Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Este exagerat sa pui 10w60 la o motocicleta care are racire pe apa. Chiar si 10W 50 este mult pt un motor nou , racit pe apa si cu care mergi exclusiv pe asfalt si nu-l duci la limita in conditii de clima foarte calda.

 

 

Cred ca mai bine te-ai documenta cu privire la proprietatile uleiurilor si ce inseamna mai exact cifrele, poate atunci te-ai convinge. Intotdeauna V-urile au nevoie de un ulei superior calitativ, ptr ca au tendinta de a distruge pelicula, iar un ulei cu cat e mai aditivat cu atat va rezista mai bine. Cel mai simplu daca vreti sa va mearga motocicleta, bagati cel mai scump ulei si nu va mai zgarciti si atunci nu veti mai avea probleme.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

N-ar fi mai bine sa bagam ce zice in cartea aia a motorului?

 

 

Daca e cel mai scump inseamna ca e si cel mai bun?

 

 

cum adica sa bagi ce scrie in carte?? :moron: iote la el... mai cauta tu API SL-CF 10w40 :P

 

 

 

 

cel mai scump e cel mai bun. yamalube e mai bun decat motul si ambele mai bune decat shell :)

 

uf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cartea motoretei ce zice???

 

In carte zice 10w40 si sa fie JASO MA. 5100 este dar..cum zicea cineva...si eu vreau ce e mai bun pt. motor asa ca daca 300v este mai bun mai bine pierd banii pe care i-am dat pe 5100 si iau 300v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In carte zice 10w40 si sa fie JASO MA. 5100 este dar..cum zicea cineva...si eu vreau ce e mai bun pt. motor asa ca daca 300v este mai bun mai bine pierd banii pe care i-am dat pe 5100 si iau 300v

pai daca tot cumperi 300v, mizeria aia de 5100 nu mi-o donezi... sa o dau pe gard la tara ...platesc eu transportul :P :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Respecta indicatia 10 w 40 si pune ce vrei...nu o sa se intample nimic...crede-ma. Eu am Bandit din 1997 si de cand e in ro nu a vazut altceva in afara de mobil 10w40 si are 56000. Tine cont ca este racit exclusiv pe aer si nu consuma ulei peste masura...adica de la un schimb la altul nu ii fac completare (din 6 in 6 mii fac schimbul) Am si un prieten care are hyabusa si tot cu mobil 10w40 merge si o are dinaintea mea.

La uleiurile astea este muuuult marketing. Eu sunt de parere ca trebuie sa folosesti un ulei corespunzator pt mobra pe care o ai... Adica daca ai una de viteza, pui.ceva cu rezistenta mai mare la temperaturi inalte. Daca stai intr-o zona rece pui unul mai subtire ca sa ai o pornire usoara. Dar in cazul tau, frate, eu cred ca exagerezi putin...relaxeaza-te si nu da banii aiurea pe te miri ce uleiuri. Motorul tau e unul calm...nu ai nevoie de te miri ce performante din partea uleiului. Totul ramane la aprecierea ta pana la urma, dar nu te grabi sa arunci cu banii pe geam...doar e criza, nu? ;)

Toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ce ce ciudat> ca te zgarcesti la un ulei bun de masina, dar cand e vorba de iernare, bagi in motor un ulei de calitate. Practic schimbul de iarna (in afara faptului ca multi nu practica acest obicei si nici nu li s-a stricat mobra, deci il considera un mit) are drept scop protectia motorului impotriva oxidarii. La fel de bine poti sa ti pui si ulei economic de la Petrom, sau o marca moto ieftina, daca tot il dai jos la primavara. Asa ti ar ramane bani si sa-ti pui un ulei bunicel in Cielo.

 

PS> sa nu ma spui prietenului tau cu GPZ-ul ca se supara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Respecta indicatia 10 w 40 si pune ce vrei...nu o sa se intample nimic...crede-ma. Eu am Bandit din 1997 si de cand e in ro nu a vazut altceva in afara de mobil 10w40 si are 56000. Tine cont ca este racit exclusiv pe aer si nu consuma ulei peste masura...adica de la un schimb la altul nu ii fac completare (din 6 in 6 mii fac schimbul) Am si un prieten care are hyabusa si tot cu mobil 10w40 merge si o are dinaintea mea.

