Cap0ne Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Nu stiu la ce te referi la chestia cu incurcatul benzinei cu motorina. Si da, sunt hater in ceea ce priveste bagatul pe gat si impusul unor chestii care n-au nico treaba cu realitatea din teren si sunt promovate cu tot felul de pseudo adevaruri supreme, de catre unii pe care ii doare fix in basca de binele nostru si isi vad doar propriile interese (ma refer aici la politica/guvernare/ue etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Nenea Capone, stai linistit ca nu e nimic personal. Eu imi apar alegerea, aduc argumente, atata tot. Recunosc ca eu am adus pe topic denumirea de hater, dar nu se referea la tine. Tu nu esti hater, esti credul (cel putin in ochii mei). Iei o informatie de pe net, care te gadila la orgoliu, nu verifici informatia ci doar o dai mai departe pentru ca ea corespunde ideilor tale. E ca si cum eu as vedea o benzinarie ce practica un pret de lei/litru si sa vin aici sa propovaduiesc ca gata. ati pus-o rau toti cei care va bazati doar pe carburanti fosili. Hateri sunt altii de pe topic. Aia care nu pot veni nici macar cu un link, o idee contra electricelor, ci se bazeaza doar pe misto-uri fine ge "uite, o poza cu o Tesla cu generatorul agatat de spate", sau "uite, o poza cu carbune, combustibil pentru electrice", ha-ha-ha si ha-ha-ha. Asadar, ca sa ne intoarcem la discutii, daca ai vreo idee pentru viitor, alta in afara de a ne baza pe preturile "dictate de sus", cum vad ca se vehiculeaza pe aici, astept cu interes sa mi-o spui. Pana atunci ti-am prezentat planul meu, investitii in fotovoltaice si masini electrice. A, si inca ceva, referitor la "nu am bani decat pentru un SH de 5000 euro si gaz pentru urmatorii 5 ani". Daca stai la bloc, te inteleg perfect, si eu as face la fel. Daca stai la casa, incearca si urmatorul calcul: 3-4000 euro avans, pe urma leasing pe urmatorii 5 ani. Asa e ca gazul pe o luna e cam la aceeasi valoare ca si rata la leasing? Si, cu ocazia asta, iei si masina noua, in loc de SH. Si uite inca o idee. UE ne impinge catre fotovoltaice, care ne aduc cat de cat independenta energetica (celor cu casa, cel putin). Si catre masini electrice, ce pot fi incarcate din productia noastra de curent. Estul ne spune ca e bine sa stam pe gaz, petrol, etc. Eu sunt pro UE. Vad ca sunt foarte multi pe aici anti UE. O fi mai bine dincolo, mai stii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 10, 2022 Admin Share Postat Septembrie 10, 2022 Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus: Daca stai la casa, incearca si urmatorul calcul: 3-4000 euro avans, pe urma leasing pe urmatorii 5 ani. Eu nu mă pricep foarte bine la calcule. Dar stau bine la logică. La o primă strigare tu cu electrică dai mai mulți bani afară din casă decat unul cu o mașină termică. Investești odată bani în achiziția unui ev. Apoi cu alimentarea ei, asigurarea, întreținerea, atâta câtă este. Că te costa puțin momentan curentul este ok, dar tot cost este și puținul ăla. Apoi mai ai și o mașină termică, pentru că nu poți rămâne doar cu ev pentru drumuri lungi sau urgențe. Care are costurile ei știute. Trăgând linie nu-mi dau seama unde este avantajul față de unul cu mașină normală. Ar fi o afacere să mergi doar cu electric, într-adevăr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Avantajul e asa: 1. Am pastrat o masina termica, pentru ca enduro, tractat remorca, drumuri Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-Bistrita. 