Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Revin cu info. Motorul e luat de nou, anul trecut cand am scris aveam vreo 2000 de km cu el. Acum am trecut de 10k si intre timp lantul s-a mai lasat putin. 

 

Azi la rece am refacut reglajul undeva la 2 cm in mijloc. La cald va fi mai mult. Per ansamblu este deranjant acel lag mare intre acceleratie si deceleratie. In plus fortele crescute pe el din aceasta cauza, ii fac si o uzura ceva mai mare in timp.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Muuult mai deranjant (pt lanț) e când se face "țambal" când bascula e in poziția în care îl întinde maxim! Sunt mobre la care săgeata recomandată ajunge la 40-45mm, și e mai bine să fie mai larg decât prea intins. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bascula culiseaza sus/jos, deci nu se intinde lantul nicidecum fata de pozitia axului CV.  Distanta intre ax pinion CV si ax pinion roata spate este constanta ever. Se intindea daca era sa culiseze fata/spate.

 

Iar 40-45 mm este chiar foarte periculos caci e posibil sa sara din pinionul CV.

Gandeste-te cat ai intre doi dinti ai lantului si nu trebuie ca sa ai joc mai mare de atat la intinderea maxima.

In plus, in mers se incalzeste si capata joc si mai mare. Deci inca un motiv in plus sa fie reglat la rece cu un joc mai mic.

Editat de yglos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, yglos a spus:

Bascula culiseaza sus/jos, deci nu se intinde lantul nicidecum fata de pozitia axului CV.  Distanta intre ax pinion CV si ax pinion roata spate este constanta ever. Se intindea daca era sa culiseze fata/spate.

 

 

daca pinionul era concentric cu axul de prindere al basculei ai fi avut dreptate

 

injineri injineri ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am bicicleta cu suspensie si pe spate caci iti faceam o filmare "injinereasca" sa vezi ca distanta e constanta ever.

E ca si cand te deplasezi in jurul axului pedalier de jur imprejur la 360 de grade.

Dar nu mai ma obosesc sa explic....

 

Cred ca stiu la ce te referi, e vorba de unde pleaca miscarea. Da, acolo este o mica diferenta de plecare, deci putem spune ca deplasarea nu e de jur imprejur ci este oarecum inegala. Diferenta este nesesizabila cu ruleta la mobra mea, cu/fara incarcare 100 kg.

Pot fi de ordinul mm....you have right ...:)

 

 

Editat de yglos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yglos, Ia vezi cât e săgeata recomandată în manual la transșlap! Periculoasă. 

În rest n-am ce zice, m-ai lăsat fără cuvinte... :moron: Numai ce ți-a explicat colegu' superbec că axul pinionului mic nu coincide cu axul basculei, dar tu batman, batman! Eu zic să-ți întinzi lanțul lăsând o săgeată de 10mm cu mobra pe cric, și pe urmă să pleci la drum! Tot tu erai cu săgeata la rece și la cald? 🤦‍♂️

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai rude la braila? ca intelegi greu si pricepi anevoie , nu stiam ca se vorbeste numai despre mobra ta aici .

 

mi-a placut exemplul cu bicicleta ! maine poimaine ne demonstrezi ca pamantul e plat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este solutia corecta, da.

 

Iar schema de mai sus nu este pentru toate tipurile de mobre. La mine bascula pleaca aproape de langa pinionul CV. 

 

Dar vad ca unii scriu numai prostii off-topic pe aici si nu sunt sanctionati cu warning. Nu are rost sa mai continui si nici nu ma cobor la nivelul lor ca sa le dau replica...

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.08.2020 la 21:17, easy ride on! a spus:

clasa a 8-a

Pfff, greu... 😧

Acum 11 minute, yglos a spus:

pleaca aproape de langa pinionul CV

Cuvântul cheie e "aproape"! Nici nu trebe să fie departe ca să aibă efectul despre care îți tot spune lumea pe-aci. :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Mixul (reglabil 😜) de motorină + benzină nu-ți mai place? Sau ai devenit snob și lanțul tău sughite dacă îl bălăcești în produse low cost? :huh:

Probabil că e bun dacă e să vb doar de asta, n-ar avea de ce să nu fie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, am luat două sticle pentru aprins focul, motorina luată de la peco parcă nu se aprinde așa fain. Cu un mix jumate-jumate motorina-gaz, se aprinde fain și arde cum trebuie. Ieri am pus cca 200 ml motorină și vreo 400 ml de gaz, am avut de pregătit două mobre pentru iernat, iar lanțurile trebuiau curățate bec. Și așa au și ieșit, iar de "clătit", am folosit niște spray de la Lidl, apoi șters cu cârpă și suflat cu aer comprimat, după care s-a uns cu penson și ulei de transmisie. Ideea e să curăț fără să stric oringurile, se spunea că petrolul e ok, dar dacă întreb, e mai bine, măcar restul lichidului îl dau pe foc decât să îmi întrețin lanțul cu el.