La uleiurile astea este muuuult marketing. Eu sunt de parere ca trebuie sa folosesti un ulei corespunzator pt mobra pe care o ai... Adica daca ai una de viteza, pui.ceva cu rezistenta mai mare la temperaturi inalte. Daca stai intr-o zona rece pui unul mai subtire ca sa ai o pornire usoara. Dar in cazul tau, frate, eu cred ca exagerezi putin...relaxeaza-te si nu da banii aiurea pe te miri ce uleiuri. Motorul tau e unul calm...nu ai nevoie de te miri ce performante din partea uleiului. Totul ramane la aprecierea ta pana la urma, dar nu te grabi sa arunci cu banii pe geam...doar e criza, nu? ;)

Toate bune !

 

Mda...totusi o sa incerc atunci ce am cuparat. Motul 5100 ester 10w40. Tot am dat banii pe el. Sa vedem cum se comporta si cum merge. Multumiri la toti pt. sfaturi.

Sper sa vina caldura mare cat mai repede.

Oricum de saptamana asta sunt pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-l linistit Emilio! Uleiul ala a stat in baie ca si intr-un bidon. Nu s-a evaporat nimic,si daca merge pentru un motor sa zicem r6 la 18ooo nu cred ca nu reuseste sa unga un motor de dacie.

Cat de "mizeria" din apa din cada....

Ps. Pentru baiatul cu floriol poate esti amabil sa ne spui si noua cum.scoti 300 ml de floriol din motorul de hayabusa ce ramane dupa ce scurgi uleiul din baie? Poate ai o solutie ingenioasa sa rasucesti motocicleta in toate unghiurile pana se scurge tot....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-l linistit Emilio! Uleiul ala a stat in baie ca si intr-un bidon. Nu s-a evaporat nimic,si daca merge pentru un motor sa zicem r6 la 18ooo nu cred ca nu reuseste sa unga un motor de dacie.

Cat de "mizeria" din apa din cada....

Ps. Pentru baiatul cu floriol poate esti amabil sa ne spui si noua cum.scoti 300 ml de floriol din motorul de hayabusa ce ramane dupa ce scurgi uleiul din baie? Poate ai o solutie ingenioasa sa rasucesti motocicleta in toate unghiurile pana se scurge tot....

 

alta era idee, n am spus sa puna floriol in motocicleta :)

 

cauta pe net ce solutii s-au folosit cand s-a ramas fara ulei in baie la diverse jucarele motorizare ( si nu exista ulei prin preajma ) - ex - africa, dakar..etc

 

solutie ceruta de el era de criza , mai cititi un pic ce a intrebat

 

ca sa rezum si sa poate inchide, dincolo de tot offtopicul - SE POATE PUNE in contextul descris de el, fara nici o problema

 

petnru alte abordari de "troll"se poatre deshide alt topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am glumit cu" floriolul" alta a fost esenta.Cer scuze daca am fost inteles gresit!

Din pacate nu pot folosi emoticoane pe mobil ca mai fi inteles din prima

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este exagerat sa pui 10w60 la o motocicleta care are racire pe apa. Chiar si 10W 50 este mult pt un motor nou , racit pe apa si cu care mergi exclusiv pe asfalt si nu-l duci la limita in conditii de clima foarte calda.

Ha ha ha ha, nu poate decat sa ma bufneasca rasul la asemenea afirmatii :lol: Documenteaza-te mai bine inainte de a afirma asemenea lucruri.

 

Cred ca mai bine te-ai documenta cu privire la proprietatile uleiurilor si ce inseamna mai exact cifrele, poate atunci te-ai convinge. Intotdeauna V-urile au nevoie de un ulei superior calitativ, ptr ca au tendinta de a distruge pelicula, iar un ulei cu cat e mai aditivat cu atat va rezista mai bine. Cel mai simplu daca vreti sa va mearga motocicleta, bagati cel mai scump ulei si nu va mai zgarciti si atunci nu veti mai avea probleme.

Uite ca a zis bine Bogdis. Foarte corect.

 

Respecta indicatia 10 w 40 si pune ce vrei...nu o sa se intample nimic...crede-ma. Eu am Bandit din 1997 si de cand e in ro nu a vazut altceva in afara de mobil 10w40 si are 56000. Tine cont ca este racit exclusiv pe aer

Tine cont ca habar nu ai cum e racita motocicleta ta (Banditul). Are RADIATOR DE ULEI si fusta pistonului e racita cu JET de ulei (Suzuki Advanced Cooling System). E un sistem de racire foarte complex si eficient.

Noroc ca i-ai pus uleiul pe care-l recomanda manualul si nu te-ai luat dupa vreun "injiner" care sfatuieste la 20W50 :lol:

 

La obiect, Motorex ala full sintetic 10W60 isi pastreaza excelent proprietatile la cald si unge bine si la rece, prin urmare e un ulei superb; singura problema a lui ar fi costul ceva mai ridicat dar pentru cineva care are de unde si tine la motor... I'd say go for it.