2. Am luat cea mai ieftina electrica, pentru nevoia de a merge aproximativ 1500-2000 km lunar prin Bucuresti. Treburi zilnice. Am avut si inainte si o masina cu care faceam aceste treburi zilnice, un diesel 1,7, adica 8 litri/100km in Bucuresti. Si intretinerea la un diesel de 15 ani nu e ieftina, crede-ma (2000 lei ambreiaj anul trecut, apoi o bascula, apoi un furtun de inalta presiune la ulei care s-a fisurat, timp pierdut pe la mecanici, etc-etc-etc). Per total, am dat 2000 euro avans la electrica, si as putea plati 1000 lei/luna leasing pe 5 ani (cu casco cu tot inclus). Plus 200 lei curentul. Pe de cealalta parte, daca as fi pastrat diesel-ul, as fi platit 1200 lei numai combustibilul lunar. Reparatiile, care deveneau din ce in ce mai dese, erau bonus. De-asta am spus ca e o idee si un leasing daca ai priza la curte si nevoie zilnica de ceva-ceva kilometri/naveta zilnica. I Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 (editat) Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus: A, si inca ceva, referitor la "nu am bani decat pentru un SH de 5000 euro si gaz pentru urmatorii 5 ani". Daca stai la bloc, te inteleg perfect, si eu as face la fel. Daca stai la casa, incearca si urmatorul calcul: 3-4000 euro avans, pe urma leasing pe urmatorii 5 ani. Asa e ca gazul pe o luna e cam la aceeasi valoare ca si rata la leasing? Si, cu ocazia asta, iei si masina noua, in loc de SH. daca n-ai bani nu exista masina mai ieftina ca un logan la mana a doua (ca achizitie, consum si intretinere) pe un logan decent dai 5000 sa-l cumperi, il intretii 5 ani cu 600 de euro pe an (cu putin noroc), il vinzi dupa cu 2000 si te costa gazul 40 de bani pe km electrica te costa 30000, o intretii cu 200 pe an, o vinzi dupa 5 ani cu 12000 si te costa 15 bani pe km (daca incarci doar acasa, in cazul ideal) adica trebuie sa treci de 300k km in 5 ani ca electrica sa devina mai buna asta fara sa iti iei spring ca singura masina (ca dupa aia cheltui cu inchiriatul unei masini de concedii), fara curent gratis ca cine n-are mai mult de 5000 de euro de masina n-o sa aiba bani de panouri si acumulatori (vorbim de buget foarte limitat totusi) deci da, masinile electrice, fiind noi, sunt doar pentru aia care si le permit, sau care scapa de taxe lunadu-le in general imprumutul pentru o masina e o idee proasta daca nu deduci din cheltuieli, si asta nu are treaba cu combustibilul Editat Septembrie 10, 2022 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bart Bz Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 https://www.promotor.ro/stiri-auto/sono-motors-anunta-ca-a-primit-peste-20-000-de-pre-comenzi-pentru-sion-prima-masina-de-serie-solara-19086324 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 10, 2022 Share Postat Septembrie 10, 2022 Acum 5 ore, ZaiR a spus: https://www.stiridecluj.ro/national/video-foto-cei-din-jur-au-ras-de-ei-dar-acum-nu-dau-un-ban-pe-incalzire-sau-electricitate-blocul-care-isi-produce-singur-energia?fbclid=IwAR1z1WXnHbIT_EY4ANeik38DrFebvez0OQREjuozkoOBaSJ3J2N3y5ekGQM 24 puturi de 99m, panouri. despre ce vorbim ? da, daca vrei sa te izolezi si sa te rupi de tot (caz ideal, nu se intalneste in lumea reala), pesemne ca investing o galagie de bani si cu riscul aferent (grindina, cutremur etc) poti sa produci cat consumi si cam atat. in plus Polonia:))) Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus: In general, oamenii care au electrica stau la casa, au priza lor. Au posibilitatea de a deveni prosumatori (investesc in fotovoltaice). Si cu asta basta, au reusit sa treaca de criza energiei. fix ce am zis. pt "bogati" si hipseteri. cati oameni " la casa lor" sunt in Ro? e plin de blocuri, hello:) Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus: Avantajul e asa: 1. Am pastrat o masina termica, pentru ca enduro, tractat remorca, drumuri Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-Bistrita. 