303928633556992_n.thumb.jpg.c296c84752a2107a55e2273c40a76857.jpg86264596_142463253512299_6213238151549288448_n.thumb.jpg.b2e904ac47c33495af980bc9646acde3.jpgP1300880.thumb.JPG.a54dd08d7016cecf438e53aa498e9057.JPGpt. redresare.13,8V in relantiu, iar in turatie 14,8V . Cand bateriile sunt incarcate controllerul opreste incarcarea. Sunt foarte multumit de noul regulator, a functionat perfect tot sezonul moto 2019.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 hours ago, misionaru said:

E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul?  

 

 

Ok, deci sa monitorizez tensiunea cand dau la demaror. Mersi colegu.

Motorul pe e pe carburatie, 2004. Astea nu au pompa de benzina parca.

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, monitorizeaza tensiunea in prima faza. E cel mai simplu lucru de facut. Sau o legi la o baterie de masina si incerci sa o pornesti.

 

Dar, cauzele pot fi multiple si nu numai de la partea electrica. Doar ca partea electrica ar fi cel mai usor de verificat, plus benzina in rezervor. 

 

Cele pe carburatie, din cate am inteles nu au pompa de benzina, cel putin unele modele, nu stiu a ta daca are sau nu. Dar daca trebuie sa umbli la carburator si bujii, mai bine o duci in service, daca nu te pricepi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, mobiletron a spus:

Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii?

Am modificat suportul bateriei in 2010 cand am achizitionat motorul, avea bateria dusa si cand am cautat si am vazut cat costa... am pus doi acumulatori. Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei).

Acum 19 ore, l.u.v a spus:

Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul 🤭

 

Acumulatorii sunt legati in paralel si incarcati simultan,  controllerul se alimenteaza din puntea trifazica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...