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tin minte ca Motul 5100 10W40 este un ulei mineral !

De asemenea Motul 7100 10W40 este semisintetic (un amestec de mineral cu sintetic)

Motul 300V este un ulei sintetic.

 

Motorul de Intruder 1800 banuiesc ca e ceva mai "curat in interior" cu ulei sintetic fata de un ulei mineral.

Ar trebui sa scrie undeva in carte, pe langa 10W40 daca poate sa fie mineral, sintetic sau semisintetic.

Daca pui la autoturisme ulei mineral in motor care necesita sintetic, dupa vreo 2 schiburi vei observa depusa o "mazga" subtire depusa in motor.

Dupa mai multe schimburi, mazga devine mai consitenta, nu mai e la nivel de pelicula.

Pe de alta parte, daca intr-un motor de conceptie veche, care necesita ulei mineral bagi ulei semisintetic, nu se intampla nimic neplacut.

 

Ca sa fii linistit, mai bine schimba uleiul. Vezi daca poti sa il schimbi de unde l-ai luat, daca nu, incearca sa-l vinzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

andreicos, pe cata lume ai sa intrebi despre ulei moto, atatea pareri diferite vei auzi. Si partea amuzanta e ca fiecare se crede doxa in alegerea uleiului potrivit. Si fiecare crede ca are dreptate. Cand citesc topicurile astea despre uleiuri, nu ma pot abtine sa nu "zambesc"

Asa ca respecta specificatia ceruta de producator, si incearca sa achizitionezi uleiul respectiv dintr-un magazin care se respecta, astfel incat sa elimini riscul ca acel ulei sa fie unul contrafacut.

Ca si idee: si eu folosesc Motul 5100 10W40. Am un amic cu Hayabusa 2007, si el foloseste acest ulei. Si inca nu au crapata motoarele noastre. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ce ce ciudat> ca te zgarcesti la un ulei bun de masina, dar cand e vorba de iernare, bagi in motor un ulei de calitate. Practic schimbul de iarna (in afara faptului ca multi nu practica acest obicei si nici nu li s-a stricat mobra, deci il considera un mit) are drept scop protectia motorului impotriva oxidarii. La fel de bine poti sa ti pui si ulei economic de la Petrom, sau o marca moto ieftina, daca tot il dai jos la primavara. Asa ti ar ramane bani si sa-ti pui un ulei bunicel in Cielo.

Reciteste-ti amprenta aia cu motocicleta ca amanta si masina ca sclava si ai sa intelegi.Motorul de cielo il poti lua complet si bun la cateva milioane,pe cand unul de busa de la 1500-2000 de euro in sus.Am inteles si o sa ai pun acest ulei pe masina de sacrificiu dispus chiar si sa crap ceva in motor desi nu cred dupa atatea pareri pro.Si da...baiatul nu merge cu benzina din peco de 6 lei...ci cu benzina la jumatate de pret.Si culmea ca masina chiar merge-recent a facut un drum de 1100km fara capota ridicata. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tin minte ca Motul 5100 10W40 este un ulei mineral !

De asemenea Motul 7100 10W40 este semisintetic (un amestec de mineral cu sintetic)

Motul 300V este un ulei sintetic.

 

Motorul de Intruder 1800 banuiesc ca e ceva mai "curat in interior" cu ulei sintetic fata de un ulei mineral.

Ar trebui sa scrie undeva in carte, pe langa 10W40 daca poate sa fie mineral, sintetic sau semisintetic.

Daca pui la autoturisme ulei mineral in motor care necesita sintetic, dupa vreo 2 schiburi vei observa depusa o "mazga" subtire depusa in motor.

Dupa mai multe schimburi, mazga devine mai consitenta, nu mai e la nivel de pelicula.

Pe de alta parte, daca intr-un motor de conceptie veche, care necesita ulei mineral bagi ulei semisintetic, nu se intampla nimic neplacut.

 

Ca sa fii linistit, mai bine schimba uleiul. Vezi daca poti sa il schimbi de unde l-ai luat, daca nu, incearca sa-l vinzi.

 

Motul 5100 este semisintetic.

7100 si 300V sunt sintetice.

Mineralul de la Motul este 3000 4T, se face numai in varianta 20W50 si iese din discutie.

 

La Intruderul in cauza se recomanda ulei sintetic, mai mult ca sigur e precizat si in manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...