2. Am luat cea mai ieftina electrica, pentru nevoia de a merge aproximativ 1500-2000 km lunar prin Bucuresti. Treburi zilnice. Am avut si inainte si o masina cu care faceam aceste treburi zilnice, un diesel 1,7, adica 8 litri/100km in Bucuresti. Si intretinerea la un diesel de 15 ani nu e ieftina, crede-ma (2000 lei ambreiaj anul trecut, apoi o bascula, apoi un furtun de inalta presiune la ulei care s-a fisurat, timp pierdut pe la mecanici, etc-etc-etc). Per total, am dat 2000 euro avans la electrica, si as putea plati 1000 lei/luna leasing pe 5 ani (cu casco cu tot inclus). Plus 200 lei curentul. Pe de cealalta parte, daca as fi pastrat diesel-ul, as fi platit 1200 lei numai combustibilul lunar. Reparatiile, care deveneau din ce in ce mai dese, erau bonus. De-asta am spus ca e o idee si un leasing daca ai priza la curte si nevoie zilnica de ceva-ceva kilometri/naveta zilnica. I un diesel fain (1.3) consuma intre 3 si 5 l (max) in oras! Orasul fiind Bucuresti, Vara, cu AC. experienta personala zilnica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 (editat) Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro? Este foarte corect, din punctul asta de vedere iesi mult mai bine ca un EV. Dar mergand pe acelasi rationament, de ce sa iau un SH de 5000 de euro, cand pot lua un SH de 1300 euro care "cu putin noroc ma tine 5 ani" si am cheltuieli minore? Asa ca rationamentul devine, de ce sa iau EV de 30000 euro nou, cand pot lua SH la 1300 euro si m-am scos .... Cine isi ia electrica acum clar are anumite venituri si in concluzie nu se va gandi in nici un caz la un SH de 5000 de euro. Ce se va intampla peste cativa ani, este complicat acum de spus, din ce am auzit, se pune problema ca abia din 2035 sa nu se mai vanda masini care functioneaza cu combustibili fosili. Dar nu te tine nimeni sa iti iei in 2040 multvisatul SH de 5 ani cu care sa mergi super ieftin. Dar poate incepe WW3 si am pus-o cu totii, si aia cu electrice si aia cu termic de 8000cmc in V si aia cu SH de 1300 euro. Credea cineva in 2017 ca peste 5 ani isi va cumpara masina electrica? Nu. abia aparuse prima Tesla. Dupa 5 ani sunt aproape 3 milioane de Tesle pe drum si in 2020 erau deja un milioan de statii de incarcare in toata lumea. Statistic vorbind, masinile electrice cu siguranta se vor ieftini si mai multa lume va avea posibilitatea sa isi achizitioneze una. Sau nu, depinde de socotelile fiecaruia. Editat Septembrie 11, 2022 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Acum 5 minute, TheHuskyCrobats a spus: Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro? Pentru ca s-a pus problema la modul "mi-am luat EV pt ca este economic si fac Xsute km cu 20 lei". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 (editat) Acum 8 minute, TheHuskyCrobats a spus: Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro? fiindca ala pe care l-am citat zicea ca e mai ieftin sa iei o masina scumpa pe datorie, d-aia s-a pus problema fiindca el ii propunea unui om fara bani sa se imprumute pentru un bun cu care nu face bani Editat Septembrie 11, 2022 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Chiar acum, Cap0ne a spus: Pentru ca s-a pus problema la modul "mi-am luat EV pt ca este economic si fac Xsute km cu 20 lei". Eu cred ca problema s-a pus tinand cont de economia unei masini comparabile ca pret, nu ca economie in general. Si mai cred ca marea majoritate a cumparatorilor de EV aveau de gand sa schimbe masina (indiferent de motorizarea folosita) cat de curand. O achizitie de genul asta nu o faci de pe o zi pe alta decat daca te dau banii afara din casa. Si sincer nu cred ca posesorii de Spring se pot inscrie in aceasta categorie. Acum 7 minute, prafrau a spus: fiindca ala pe care l-am citat zicea ca e mai ieftin sa iei o masina scumpa pe datorie, d-aia