Jump to content

Turul tarii pe 50cc solo


Recommended Posts

Anu’ Domnului 2020, si doi gugustiuci se dau pe-o vaca pe TET Romania. Gugustiucul din spate se gandeste ca e un gugustiuc puternic si independent si cu nimic mai fraier decat gugustiucul din fata, asa ca incepe sa-i incolteasca in minte o idee creata cum ca ar putea sa se plimbe si singur prin tara, cu agregatul propriu. A, agregatul propriu e o pocnitoare de 50? Ei, si care-i graba?

 

...Famous last words...

 

Dar s-o luam cu inceputul.

Agregatul, mandru barzaune, pe cat de mic, pe-atat de dornic de aventura:

 

50225145551_7b42a1ba99_h.jpg

 

Nu trece de 40 la ora decat in picaj, dar sunt cei mai dragalasi 40 de km pe care ii poti face intr-o ora. Raspunde la numele de Bart. Daca-l saluti de pe doua roti mai mari esti persoana lui preferata de pe lume.

 

Gugustiucul, la fel de mandru, la fel de mic, la fel de dornic de aventura:

 

51599034316_277e14170c_k.jpg

 

Nu trece de 7 la ora nici in cea mai buna zi, si apoi isi da sufletul oricum. A match made in heaven.

 

Reguli. Pentru ca radem, glumim, dar nu parasim incinta, toata distractia trebuie sa se desfasoare pe drumuri secundare (recte nu aglomerate si de viteze orbitoare), iar SPOT-ul e pornit constant, cu location tracking si date de contact de urgenta completate. Cum viata e complexa si are multe aspecte, ocazional a trebuit sa ies si in DN-uri pe portiuni scurte(ish), unde efectiv nu aveam alternativa din punctul A in punctul B. Nu a fost distractiv, dar gugustiucul traieste. Trusa de scule cu tot ce ar fi util la drum lung si m-as descurca (realist) sa folosesc singura, si ura si la gara!

 

Planul! Undeva pe la 1000km in fix o saptamana la sfarsit de iulie, cu plecare direct de la una bucata sindrofie la Maneciu (pentru ca nicio poveste buna nu a inceput cu o salata, am I right?), luat vitejeste in sus, bananait o vreme prin tara gulasului, urcat si coborat iar niste munti pe unde s-o putea, si intors acasica, pe langa Bucuresti. Bene, poate nu-i chiar turul tarii, dar jur ca de la inaltimea asta asa se simte.

 

Pai, si-am incalecat pe-o sa...

 

 

Ziua 1: Maneciu – Sf. Gheorghe

 

Trezita de la prima ora si plina de elanul specific omului care habar n-are in ce se baga, dar abia asteapta sa ajunga acolo, si eu si Bart ne infulecam repede fiecare mic dejunul campionilor (eu la hotel, el la pompa), si purcedem la drum. Distractia incepe destul de repede, cu o bariera peste barajul Maneciu (ciocu’ mic, sunt practic bicicleta, cat de rau pot sa se supere pe mine?), si apoi o urcare destul de voiniceasca prin pietre. Coafura rezista.

 

51598210867_c87bb85e35_h.jpg

 

51599933065_52ac4e8d68_h.jpg

 

51598211077_007e8dd622_h.jpg

 

Rezista in mod miraculos si cracii pantalonilor...

 

51599034231_59157f63f2_k.jpg

 

Si cam asa se scurge prima zi, pietroi dupa pietroi, nor de praf dupa nor de praf, si senzatia din ce in ce mai insinuanta ca o sa-mi placa la nebunie plimbarea asta.

 

51599932160_f76d69a87f_h.jpg

 

51599691489_5a45b4bb19_k.jpg

 

51599036761_6d47f99d8e_h.jpg

 

51599693394_e737ed2606_h.jpg

 

Ajung la pensiunea din Sf. Gheorghe, il cazez pe Bart langa un Tracer tantos, imi suprim un horcait de ras la alaturarea dintre ei doi, dau jos doua kile de praf, ma fac prezentabila in societate, si ies ca o lady ce ma aflu la un gulas si-o plimbare prin parc.

 

51599253603_87f43a62bb_h.jpg

 

51599931405_dbf9182cd1_h.jpg

 

51599035491_9c0f474ef4_h.jpg

 

51599930575_a9ed2a7db0_h.jpg

 

51598209122_bb280208a0_h.jpg

 

51599691719_98ac38f8b1_h.jpg

 

Nu-i un oras rau cu care sa-ti incepi periplul...