IMG_20201201_152851.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Vă salut pe toți, am și eu câteva nelămuriri despre curățarea și ungerea corectă a lanțului, am o motocicletă de 125 și nu sunt atât de experimentat în ceea ce privește această treabă, prima dată l-am curățat cu motorină, am și o perie specială cu 3 laturi pe care cu siguranță o știe orice motociclist, după care la aproximativ o oră am aplicat spray-ul de ungere, după care am mai așteptat încă 15-20 de minute pentru a se usca lanțul, iar apoi am plecat la drum, problema este următoarea, când am început să merg, a sărit toată ,,motorina,, , probabil, nu știu dacă ar fi putut fi spray-ul de ungere căci acela sigur se uscase după 20 de minute de stat pe loc, mi-a sărit toată motorina pe partea stânga a cauciucului iar până am ajuns eu acasă se uscase toată, am încercat cu tot felul de soluții de curățare să îndepărtez petele uscate de motorină de pe cauciuc dar nu a mers cu nici una, iar acum a rămas așa. Întrebarea mea este, e corectă curățarea lanțului cu motorină înainte de a aplica spray-ul de lanț?..... Trebuia să clătesc lanțul cu apă înainte de a da cu spray-ul de ungere? Aștept părerile voastre cu ce am făcut greșit, cu ce ar trebui să curăț lanțul corect și cum pot îndepărta petele de pe cauciuc. Mulțumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se curata corect cu motorina, dar trebuie sters bine cu o carpa uscata apoi. Sunt si spray-uri de curatat lantul, de folosit inainte de ungere. Se evapora aproape instant (nu ca motorina) dar tot trebuie sa stergi lantul, ca sa inlaturi murdaria dislocata de spray. Si nu trebuie exagerat nici cu spray-ul de uns, o trecere rapida pe toata lungimea lantului e de ajuns. Fa asta cu roata suspendata pe un cric (stander) si invartind roata cu cealalta mana. NU cu motorul pornit in treapta 1! Se pot intampla grozavii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, TETEA. a spus:

Se curata corect cu motorina, dar trebuie sters bine cu o carpa uscata apoi. Sunt si spray-uri de curatat lantul, de folosit inainte de ungere. Se evapora aproape instant (nu ca motorina) dar tot trebuie sa stergi lantul, ca sa inlaturi murdaria dislocata de spray. Si nu trebuie exagerat nici cu spray-ul de uns, o trecere rapida pe toata lungimea lantului e de ajuns. Fa asta cu roata suspendata pe un cric (stander) si invartind roata cu cealalta mana. NU cu motorul pornit in treapta 1! Se pot intampla grozavii!

Este ok WD40?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Chiar acum, Adiță01 a spus:

Este ok WD40?

 

 

Motorina si spray de uns e ok. Nu strica nimic wd-ul, doar te falimenteaza. Nu e suficient pentru ungere, si nici nu curata cel mai bine. Si nu se usuca, doar sare pe cauciuc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, adrianm said:

acum chiar sînt sigur că eşti clona lui iziraider, expertul în băşit topicuri

Îi lipsesc doar astea: :lol:

 

@Adiță01: Vezi ce a spus @TETEA., după ce cureți lanțul, înainte de a aplica lubrifiantul, șterge-l bine. La fel și după ce aplici spray-ul de lanț.

Editat de The Flying Dutchman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, The Flying Dutchman a spus:

Îi lipsesc doar astea: :lol:

 

@Adiță01: Vezi ce a spus @TETEA., după ce cureți lanțul, înainte de a aplica lubrifiantul, șterge-l bine. La fel și după ce aplici spray-ul de lanț.

Trebuie șters și după ce am dat cu cel de lubrifiere? Imediat după ce l-am aplicat s-au mai trebuie să aștept?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...