s-a pus problema fiindca el ii propunea unui om fara bani sa se imprumute Sunt ingrozitor de multe persoane care cumpara in leasing, ma intreb de ce? Daca un cineva nu are bani, parerea mea este ca masina este ultimul lucru pe care ar trebui sa il achizitioneze. Este un bun care nu face decat sa creasca cheltuielile unei familii, avantajele obtinute sunt minore. Acum 18 ore, foxbat a spus: fix ce am zis. pt "bogati" si hipseteri. cati oameni " la casa lor" sunt in Ro? e plin de blocuri, hello:) Am aflat si eu ca populatia de la sate este formata din "bogati" si "hipsteri". Ma duc pe la ai mei sa le spun sa isi aleaga o categorie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 11, 2022 Admin Share Postat Septembrie 11, 2022 Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus: Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro? Nu știu cine a comparat așa ceva. Și chiar dacă s-a făcut, tot în spiritul discuției despre economie a fost. Asta presupunând că din rațiuni de economie vă luați ev uri și nu din fandoseală! Dar hai să luăm un caz ipotetic, dar perfect posibil. Ambii avem câte o mașină cu motor termic de valoare aprox.egală. Să presupunem că nu băgăm bani decât în combustibil și consumabile, asigurare. Dar pentru că tu stai la vilă în afară Bucureștiului și ai încărcare în curte, ești cu gândul la economie și viitor, îți iei și una electrică pe care dai 30.000 euro. Faci majoritar drumuri cu electrica pentru că le faci între casă și job. Pe aia termică o folosești în concediu sau urgențe. Unde este economia, având în vedere ca ai cheltuit în plus 30.000 + curentul + RCA etc? Chiar dacă îi dai în leasing. Chiar dacă tu mergi cu 200 ron pe luna și eu cu 800 motorina? Plus că mai ai și termica în care intră bani, pentru că știi că deocamdată nu te poți baza doar pe electrică. Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus: Cine isi ia electrica acum clar are anumite venituri si in concluzie nu se va gandi in nici un caz la un SH de 5000 de euro. Deci rămâne cum am zis vreo două pagini mai în spate. Ev este o jucărie pentru oameni cu bani. Nu rațiunea economică te-a făcut să o cumperi, nici aia ecologică. E doar un trend și fiindcă banii nu sunt o problemă de ce nu? Bravo, vorbim aceeași limbă. Idem și colegul Mircea Cazachevici. E foarte bine că aveți jucării scumpe, dar nu mai aduceți criteriul economic în discuție. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 like. @l.u.v pacat doar ca pentru ceilalti useri aritmetica si regula de 3 simple e "greu":) ps - vreau si el electrica. accept si spring. cado' evindent. sau daca e vreo tanti pana in40de ani - o iau si de prietena. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus: Am aflat si eu ca populatia de la sate este formata din "bogati" si "hipsteri". Ce % din populație locuiește fizic, nu doar scriptic, la sate? Marea majoritate a românilor locuiesc la bloc, nu o mai da cotită. Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus: Credea cineva in 2017 ca peste 3 ani va putea ieși din casă doar cu declarație și că îi vor fi anulate o sumedenie de libertăți și drepturi? Noua ordine, iar această creștere a vânzării de ev-uri nu este câtuși de puțin naturală, este indusă forțat prin diverse măsuri, pe lângă subvenții și stimulente la achiziție ba s-au interzis dieselurile în anumite zone, chiar limitarea de viteză "IGL" de pe autostradă în Austria (care apropo, e uneori de 80 km/h nu 100 ca până acum) nu se aplică ev-urilor și alte chestii mai mari sau mai mici. Pe o piață liberă la ora actuală n-ar fi avut nici o șansă. Iar în 2040 probabil nu o să mai deținem mijloace de transport personale. Văd că de moto sau scutere electrice nu discută nimeni, deși teoretic e forum moto toată lumea merge doar cu conserve... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 11, 2022 Admin Share Postat Septembrie 11, 2022 https://www.romaniatv.net/video-culmea-crizei-energetice-bucurestenii-cu-tesla-de-zeci-de-mii-de-euro-stau-ore-intregi-la-coada-noaptea-in-parcarea-subterana-de-la-mall-ca-sa-si-incarce-masinile-electrice-gratis_6807281.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 senzationescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 La 02.09.2022 la 21:18, Contabil a spus: Regleaza eipretul la combustibil in "marja", a.i. sa fie ok ev-ul! Eu zic ca nu-i motiv de `bucurie`. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 (editat) 1 oră în urmă, l.u.v a spus: https://www.romaniatv.net/video-culmea-crizei-energetice-bucurestenii-cu-tesla-de-zeci-de-mii-de-euro-stau-ore-intregi-la-coada-noaptea-in-parcarea-subterana-de-la-mall-ca-sa-si-incarce-masinile-electrice-gratis_6807281.html asta e postul infractorului aluia care a fugit din tara? am dubii asupra calitatii jurnalistilor de acolo, nu merita sa-i faci trafic Acum 5 ore, TheHuskyCrobats a spus: Daca un cineva nu are bani, parerea mea este ca masina este ultimul lucru pe care ar trebui sa il achizitioneze. tu n-ai mai mers de mult cu trenul, sa vezi cat costa si care sunt conditiile alora cu 5000 de euro in buzunar o masina le poate imbunatati viata, un imprumut cat venitul familiei pe un an nu Editat Septembrie 11, 2022 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Deci care are bani- să trăiască, iar care nu are- poate să crape. Beton logica. De fier. Electrica e ceva gen fiță, trend, moft etc. Iar ăia care stau la rând să încarce moca sunt mai prejos decât cerșetorii prefăcuți (membre ascunse, picioare pansate etc). Alții își permit 500 lei pe un plin de motorină, șmecherii cu electrice n-au de unde scoate 1-200 lei ca să-și încarce bateria. Care are e mai zgârcit decât cel care nu are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Dacă ne-am obișnuit cu Maserati, Q7, X6 etc. care alimentează de 30 lei nici nu văd ceva extraordinar să facă teslașii coadă la încărcare moka! La noi mașina pe care o conduci e un statement, enorm de mulți de fapt nu își permit mașinile pe care le dețin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Acum 5 minute, Lucian_M a spus: Deci care are bani- să trăiască, iar care nu are- poate să crape. Beton logica. De fier. Electrica e ceva gen fiță, trend, moft etc. Iar ăia care stau la rând să încarce moca sunt mai prejos decât cerșetorii prefăcuți (membre ascunse, picioare pansate etc). Alții își permit 500 lei pe un plin de motorină, șmecherii cu electrice n-au de unde scoate 1-200 lei ca să-și încarce bateria. Care are e mai zgârcit decât cel care nu are. Stai linistit ca pomana atrage peste tot in lume, cu aceleasi rezultate. Daca s-ar da benzina moca nu crezi ca ar fi aceleasi cozi? Dar la coada poti sta din mai multe motive, unul dintre ele fiind ca se gasesc 5-6 proprietari care. desi au bateriile descarcate, se gandesc ca merg la Mall si incarca acolo. Ei, toti odata nu se poate. @ENEOS Salutare! Treaba cu diferenta de viteza electrice versus restul are o logica corecta avand in vedere ca IGL-ul se refera la limitarea poluarii in apropierea localitatilor. Si este normal sa limitezi viteza masinilor cu benzina/motorina care daca merg mai iute consuma mai mult adica polueaza mai mult. Este drept ca in RO lumea are impresia ca poluarea produsa de masini este un moft, pentru ca multi nu au vazut valorile de trafic de pe o autostrada din occident. Evident ca poluarea este un moft la romani cat timp nu este in curtea lui. Daca este, stai sa vezi atunci suparare Daca limitarea de viteza era pentru