 

 

Ziua 2: Sf. Gheorghe – Miercurea-Ciuc

 

Dimineata il rup pe Bart de langa noul lui prieten mai inalt, mai rapid si mai motor, si ne continuam odiseea DJ-urilor, DC-urilor, si ulitelor patriei, in acelasi amuzant zig-zag.

 

51598228477_289f245a84_h.jpg

 

51599270318_b58f329e36_k.jpg

 

Distractia se termina totusi pe la jumatea traseului zilei, cand muntii nu-mi mai dau de ales, asa ca zig-zagul meu distractiv devine o linie dreapta pe un drum mic si neimportant, cunoscut amicilor ca DN12.

 

51599270088_9a9b97de80_k.jpg

 

Ma pregatesc sufleteste, bag coatele si genunchii la cutie, ma infig in acceleratie (nu ca ar conta), si incep cei 12km de fuga intre Micfalau si Baile Tusnad. Bart gafaie, masinile zboara pe langa, si eu ma simt ca un gandac intr-un mosh pit.

 

Dar kilometrii trec, si ma vad cu bine la acea minunata stanga din Baile Tusnad, de unde pot iesi pe un forestier care merge paralel cu DN-ul, pe partea cealalta a Oltului.

 

...

 

<Poza pe care n-am avut inspiratia sa o fac>

 

...

 

Exceptand faptul ca forestierul meu incepe cu o panta retardata si foarte noroioasa, pe care nu cred ca o pot urca nici cu piciorul, d-apai cu nouaj’ de kile de fier propulsate de juma de cal putere. Imi ingan in minte un “reconfigurarea traseului” tafnos si ma intorc cu coada intre picioare la DN12. Jur ca pot sa aud asfaltul cum rade de mine. Nu stiu daca m-am obisnuit deja cu chestii de cateva ori mai mari zburand pe langa mine de cateva ori mai repede, sau sunt prea iritata de stanga imprejur ca sa ma mai impresioneze traficul, dar cert e ca trec instant si cei 10 km ramasi pana in Tusnad, unde imi iau la revedere de la DNeu. Pe bune de data asta. Sper. Poate.

 

Drumul se linisteste, peisajul se aplatizeaza, si ajung la vreo 12km de Miercurea-Ciuc, la una dintre cele mai frumoase cazari pe care le cunosc in tara.

 

Cu fix un an in urma, pe saua din spate, ajungeam pur intamplator, fara niciun plan si nicio cautare, la Kavalliera, o pensiune cu centru de echitatie aflata efectiv in camp, rupta de lume si de agitatie, care si-a luat locul meritoriu in lista noastra (a mea si a lui El Capitan, gugustiucul din fata) de refugii departe de lumea dezlantuita. Un an mai tarziu, stiind ca voi fi in zona, nici macar nu caut alta varianta de cazare. Iar pensiunea este aceeasi oaza pe care am gasit-o si atunci, gazda aceeasi Wonder Woman, si cainii aceeasi terapie cu blana.

 

51599270288_2d442d4fec_h.jpg

 

51599711214_8cf7669d11_h.jpg

 

51599711459_6595168070_h.jpg

 

51598227877_965dc558fd_h.jpg

 

51598227752_b8f55a6ab2_h.jpg

 

51599710314_428dc107a6_h.jpg

 

51599271128_8faaf05594_h.jpg

 

51599949005_63304e7cde_h.jpg

 

51598227312_cbdf79b12e_h.jpg

 

51598226897_d7c4b4a549_h.jpg

 

 

Ziua 3: Miercurea-Ciuc – Racos

 

Daca ziua de ieri mi-a dat cu asfalt ceva mai mult decat as fi vrut, ei bine, azi am parte de offroad cat sa-mi iasa pe urechi. Dar nu chiar asa, de la inceput. Intai un pic de ceata molcoma de dimineata, doar asa, cat sa nu-mi para chiar atat de rau ca plec de aici.

 

51599956880_6b841dd799_h.jpg

 

51599275183_fbe6b0f2da_k.jpg

 

Gata cafeluta? Bun, pai amu sa trecem la treaba...

 

51599275088_aee2765f86_k.jpg

 

51599274718_862a00c6ee_k.jpg

 

51599956825_29ef2a8922_k.jpg

 

51599714724_f16d6e728a_k.jpg

 

Funsies!

 

Si uite asa se mai termina o zi, mai adun vreun kil de praf si noroi, si ajung la cazare cu un mare ranjet tamp pe fata.

 

Il parchez pe Bart ca o floare intre flori in curtea pensiunii...

 

51598233772_cd881355c9_h.jpg

 

...Si plec per pedes, intre doua ploi, sa vizionez complexul geologic si apoi cetatea.

 

51599278218_fa746e1a77_h.jpg

 

51599956390_a255cb078c_h.jpg

 

51599277803_80e3dd5d9d_h.jpg

 

51599953395_2081e94a09_h.jpg

 

51599955925_8b451b23f4_h.jpg

 

51599716959_a999e10cf2_h.jpg

 

51599955235_d4177cd9f1_h.jpg

 

51598233302_85643426c1_h.jpg

 

51599059651_2f4fc6a0a0_h.jpg

 

51599954515_958ab8acbd_h.jpg

 

51598232667_b9d7458195_h.jpg

 

Inapoi spre cazare ma acompaniaza prietenos, vorba cantecului, ale satului mari fete fara ghete...

 

51599275523_99fcd4cf64_h.jpg

 

51598232417_695faf6163_h.jpg

 

 

Ziua 4: Racos – Albota

 

Dupa rodeo-ul de ieri, drumul de azi e de-a dreptul banal. Lung, plat, asfaltat, si prin sate. Moartea pasiunii. II dau blana (loool... altii dau “blana” mai repede la pedale...) o buna parte din zi, oprind doar pentru esentiale. Nici macar n-am la ce sa scot aparatul din rucsac. Dar nu conteaza asta. De ce? Pentru ca ziua de azi nu e despre offroad sau viraje sau floricele. Ziua de azi este despre o foame. O foame launtrica si inexorabila, care poate fi stinsa cu un singur lucru, spre care marsaluiesc lacoma.

 

51598239727_8a2e781ad4_h.jpg

 

That’s right, bitches, pastrav in fulgi à la Albota! 😎

 

Cu burta plina si cu o privire mai zen asupra existentei, ma plimb incet si regal pe “mosia” complexului, cu un aer satisfacut, de zici ca ar fi a mea. Ce face pastravul din oameni!

 

51599282753_097d2acb1d_h.jpg

 

51598239372_a082dd184d_h.jpg

 

51598239657_a4eb93f21f_h.jpg

 

51599722054_cafd8c9b37_h.jpg

 

51599065546_90442d7638_h.jpg

 

51599282098_c39c65f46c_h.jpg

 

51599721519_48f2137e73_h.jpg

 

51598238607_2bd686c6b0_h.jpg

 

51599281773_57bb42e9cc_h.jpg

 

Mai trec o data pe la Bart sa-i spun somnic pufos, arunc un ochi pe la stele, si bag cornu-n perna. Zi mare maine. Pam pam...

 

51599281623_40f157179d_h.jpg

 

51599720904_b2d77b47b9_h.jpg

 

51599720779_003ea77c6c_h.jpg

 

 

Ziua 5: Albota – Transfagarasan – Curtea de Arges

 

Pai se putea? Sa-l plimbe Mamita pe Bart atata amar de drum si sa nu-l duca si la TFeu?

 

Ridic ancora de la Albota la sapte trecute fix, nici prea prea, nici foarte foarte, cat sa fie inca gol drumul, dar nu atat de gol incat sa trezesc vreun urs adormit, in intelepciunea lui, in mijlocul drumului, asteptandu-si biscuitii de dimineata. Incep urcarea cu ceva emotii, parca deja ma vedeam impingandu-l pe Bart la deal dupa metoda Flintstones, dar capat incredere vazand ca mititelul urca mai ceva ca un magarus dupa morcov. The little engine that could! Iar restul e poveste...

 

51599072041_9c502f599d_h.jpg

 

51599068396_6f225a95d2_k.jpg

 

51599966555_664ca04bdf_h.jpg

 

51599727859_595022701c_h.jpg

 

51599287963_56651580a5_h.jpg

 

51599965955_eac3d8ddcb_h.jpg

 

51599963380_60f7bf39a2_h.jpg

 

51599068101_145b14fb39_k.jpg

 

51599965735_2a3e05f5cf_h.jpg

 

51598244352_ac168ad599_h.jpg

 

51599727069_5f74b8bcfa_h.jpg

 

51599070531_6e3f22d2e3_h.jpg

 

51599963395_f0c82cfecb_k.jpg

 

51599287018_ebe7fa2a57_h.jpg

 

51599070141_addbf6fbc4_h.jpg

 

Ajung la Vidraru, si cum e inca devreme, il indes pe Bart intr-un colt de parcare, ma agat de un porumb fiert, ma cocot turceste pe sa cu spatele la ghidon (surprinzator de comod cand ai bagaje pe toate partile), si ma simt ca un troll mic si invizibil rumegandu-mi porumbul si ranjind (unilateral) la stolurile de motoare mari si lucioase care defileaza dintr-o parte in alta.