zgomot si cele electrice erau exceptate atunci era o probelma. Dar nu este cazul. vs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 (editat) Da' de poluarea cu negru de fum (folosit in producerea anvelopelor, cablurillor, si alte materiale izolante) de ce nu zice nimeni nimic? O fi din cauza faptului ca si EV-urile o produc in aceeasi masura, sau chiar mai mare? O fi EV-ul prietenos cu mediul, dar acolo unde este utilizat, nu unde este construit. Cand o sa fie prietenos cu mediul incepand de la 0 (concept) atunci va fi cu adevatat eco. Pana atunci este fix in leapsa clasica dintre benzina si motorina, daca privim in urma... Astept primele impresii dupa un schimb de pivoti, tiranti sau bucse la un EV. Hai ca la Donfeng-Dacia Spring e cu fier si nu doare asa rau, dar la astia mai rasariti cu impresii de premium,o sa cam doara. Pana atunci eu astept sa apara EV-ulideal pentru mine, dar cred ca mai am de asteptat... Editat Septembrie 11, 2022 de DKW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Acum 8 minute, DKW a spus: O fi EV-ul prietenos cu mediul, dar acolo unde este utilizat, nu unde este construit. Corect. Am spus si eu asta mai inainte. Si nu numai fabricatia muta poluarea, ci si incarcarea acumulatorilor. Produci curent electric cine stie pe unde si il aduci prin sarme in Europa cea curata. Noi vrem sa ne bucuram de aer curat mutand fumul si poluarea in general la altii. Este o iluzie, o amanare a sortii. Poluarea va ajunge si la noi intr-un fel sau altul. Si probabil inainte poluarii vor ajunge valurile de imigranti goniti de saracia si coruptia din tarile unde se polueaza (de catre noi). Sunt tare curios daca s-a facut o socoteala cu amprenta de carbon pentru producerea unei masini electrice. Mai ales pentru bateriile care o echipeaza. Pentru a fabrica o masina cu hidrocarburi de marime medie, se produc cam 30-40 tone de CO2. Avand in vedere aceste cifre, chiar si inlocuirea fortata a unei masini euro 4 cu una euro 6 este paguba curata pentru natura daca masina euro 6 nu va mai merge macar 100.000 Km. Pentru oamenii in varsta, pensionari, aceasta cifra este imposibil de atins in 10-15 ani cat vor mai conduce ei masina. Unii o sa spuna ca dupa ce da coltul pensionaru' o sa ia altcineva masina si se va trece de limita de km dincolo de care masina va fi fost eficienta dpdv al CO2-ului (zis break even point). Posibil , dar intrebarea este: o masina facuta astazi, va mai fi functionala peste 15 ani ca sa ajunga si ea la un 150-200.000 Km? Pentru ca s-a dus vremea lui Mercedes bot de cal sau cobra sau a lui Volvo 240. Am discutat de curand cu un prieten care spunea ca break even point la electrice a fost calculat ca ar fi injur de 150.000 Km. Sa presupunem ca asa o fi, desi am dubii. Stie cineva daca la 150.000 Km, care inseamna cam 500 de cicluri de incarcare/descarcare, acumulatorii mai sunt in regula, sau trebuiesc inlocuiti? Sunt convins ca depinde de multe aspecte, dar asa o valoare medie.... Am vazut ca nea Elon Musk spune ca tin cam 450.000 Km cu 1500 de cicluri de incarcare. Daca o fi asa, nu este tocmai rau. Macar din acest punct de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Acum 1 oră, Silver Arrow a spus: IGL-ul se refera la limitarea poluarii in apropierea localitatilor. Probabil de aia e impus pe toată A1 austriacă de ani buni, nu doar pe lângă localități... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 11, 2022 Share Postat Septembrie 11, 2022 Sincer, eu nu am intalnit pe autostrada restrictie IGL decat pe langa localitati si poate pe langa ceva parcuri naturale. Stiu ca au abrogat varianta de 140 km/h, tot de poluare. Pe langa ei , Romania e toata sub IGL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.