 

E inca devreme cand imi termin tacticos ultimul bob, si cum nu prea am chef de lungul si plictisitorul drum pe asfalt pana-n Curtea de Arges, trec prin celalalt tunel, tin drumul pietruit pana la cascada Calugarita, si apoi o iau pe si mai lungul, dar mai distractivul drum forestier spre Salatrucu, sa nu termine Bart excursia vietii lui fara sa fi bifat si oleaca de TET.

 

51599726339_e3fb1a8f62_h.jpg

 

51599726129_9fa63c25bc_h.jpg

 

51599286173_5336c55f9e_h.jpg

 

51599964135_d35389f72c_h.jpg

 

51599285653_a00f076af1_h.jpg

 

51599963705_31f30ce639_h.jpg

 

Ma cazez undeva pe langa Curtea de Arges, dau jos inca un kil de jeg (al catalea?), ma fac din nou prezentabila in societate, si... nu mai ies nicaieri, ma rostogolesc in pat si adorm instant.

 

 

Ziua 6 & 7: Curtea de Arges – Valea Doftanei – Home Sweet Home

 

Ma trezesc si plec la drum cu o senzatie dulce-amaruie care-mi spune ca asta a fost distractia, acum merem acasa. A fost greu, a fost frumos, a fost retardat pe alocuri, a fost distractiv cam tot timpul, dar “a fost”. Incerc sa alung sentimentul si sa ma bucur de ultimele doua zile. Si n-au fost doua zile rele.

 

Planul initial era sa ma cazez undeva pe langa Breaza, dar cine sunt eu sa refuz o oferta impromptu de adapostire si indopare materne, asa ca mai lungesc un pic drumul (o, nu... ma voi sacrifica...) si dau un ocol pana-n Valea Doftanei, unde zac o noapte ca-n puf, in mrejele ispititoare ale bucatariei moldovenesti, cu serpentinele de deasupra barajului Paltinu in rolul ciresei de pe tort.

 

51600005120_3a2ddd4cf1_h.jpg

 

51598283652_03892e2088_h.jpg

 

51599113141_220ee21cb4_h.jpg

 

51598286297_1880373d4a_h.jpg

 

 

And then there were none...

 

51598286107_da8e5237ed_b.jpg

 

Si ajunseram acasa.

 

giphy.thumb.gif.6ecc2dccb3fa7d02c600acc5d3127884.gif

Edited by m0jave
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Felicitari pentru tot! Drum, poveste, fotografii.

Un strigat al firescului surghiunit de aberatii pe un forum pentru/despre motociclism, devenit cocina social-politica. Bravo!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Un topic minunat, postat pe un forum unde plimbarile lipsesc, si doar balacareala e in floare!

MINUNAT, I TELL YOU!

Am urmarit toate plimbarile/postarile voastre. Oricum, cred ca tu esti de fapt cheia si lacata-scriitura si fotografiile de la tine vin :)) chilotu, se descurca el la ghidonat, dar fara acestea 2, mneh :P

Si cum spui ca esti o ''conitza'' puternica si independenta, sper ca te-ai inscris la a2 sau a, sa iti iei un dualsport de talie mica. 

MINUNAT, I TELL YOU!-ma repet, dar repetitia e mama invataturii!

 

Link to comment
Share on other sites

Saru'mana tuturor de aprecieri! 😊

 

Apoi, pe rand:

 

Acum 8 ore, adiy32 a spus:

Felicitari.Frumoasa si curajoasa tura.Cum s-a descucat ,,bestia"?

Honda Zoomer sau Ruckus ,cum zic americanii.

 

Multu! Bestia s-a descurcat nesperat de bine. Nicio problema tehnica (nici macar o pana) pe parcursul intregii plimbari, cu singura exceptie (total de inteles, de altfel) ca in ultimele 2 zile pornea un pic lenes dimineata, pe motiv de filtru de aer complet imbacsit de praf. L-am schimbat cand am ajuns acasa si a fost ca nou. In rest, baiatu' e complet stock la "the business end" (motor, suspensii - toti cei 6cm :)), frane), si a mers snur, inclusiv pe urcare si coborare pe TF. Scazut pe la vreo 28 la ora in gaz maxim pe urcarile naspa, in rest 30-35 pe rampe mai ok, si la coborare il tinea frana de motor pe la 42-43. Trecut prin balti si parauri fara probleme atata timp cat treceam suficient de tare cat sa tin apa la distanta de airbox. Iar bolovanii... usurel copacel. O schimbare care a ajutat enorm, totusi, au fost cauciucurile. I-am pus o pereche de Maxxis M6024, care, fata de cele stock, merg brici si pe asfalt, dar mai ales in off. Se inclina mai bine, au aderenta mai buna, inclusiv pe ploaie... Ce mai, alta viata!

 

Oricum, e destul de clar ca nu e vehiculul ideal pentru o tura de genul, dar de dus te duce mult mai departe si mai sus si mai retardat decat ai crede :D. Ca referinta, AICI mai sunt alte cateva aventuri ale barzaunelui.

 

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

@m0jave superb! Mi-am luat o pocnitoare de 50cc tocmai pentru o chestie ca asta da nu am apucat sa o pun in functiune. De cand / unde ai luat agregatul cu pricina?

 

Sar'na si mult succes, astept cu mare interes "concurenta"! :D Cat despre gasit agregatul, dupa vreun an si ceva de cautari in van prin tara (ca deh, asa e cand ti se pune pata pe ceva anume), l-am adus din Italia (cu inegalabila familie Biris, evident), in... iarna 2019, cred. Plimbat tot sezonul 2020 (pe la vreo 2000km), si apoi tura anul asta.

 

Acum 36 minute, Adrian M. a spus:

Un topic minunat, postat pe un forum unde plimbarile lipsesc, si doar balacareala e in floare!

MINUNAT, I TELL YOU!

Am urmarit toate plimbarile/postarile voastre. Oricum, cred ca tu esti de fapt cheia si lacata-scriitura si fotografiile de la tine vin :)) chilotu, se descurca el la ghidonat, dar fara acestea 2, mneh :P

Si cum spui ca esti o ''conitza'' puternica si independenta, sper ca te-ai inscris la a2 sau a, sa iti iei un dualsport de talie mica. 

MINUNAT, I TELL YOU!-ma repet, dar repetitia e mama invataturii!

 

 

Muchas gracias, dar trebuie sa recunosc ca si El Capitan are contributiile lui artistice, pe langa "chilotat". Cat despre conitze puternice si independente... amu' nău spoilărz, da' mai am de scris un ride report pe sezonul asta 🤫.

 

Link to comment
Share on other sites

Dacă eram la ”Vocea României” aș fi apăsat pe buton și mi-aș fi întors scaunul de jurat. Așa că m-am rotit doar în scaunul de la birou de vreo două ori și am declarat:”Ok, merge mai departe!” și am apăsat pe Enter (că altceva n-am).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, m0jave a spus:

Gugustiucul din spate se gandeste ca e un gugustiuc puternic si independent si cu nimic mai fraier decat gugustiucul din fata, 

Lol, in zilele noastre tradus in engleza textul asta in SUA e introducerea uzuala pentru a explica un divort. Am vreo cativa colegi si colege proaspat divortati si cam asta a fost descrierea situatiei de fiecare data. Sper ca e doar o diferenta culturala :D

Link to comment
Share on other sites

Multam, multam!

 

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

totusi nu se poate scoate limitarea de viteza ? si o chinezarie de 50 scoatea spre 70 pe plat. 

 

Probabil se poate, dar 1) nu cred ca e chiaaar atat de limitat, adica nici fara limitare nu cred ca trage mult mai tare, 2) n-as merge cu 70 pe o chestie care nu e proiectata sa mearga cu 70 si, mai important, nu are frane (ambele pe tambur, apropo) de mers cu 70, si 3) not really the point, daca as fi vrut sa merg cu 70, probabil ar fi trebuit sa-mi iau din start alt agregat :D 

 

1 oră în urmă, Clit Eastwood Jr. a spus:

...sfanta treime lipita pe motocicleta...

 

Daca te referi la "acea" sfanta treime, fost si acolo (ca spectator, evident), poze AICI :D . Scuzati editarea de hipster, eram intr-o faza foto mai experimentala :)).

Link to comment
Share on other sites

Eh, n-am zis ca e fun sa mergi cu ea la 70 , doar ca e poate mai safe sa poti atinge 70 uneori decat sa fii depasita cu 90 cand tu ai 50:) Altfel s-a facut inconjurul lumii cu asa ceva. 

Edited by einstein1984
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...